Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 16:57



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Lambda sonda × bohatost směsi 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek Lambda sonda × bohatost směsi
Tak, nějak se mi do hlavy vtěsnala myšlenka, že vlastně normální lambda z jakéhokoliv auta by se dala přestavět na jakýsi měřič bohatosti směsi pro ty naše analogové auta.

Stačilo by ji teoreticky strčit do výfuku a podle hodnot naměřených multimetrem seřídit bohatost směsi?

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.2.10, 00:22
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9916
Příspěvek 
Tenhle patent už má Viky dávno zaregistrovanej přece :)


4.2.10, 00:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No doprčice. :) Asi jdu projet všechny Vikyho příspěvky. Díky za tip. :wink:

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.2.10, 00:34
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Tohle: http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 730#221730

A vysledek ve zkratce: http://skoda.panda.cz/video/lambda_test ... lambda.wmv

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.2.10, 07:45
Profil ICQ YIM
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Jeste dodam ze to dotedka funguje s puvodni sondou, takze pri provozu na LPG to preziva velmi dobre, na to ze byla na konci zivotnosti. Mam to od ty doby i otestovany na ME a neukazuje to nijak moc spatne.

Trochu problem je, ze ten A277D neni dost presnej na nastaveni pro ME, ale na nastaveni bohatosti na volnobeh a testy kraburatoru to bohate staci a pekne to chodi.

Problem s cuchnutim do vejfuku je, ze se sonda musi dost dlouho topit aby chodila. Kdyz to je navareny na vejfuk, tak to chodi o dost rychlejc.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.2.10, 07:49
Profil ICQ YIM
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Madare.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


4.2.10, 09:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Vidím, že Viki si mě našel sám. 8) Až bude čas, prostuduju to a kdyžtak se ještě na pár věcí poptám.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.2.10, 10:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
lepsi je pouzit voltmeter LM3914 zapojeny ako voltmeter 0-1V........a cele vsetko zle je ze nezistime presnu hodnotu bohatosti, iba ci ze zmes bohata alebo chudobna.....

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


4.2.10, 15:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Jo, LM3914 je modernejsi, ale vzhledem k tomu ze je na 10 LED a A277D je na 12LED, tak to v rozliseni vychazi skoro nastejno.

Jinak neni pravda, ze se pozna jestli je smes bohata nebo chuda, ale rozlisis i jak moc je bohata, sice je to v rozsahu jenom asi dvou LED, ale zhruba se to pozna. Navic vyhoda je kdyz muzes ten merak mit v aute, za provozu vidis velmi dobre co se s bohatosti deje, coz je podle myho velmi zajimava informace, da se odhalit ruzne priciny nepravidelnosti chodu a podobne.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


5.2.10, 08:12
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 241
Příspěvek 
no dyk, s tím LMemkem je to v pohodě, máš to za 60,- a i když to není osciloskop, tak by jen slepého netrklo, že pokud má furt 0,1 v tak je chudá, a když furt 1v tak má bohatou.... Je to prostě užitečná věc (a rozhodně se vyplatí i u neřízených systémů, pokud teda to lambdu píchneš do roury...)


5.2.10, 10:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
Viky píše:
Jo, LM3914 je modernejsi, ale vzhledem k tomu ze je na 10 LED a A277D je na 12LED, tak to v rozliseni vychazi skoro nastejno.

Jinak neni pravda, ze se pozna jestli je smes bohata nebo chuda, ale rozlisis i jak moc je bohata, sice je to v rozsahu jenom asi dvou LED, ale zhruba se to pozna. Navic vyhoda je kdyz muzes ten merak mit v aute, za provozu vidis velmi dobre co se s bohatosti deje, coz je podle myho velmi zajimava informace, da se odhalit ruzne priciny nepravidelnosti chodu a podobne.


samotny princip lacnej uzkopasmovej lambdy (vsetky 1-4 vyvodove) do nedovoluje, staci ked si pozres aku SKOKOVU charakteristiku ta lambda ma......cije je to vhodne ako dekoracia (tancujuce svetielka), pretoze odladit motor sa podla toho veru neda

nieco ine je sirokopasmova lambda, len na to je uz potrebne ina elektronika (skor minipocitac), ta ti povie kolko je zmes chudobna a kolko bohata

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


6.2.10, 00:09
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 241
Příspěvek gemini
nesouhlasím, skokově se mění zhruba v místě stechio optimální směsi, nežádoucí je převažující chudý režim (0V) a nežádoucí je převažující bohatý ražim (1V) - takže pokud ta barevná "hudba" nevykazuje stále 0 nebo 1 ale periodicky běhá mezi 0,1 a 0,9 (u řízených systémů) tak jsi na správné cestě, u neřízených stačí, když v převažujících režimech dosáhneš 0,1 - 0,6 (motor může pracovat s přebytkem vzduchu, ne však trvale na chudé směsi) U řízeného režimu je to kontrolní funkce, u neřízeného je to parametr podle kterého se dá motor zhruba seřídit (a následně kontrolovat) Obojí praktikuju, pokud víš co děláš tak seřídíš jak na spotřebu, tak na výkon. Osciloskop je v podstatě potřeba jen pokud máš pochybnosti o stavu lambdy, nebo v druhé fázi pochybnosti o průběhu řízení na základě signálu lambdy.


6.2.10, 11:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
suhlasim, ako orientacny udaj to moze byt, ale to je asi tak vsetko....tam to konci

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


6.2.10, 18:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Musis si Gemini uvedomit ze rozdil mezi ladenim tvym a ladenim "normalnim" je dost propastny, na to normalni ta informativni funkce bohate staci.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


14.2.10, 21:17
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 40
Příspěvek 
vsak LMka sa daju spojit aj 3 a hned je to viac LEDiek :D


15.2.10, 00:57
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz