Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 21:12



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Spořič benzínu 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
ja sem to taky postavil podle navodu jest jsem to nezapojoval...tak snad nekdy budu mit cas ti pripojit


2.3.07, 20:48
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
tak jsem to i namontoval a uvidime co to prinese...


4.3.07, 14:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
zatim to maka ale zacalo mi to vic strilet nez pred tim...


4.3.07, 22:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
na čem to máš, na fáčku?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


4.3.07, 23:00
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
jj na facku


5.3.07, 10:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Mě to nestřílelo před ani potom...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


5.3.07, 17:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
to je o serizeni


5.3.07, 17:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Casovac 555 je riesenie. A stacia 3 tranzistory.


5.3.07, 18:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, tak nevim...
Představme si modelovou situaci:
Jízda z kopce, brždění motorem, ventil je zavřený, spořič spoří, v sání nejsou zbytky paliva,
ventil otevře přívod paliva přesně v okamžiku vyřazení (sešlápnutí spojky).
Když jsou v tento okamžik otáčky nižší, než cca 2000ot/min, motor zhasne, 1500ot/min už je málo...
No, jenže čím vyšší jsou otáčky, od kterých to zavírá palivo, tím míň to "spoří".
Zajímalo by mě, jak je možný, že autorovi to funguje, při nastavení na 1200ot/min a mně to při vyřazení ze 1740ot/min chcípá...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


7.3.07, 17:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6589
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Nepér píše:
No, tak nevim...
Představme si modelovou situaci:
Jízda z kopce, brždění motorem, ventil je zavřený, spořič spoří, v sání nejsou zbytky paliva,
ventil otevře přívod paliva přesně v okamžiku vyřazení (sešlápnutí spojky).
Když jsou v tento okamžik otáčky nižší, než cca 2000ot/min, motor zhasne, 1500ot/min už je málo...
No, jenže čím vyšší jsou otáčky, od kterých to zavírá palivo, tím míň to "spoří".
Zajímalo by mě, jak je možný, že autorovi to funguje, při nastavení na 1200ot/min a mně to při vyřazení ze 1740ot/min chcípá...


Hm... ono by to slo zriesit aj s ovela nizsimi otackami, ale to by chcelo samostatny snimac otacok (realizovany napriklad 8051tkou) a zakomponovat do toho nejako derivacnu regulaciu (napriklad ak od 2000/min zacnu dostatocne prudko klesat otacky, tak to otvori komoru pri 1800), ale to uz je praca skor pre fundovanu riadiacu jednotku :/

A preco to jemu ide a tebe nie? :) Co auto, to original :)

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


8.3.07, 20:49
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Když to tady tak čtu,tak se mi zdá,že by snad bylo lepší si vykopat svojí díru do země a těžit si z ní ropu a rafinovat jí pro svoje účely.Možná,že by to nestálo ani tolik úsilí a ještě by to vydělávalo :D :D :D .Ale né...Je hezký,jak se staráte o spotřebu...šetříte přírodu a otvor peněženky,že z toho častýho průvanu nenastydne...Ale o kolik,to nevim :wink:


8.3.07, 20:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
patrik-hp píše:
Když to tady tak čtu,tak se mi zdá,že by snad bylo lepší si vykopat svojí díru do země a těžit si z ní ropu a rafinovat jí pro svoje účely.Možná,že by to nestálo ani tolik úsilí a ještě by to vydělávalo :D :D :D .Ale né...Je hezký,jak se staráte o spotřebu...šetříte přírodu a otvor peněženky,že z toho častýho průvanu nenastydne...Ale o kolik,to nevim :wink:


U některých aut až o litr, mě přestal makat potenciometr a na sundání nohy z plynu to v tu chvíli neodpojovalo vstřiky a spotřeba vylezla o litr nahoru, tady bych tipoval na škodovkách že ušetřej 0,5 - 1 záleží jak moc budou jezdit z kopce :)


8.3.07, 21:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ona v tom nějaká ta derivační regulace je! Při rychlém poklesu otáček to otevře dřív, ale problém je v tom, že i když to otevře přesně v okamžiku vyřazení kvaltu (nejrychleji, jak je to možné) a otáčky jsou pod 2 tisíce, tak to prostě zdechne.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.3.07, 21:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6589
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Nepér píše:
Ona v tom nějaká ta derivační regulace je! Při rychlém poklesu otáček to otevře dřív, ale problém je v tom, že i když to otevře přesně v okamžiku vyřazení kvaltu (nejrychleji, jak je to možné) a otáčky jsou pod 2 tisíce, tak to prostě zdechne.


Kde ma LEKR ventil trysky volnobehu ? Podobne, ako SEDR, alebo podobne, ako ESDR? Alebo mozno mechanicke opozdenie vylucit?

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


9.3.07, 12:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Pánové, trochu teorie...
Volnoběžný systéém je systémem základním a do určitých otáček dominující. Původní hodnota 1200 rpm vznikla převzetím z nějakého systému na žigula, kde se používala bohatější volnoběžná směs. Podle mne je tato hodnota vhodná tak na otevření při poklesu otáček, ale ne za vypnutí při jejich vzrůstu. V PALu si s tím ve vývoji hráli a proto se přepracovával celý volnoběžný systém na SEDRu, aby elmag. zavíral ne trysku, ale celý kanál těsně u vstupu do sání. Jinak docházelo k odsátí benzínu z kanálků a pak chvíli trvalo, než se zaplavily, takže mezitím motor zdechl. Takže provedení se zavíráním volnoběžné trysky (EDSR) bylo nevyhovující. Také se musel přepracovat magnetický obvod spínače, starý typ to prostě neutáhl, podtlak si ho prostě přidržel...

U LEKRu nevím, tam jsem to nezkoušel, ale u škodulí a SEDRu stačilo použít MAF 115, který se dává do otáčkoměrů, má totiž výstup na nějakou hranici otáček s hysterezí, která se dá docela lehce potenciometerem změnit. Výstup je nutné posílit tranzistorem s ochrannou diodou, aby utáhl vinutí relé. K tomu do série snímač u pedálu plynu, aby se za normálních okolností volnoběžný systém nevyřazoval, jinak to pak blbě jde do otáček, zhorší se přechody.

To zapojení z AR je nebetyčně komplikované na to, co to má umět...

_________________
J.


9.3.07, 15:15
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz