Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 11:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Motor Felicia Mpi do skodovky 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14
Bydliště: Nitriansky kr.
Příspěvek Motor Felicia Mpi do skodovky
Zdravim chlapi...v skodovke bol motor 742.136...no dost papal olej..tak siel von.. neviem ci nie su aj kruzky ,valce velmi vybehane,kedze nepoznam presny pocet km..okrem gufier na ventiloch..Ci sa oplati menit kruzky a aka je asi ich cena ,ale nie daka Cina.. alebo ho rozobrat a urobit vybrus valcov ak sa to este robi.original asi uz nezozeniem.. alebo mam kupit motor felicia Mpi vraj malo vybehany,ale neviem co vsetko treba prerobit.. prehodit.. uchytenie termostatu,no dalej neviem ci je mozne na nahodit rozdelovac..co je potrebne menit..? ci na hlavu pasuje sacie a vyfukove potrubie zo 136,a co sa tyka zotrvacnika..ci je ten isty rozmer zubov na venci,velkost..ci zhodny rozmer,tvar a priemer toho vnutorneho nahonu ktory sa zasuva do prevodovky ..a ci pasuje a je rovnaka hlava 742.136 s Feliciu Mpi Poradte :roll:


23.3.10, 01:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
Ak papa olej, daju sa urobit guferka ako pises, pokial su tlaky vo valcoch dobre, tak bude stacit vymena gufier, ak ten motor nema celkovo dobry tah tak kruzky (ale ona vecsinou aj kluka bude potrebovat vybrus, atd... najlepsia je komplet generalka), najlepsie je na to kupit novu piestnu sadu (avsak celkom drahu ~3000CZK+). Co sa tyka MPi motoru tak musis vymenit ozubenie na zotrvaku, potom zalezi od rocniku a bud:
1. vyrazit kruzok z kluky a dat prislusne lozisko do ktoreho sa zasuva hriadel prevodovky
2. vysustruzit dieru do kluky pre lozisko spininane v bode 1
Dalej:
- MPi blok nema dieru pre benzinovu pumpu -> pouzit elektricke cerpadlo paliva (nizkotlake)
- MPi vacka nema nahon na rozdelovac -> zohnat vacku na velke ulozenie s nahonom rozdelovaca
- vymenit olejovu vanu, saci kos a kryt rozdovod (prsa) -> najlepsie z povodneho motoru
- sacie, vyfukove potrubie, termostat a vopdnu pumpu pouzijes zo stareho motoru
- hlavu menit nemusis, ale pasuje

PS: pokial by si sa do tejto prestavby pustil tak od teba mozem kupit blok motoru, 742.136 zhanam ;)

PS2: ozaj to ten olej zere? neukapava to na cestu ako byva zvykom u tychto nasich motorov? obcas staci len poriadne pretesnit :idea:

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


23.3.10, 01:58
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14
Bydliště: Nitriansky kr.
Příspěvek Motor Felicia Mpi do skodovky
no chod mal normalny,ziadne divne zvuky,presne to som chcel..zmerat tlaky,no nikoho nepoznam v okoli kto ma merak na to..i ked som pozeral navod na jeho zostrojenie.. v inej 136 som sa neviezol takze tak to porovnat neviem,i ked favorit..bez uprav mal lepsi rozbeh..no mozno to je inou prevodovkou,a karburatorom..kedze moj je asi origo 130[trysky].. hlava je dole ,je zrovnana,no nie su celkom dobrusene dolestene sedla na ventili..a hlava je dost cierna v okoli ventilov myslim ze dost spaloval olej,i ked fakt dymivost nulova.. i ruku som viac x drzal tesne pri vyfuku a nebola cierna,mal som aj 130 motor a ten podstatne viac dymil za studena ...a ruka bola i zadne celo z vutornej strany kde su svetla bolo pokrite malinkymi kvapkami oleja,a pritom nemal ani zdaleka taku spotrebu jak tento a to zneho i obcas daco kvaplo..ztohoto da sa povedat nekvapka nic a to bolo prve co som kontroloval ako vyzera vana od spodu.. nerad by som to rozoberal,,nemam vela casu ani poriadnu dielnu..preto som rozmyslal na kupov Felicie Mpi..a nejak to len prehodit..no uz ma to velmi nelaka ked pises ze nepasuje hlavne zotrvak a ten nahon na prevodovku.. zatial nerozmyslam nad predajom samotneho motora..iba ak vsetko co mam doma a neviem ci by mal niekto zaujem a i rozomnu cenu,i ked dalo by sa dohodnut.. takze asi sa vybrus valcov nerobi.. a ake su tie sady je to ta znacka nejaka Kno...u nas na sk je to mozne niekde kupit? to Mpi asi rok 2000


23.3.10, 02:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
no ten MPi motor uz je z tych novsich myslim, takze tam bude treba upravit kluku, prehodit veniec (nic zlozite toto), pouzit elektricke cerpadlo a poriesit veci okolo rozdelovaca

co sa tyka piestnej sady tak to vyraba Kolbenschmidt, ci sa da zohnat na SK neviem, pohladaj na googli stranky automarket dimex zilina

ale ked ma tak napada, ak mozes za dobru cenu zohnat ten motor z feldy tak predsa bude stacit len prehodit komplet piesty+vlozky+ojnice z jedneho motoru do ruheho a budes spokojny (ak je ta felda v OK stave), trochu sa ti zvysi kompresny pomer co tiez nemusi byt na skodu, MPi ma lepsi matros :) hlavne poriadne urobit presahy, nepootocit piestom vo vlozke a nevidim problem - o kolko si stiahol hlavu pri tom rovnani?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


23.3.10, 02:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
darklord : s tym rozdelovacom si pomyleny fabiou, felicia ma zaslepku, ktora pohana cerpadlo oleja.......ta sa vyberie a namiesto nej sa da rozdelovac

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


23.3.10, 09:26
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14
Bydliště: Nitriansky kr.
Příspěvek 
merane to nebolo ,ale len minimum na to aby sa zrovnala.. no veniec som zhodil i z mojho lebo ma dotrtkane niektore zuby ..a na nom sa potrtkaval aj starter..original,nie felfovy.. takze este taka rada aky veniec potrebujem obycajny zo 105~120 alebo daky 130..alebo favoritovy? no to ma napadlo ze prehodit valce a piesty..ale presne to som velmi nechcel vyberat vlozky.. neviem ci by som ich tam spravne vlozil..,aby neboli vysoko ani nizko...aby mi to potom nevyvrelo stale.a ten rozdelovac sa tam ako montuje na MPi ,kedze som ten motor nevidel detalne ani na foto ani nazivo..a ta kluka sa musi vymontovat aby pasovala do skodovky?


23.3.10, 10:16
Profil

Příspěvky: 14
Bydliště: Nitriansky kr.
Příspěvek 
pridavam linky na Foto Motor http://img528.imageshack.us/img528/4646/dscn6996.jpg Hlava http://img52.imageshack.us/img52/5472/dscn7000.jpg Hlava zbrusena http://img715.imageshack.us/img715/6178/dscn7020.jpg a tie ventili boli ciastocne obrusene ,ale treba nejak upravit..odkarbonovat?


23.3.10, 12:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
Gemini: jo je to mozne, ja tieto novsie motory poznam zatial len z rozpravania... ale doma uz vraj v pivnici caka 1.4 z buracky tak budem badat:)

vulkan: tym padom odpada problem s rozdelovacom - vyhodi sa zaslepka a nasadi rozdelovac ako pise kolega.
Usadenie vloziek sa robi pomocou medenych podloziek, navod najdes isto v nejakej literature od skodoviek, je to vsade rovnake. Co sa tyka venca zotrvaku tak musis zohnat 105-136M na 190 zotrvak (neviem teraz ci su zhodne aj so starsimi). Kazdopadne mas lepsie pouzit dobry veniec z vrakacu ako kupit "novy" vyrobeny v polsku/turecku. Kluka z MPi t bez upravy ktoru som pisal vyssie pasovat nebude. Ako pisem najlepsie mat prehodit vlozky s piestami a ojnicami z jedneho motoru do druheho. Ale predsalen predtym nez to rozoberes pomeraj tlaky, aby to nebolo nakoniec len tymi guferami

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


23.3.10, 13:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
vulkan píše:
pridavam linky na Foto Motor http://img528.imageshack.us/img528/4646/dscn6996.jpg Hlava http://img52.imageshack.us/img52/5472/dscn7000.jpg Hlava zbrusena http://img715.imageshack.us/img715/6178/dscn7020.jpg a tie ventili boli ciastocne obrusene ,ale treba nejak upravit..odkarbonovat?


keď máš ventily vonku, akú majú vôľu vo vodítkach :?:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.3.10, 13:06
Profil

Příspěvky: 14
Bydliště: Nitriansky kr.
Příspěvek 
fontky su z minuleho leta,niesom doma,takze tie voditka neviem odskusat..kolko je este pripusta vola..gufera som kupil nove,ale este neni hlava poskladana gufera zatial nevymenene.zatial je len hlava zmotora dole.videl som inzerat na motor,preto neviem ci kupit druhy motor,ci zohnat tu sadu.. preto som chcel kupit druhy,no co bez minimalnej co najmensej upravy ho rovno hodit do auta..ale ta kluka na Mpi ma odradza..kde to dat upravit..a musi sa aj vybrat z motora


23.3.10, 13:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
kluka nemsi von, ale musis vymyslet ako upnut motor do sustruhu aby siel spravit otvor na lozisko ;) samozrejme ze musi kluka von

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


23.3.10, 13:23
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14
Bydliště: Nitriansky kr.
Příspěvek 
a tie mastne piesty mozu byt z len z ventilov,alebo kruzky,moze byt ze nie vsetky gufera su rovnako zodrate ,kedze na tej hlave vidiet ze nie su rovnako mastne ventili na vsetkych valcoch


23.3.10, 13:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Olej sa dostava do sania cez odvetranie klukovky. Cim viac to vytacas, tym vacsi podtlak v sani a jemnejšia suspenzia v kľukovej skrini... a zvysok uz ponechám na vasu logiku 8)

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


23.3.10, 21:23
Profil

Příspěvky: 14
Bydliště: Nitriansky kr.
Příspěvek 
a ak by som pristupil na tu vymenu valcov piestov a ojnicu ,zMpi do mojho,,budu pasovat i tie ojnice bez akejkolvek upravy na moju kluku?nie su porebne nejake zmeny ? a pri rozoberani a demontovani zotrvacnika ,vymontovani kluky z bloku su potrebne nejake ztahovaky,ci ine specialne pripravky,alebo do doma v pohode rozoberiem? proste laka ma ten motor,fakt by som ho tam radsej supol hned cely len skoda ze nepasuje to osadenie nahonu.. taka otazocka,to el.palivove cerpadlo sa nachadza v blizkosti motora,ci je zabudovane v okoli nadrze na tej Felde..?


24.3.10, 00:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
cerpadlo z feldy pouzijes len velmi tazko, pac vo felde je v nadrzi, a je vysokotlakove. ty potrebujes na karburator nizkotlakove (napr Facet)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.3.10, 00:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz