Autor |
Zpráva |
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
ja sem to taky postavil podle navodu jest jsem to nezapojoval...tak snad nekdy budu mit cas ti pripojit
|
2.3.07, 20:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
tak jsem to i namontoval a uvidime co to prinese...
|
4.3.07, 14:44 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
zatim to maka ale zacalo mi to vic strilet nez pred tim...
|
4.3.07, 22:44 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
na čem to máš, na fáčku?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
4.3.07, 23:00 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
jj na facku
|
5.3.07, 10:08 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Mě to nestřílelo před ani potom...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
5.3.07, 17:11 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
to je o serizeni
|
5.3.07, 17:30 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Casovac 555 je riesenie. A stacia 3 tranzistory.
|
5.3.07, 18:34 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, tak nevim...
Představme si modelovou situaci:
Jízda z kopce, brždění motorem, ventil je zavřený, spořič spoří, v sání nejsou zbytky paliva,
ventil otevře přívod paliva přesně v okamžiku vyřazení (sešlápnutí spojky).
Když jsou v tento okamžik otáčky nižší, než cca 2000ot/min, motor zhasne, 1500ot/min už je málo...
No, jenže čím vyšší jsou otáčky, od kterých to zavírá palivo, tím míň to "spoří".
Zajímalo by mě, jak je možný, že autorovi to funguje, při nastavení na 1200ot/min a mně to při vyřazení ze 1740ot/min chcípá...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
7.3.07, 17:58 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Nepér píše: No, tak nevim... Představme si modelovou situaci: Jízda z kopce, brždění motorem, ventil je zavřený, spořič spoří, v sání nejsou zbytky paliva, ventil otevře přívod paliva přesně v okamžiku vyřazení (sešlápnutí spojky). Když jsou v tento okamžik otáčky nižší, než cca 2000ot/min, motor zhasne, 1500ot/min už je málo... No, jenže čím vyšší jsou otáčky, od kterých to zavírá palivo, tím míň to "spoří". Zajímalo by mě, jak je možný, že autorovi to funguje, při nastavení na 1200ot/min a mně to při vyřazení ze 1740ot/min chcípá...
Hm... ono by to slo zriesit aj s ovela nizsimi otackami, ale to by chcelo samostatny snimac otacok (realizovany napriklad 8051tkou) a zakomponovat do toho nejako derivacnu regulaciu (napriklad ak od 2000/min zacnu dostatocne prudko klesat otacky, tak to otvori komoru pri 1800), ale to uz je praca skor pre fundovanu riadiacu jednotku :/
A preco to jemu ide a tebe nie? Co auto, to original
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
8.3.07, 20:49 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
8.3.07, 20:56 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
U některých aut až o litr, mě přestal makat potenciometr a na sundání nohy z plynu to v tu chvíli neodpojovalo vstřiky a spotřeba vylezla o litr nahoru, tady bych tipoval na škodovkách že ušetřej 0,5 - 1 záleží jak moc budou jezdit z kopce
|
8.3.07, 21:02 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ona v tom nějaká ta derivační regulace je! Při rychlém poklesu otáček to otevře dřív, ale problém je v tom, že i když to otevře přesně v okamžiku vyřazení kvaltu (nejrychleji, jak je to možné) a otáčky jsou pod 2 tisíce, tak to prostě zdechne.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
8.3.07, 21:18 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Nepér píše: Ona v tom nějaká ta derivační regulace je! Při rychlém poklesu otáček to otevře dřív, ale problém je v tom, že i když to otevře přesně v okamžiku vyřazení kvaltu (nejrychleji, jak je to možné) a otáčky jsou pod 2 tisíce, tak to prostě zdechne.
Kde ma LEKR ventil trysky volnobehu ? Podobne, ako SEDR, alebo podobne, ako ESDR? Alebo mozno mechanicke opozdenie vylucit?
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.3.07, 12:33 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Pánové, trochu teorie...
Volnoběžný systéém je systémem základním a do určitých otáček dominující. Původní hodnota 1200 rpm vznikla převzetím z nějakého systému na žigula, kde se používala bohatější volnoběžná směs. Podle mne je tato hodnota vhodná tak na otevření při poklesu otáček, ale ne za vypnutí při jejich vzrůstu. V PALu si s tím ve vývoji hráli a proto se přepracovával celý volnoběžný systém na SEDRu, aby elmag. zavíral ne trysku, ale celý kanál těsně u vstupu do sání. Jinak docházelo k odsátí benzínu z kanálků a pak chvíli trvalo, než se zaplavily, takže mezitím motor zdechl. Takže provedení se zavíráním volnoběžné trysky (EDSR) bylo nevyhovující. Také se musel přepracovat magnetický obvod spínače, starý typ to prostě neutáhl, podtlak si ho prostě přidržel...
U LEKRu nevím, tam jsem to nezkoušel, ale u škodulí a SEDRu stačilo použít MAF 115, který se dává do otáčkoměrů, má totiž výstup na nějakou hranici otáček s hysterezí, která se dá docela lehce potenciometerem změnit. Výstup je nutné posílit tranzistorem s ochrannou diodou, aby utáhl vinutí relé. K tomu do série snímač u pedálu plynu, aby se za normálních okolností volnoběžný systém nevyřazoval, jinak to pak blbě jde do otáček, zhorší se přechody.
To zapojení z AR je nebetyčně komplikované na to, co to má umět...
_________________ J.
|
9.3.07, 15:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|