Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Autor |
Zpráva |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Zdravím všechny lidičky,
na úvod bych rád Vám představil 1 kus z 9 elektro Favoritů jezdící u nás (v zahraničí jezdí několik kusů), bohužel zbytek byl sešrotován, existuje 5 kusů pickupů a 4 osobní verze u nás. Přestavby probíhali v Ejpovicích od roku 1992 do roku 1993 a celkem vyrobeno 1100 kusů.
Začneme technickými údaji:
Rok výroby: 1992. Výkon elektromotoru je 15,4Kw PŘIS2/60, kroutící moment 49 Nm, napětí pro elektromotor je 84V proud 220A, max. otáčky el. motoru je 5000 ot/min. Spotřeba 20 až 25 kWh/100 km (až 350 A, podle stylu a zatížení). Baterie na pohon: Trakční baterie 14 kusů po 6V 180Ah + jedna palubní baterie 12V 40Ah až 55Ah. Nabíjení trvá max. 14 hodin podle stupně vybití. Kola jsou stejná, jen je potřeba pneumatiky 165/70 R13 XL nafouknout vyšším tlakem. Dojezd cca 80 km na jedno nabití a max. rychlost 80 km/h. Vše přepsané z velkého TP.
Převodovka má 4 kvalty a upravený stálý převod v rozvodovce (4.412).
Vyrábělo se více verzí, první neměli rekuperaci, od roku 1993 s rekuperací a s kapacitoměrem. Postupem času zjištuji, co kus to originál, jsou rozdíly u kusech (např. elektrické topení a spousty jiných drobností).
Co se týká baterií, dneska jsou jiné technologie, takže není problém zvýšit dojezd i na 200 km a rychlost je až 80 km/h po rovince (s odblokovaným 5 stupněm a s lehčími bateriemi i 100 km/h). Také nabíjení může trvat jen 2 hodiny, i méně. Z důvodu slabšího elektromotoru je zablokovaný 5 stupeň na převodovce. I přesto že je motor slabší, má účinnost cca 92% oproti benzínové verzi, kde je jen 20% účinnost. Stejnosměrný elektromotor má největší točivý moment nízkých otáčkách a pak nepatrně klesá. Proto jízda je klidná a "měkká", člověk si musí zvyknout na jiné řazení, naprosté ticho, jen takové slaboučké pískání je slyšet, ale např. jízda po sněhu vše schová, je slyšet jen křupající sníh.
Co všichni znáte z klasické verze, tak skoro všechno je jiné. Zapomeňte i na chladič, výfuk a jiné. Při setkání s elektromobilem Favoritem není na oko patrný žádný rozdíl oproti verzi s benzínem. Po podrobném zkoumání zjistíte chybějící známku po emisích a výfuk. Když sednete do auta, všimnete si hned první věci a to je přístrojová deska, otáčkoměr ani hodiny nejsou a místo nich je ampérmetr, který je upravený z otáčkoměru. Také je na palubovce hlavní odpojovač od elektriky (hlavně pro odpojení regulaci motoru), nabíječka pod rádiem a místo zapalovače je spínač na nezávislé benzínové topení, jinak je vše stejné jak znáte, v novější verzi uvidíte kapacitoměr nad popelníkem. Po zapnutí klíčku do první polohy se ozve z motorového prostoru "prdící" zvuk z elektrického malé elektrické podtlakové vývěvy, který dává tlak do posilovače brzd. Ozve se vždy po sešlápnutí brzdového pedálu, aby se dofoukal tlak. Také cvakne regulace motoru.
Na jízdu stačí první poloha klíčkem, zařadíte a sešlápnete proudový pedál a auto se potichoučku rozjede. Po dosažení určité rychlosti se přeřadí kvuli eco jízdě, atd. Není možné elektromotor přetočit. Na motoru je malý ventilátor, který chladí hlavní motor, který by se mohl přehřát v případě velké zátěže, vše vidíte na přístrojovce, ukazatel „teplota“ vody je opět předělaná na ukazatel teploty elektromotoru a podle toho se spíná malý chladící ventilátor. Elektromobilu je dost elektroniky, např. nabíječka z 230V na nabíjecí napětí 100V 22A, nabíječka nabíjí baterie 84V a přes DC/DC měnič je dobíjená palubní baterie 12V. Dále je tam rozvod všech napětí, regulace motoru. Jinak elektromotor nepotřebuje zvláštní opravy, stačí vyměnit občas uhlíky a jede se dál. Jde o spolehlivější provedení než u benzínu, prakticky tam není dost věcí. Napsal jsem obecné informace, snad jsem na nic nezapomněl, když tak se ptejte.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
Naposledy upravil Karátek dne 18.1.11, 08:19, celkově upraveno 11
|
30.1.10, 19:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9442 Bydliště: Kolín
|
fotkyyy
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
30.1.10, 19:56 |
|
|
Paja250
Příspěvky: 100 Bydliště: Planá nad Lužnicí
|
Pěkné... Nějaký fotky by byly?
_________________ Škoda 130 L 1988, Felicia 136 BMM 1995
|
30.1.10, 20:00 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Super raritka. Blahopřeji k vlastnictví a sem velice rád, že tu eletro Fávo máme. Kde si k němu přišel prosim tě ?
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
30.1.10, 20:00 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
ako je na tom dojazd (mas este original baterie alebo nejake nove?) co vsetko treba udrzovat oproti klasike? a hlavne ako to vychadza s prevadzkovymi nakladmi?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
30.1.10, 20:01 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Fotky budou brzo, dneska už nestihnu je sem dát.
Znám i další tři majitele, jednoho osobně a zbytek doufám poznám brzo. Tak si vyměnujeme zkušenosti. K elektrofavvoritku jsem přišel po dlohém hledání a přemlouvání původního majitele, aby mi ho prodal, nakonec se povedlo.
Baterie jsou momentálně pryč, byly už špatné a na jaře dám nové, stačí mi trakční Banerky na dojezd 100 km. Až odejdou, tak koupím jinou technologii, která už bude levnější.
Náklady jsou akorát baterie a nabíjení, mám tarif 20 hod levného tarifu, takže km vychází na 20 hal.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
30.1.10, 20:11 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11893 Bydliště: Český Těšín
|
Tiše závidím. S tím by se panečku jezdilo. Moje každodenní cestování by vyšlo na 6 kč.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
30.1.10, 21:47 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Hlavně s tim nejezdi na sraz, to by se chtěl každej projet.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
30.1.10, 21:49 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tyjo husty Asi nema tazny coz? To by se na vlek dala dat elektrocentrala a pak by byl dojezd neomezeny, pricemz by se nezasahovalo do samotnyho unikatu Nejaky fotky no...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.1.10, 21:54 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Parádní kus
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
30.1.10, 22:22 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15105 Bydliště: Praha
|
Velice zajímavé. Šlo by napsat něco víc o typu el. motoru? Předpokládám, že to bude sériový motor, ale kolika pólový atd atd..
Ještě by mě zajímalo na kolik vyjde "sada" akumulátorů a jakou vyžadují údržbu? A ještě jedna věc, nevím jestli jsem to pochopil správně, opravdu ta původní sada akumulátorů z výroby vydržela až do loňska?
Děkuji a blahopřeji k velmi zajímavému vozu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.1.10, 22:22 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Fotky budou, jen je musím pak vložit. Jinak si dělám přestavbu na černý interiér a dostane světla na denní svícení, abych ušetřil co nejvíce a zvýšil se mi dojezd. Také už dostal LED žárovky do světel a nic není poznat. Kvuli tomi jsem musel vyměnit přerušovač. A spousty drobností chci vylepšit, dokonce jsem si nechal udělat podsvětlenou řadící páku Nakonec vše hodím do nového laku.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
30.1.10, 22:31 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
jednoho funkčního elektromobila maji na VŠB TUO v Ostravě,
je dokonce i někde na webu školy.
jinak se připojuji ke gratulaci, paradní vůz
|
30.1.10, 22:35 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15105 Bydliště: Praha
|
Ten ampérmetr je úžasnej Jak je to s praktickou využitelností auta, dá se to využívat jako běžný pick-up?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.1.10, 22:36 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ale ta hlavice radici paky neni origo to si koupil na aukru
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.1.10, 22:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|