Autor |
Zpráva |
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Záhada s chlazením
Vyskytl se mi takový zajímavý problém s chlazením, vzhledem k blížící se cestě na sraz poměrně nepříjemný.
Všiml jsem si, že při jízdě se teplota dostane na 80, kde pevně bez výkyvů drží. Jakmile ale zavřu kohout topení, po chvilce vystoupá mezi 90-100, pak klesne, za chvíli znovu a tak stále dokola. Někdy se ta vyšší teplota drží i déle, tak se bojím, abych to neuvařil.
Co by to mohlo být? Termostat bych vyloučil, pokud je otevřené topení, nic se neděje.
Napadlo mě, že by mohla být nějak ucpaná ta malá hadička, co za motorem spojuje trubky jdoucí do topení. Není tam právě od toho?
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
18.4.10, 12:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Presne tak.
Ale trochu se divim ze ti motor ktery neni v zatezi drzi presne 80 stupnu, nemas nahodou chudou smes? Mohlo by ti to treba nekde prisavat vzduch.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
18.4.10, 12:16 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Jak bych to poznal? (chudou směs)
Vždy jsem myslel, že to tak má být? Tedy že mám 80 st. termostat a tak tu teplotu reguluje, aby byla 80 st.?
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
18.4.10, 12:21 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Nevim no...
ten termostat by musel bejt svatej, aby drzel presne 80.
Na 105ce jsem zvyklej ze to je kousek pod. Rezervu na kopce to prece mit musi. Nebo muze bejt zanesenej chladic, coz by pri zacpany hadicce kratkyho okruhu mohlo i bejt oboji.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
18.4.10, 12:24 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
To je fakt... Na budíku je ale zelené pole od 80 někam k 90, tak to bude asi te rezerva? Každopádně se mi v létě stávalo, že při jízdě 80 st., ale po zastavení a vypnutí motoru jsem zkusil otočit klíčem a teplota šla ke 100 Po nastartování to zas spadlo...
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
18.4.10, 12:29 |
|
|
glider
Příspěvky: 133 Bydliště: BA/NR
|
to je myslim bezne...ked ides sa to chladi a ked ti nebezi vetrak aj po vypnuti motora tak to v pohode vystupa hore....
_________________ Skoda Favorit 135LS r.v.92 "komfort"
|
18.4.10, 12:58 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Navíc po vypnutí klíčku a zhasnutí motoru nejede čerpadlo, tudíž neproudí kapalina v trubkách a hadicích. Motor se více ohřeje. Po nastartování motoru jede i čerpadlo a tu vařící kapalinu tahá k chladiči a zpátky.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.4.10, 14:37 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Šel bych taky prvně po té malé hadičce, vyměnit jí, zkusit průchodnost holendrů trubek.
A jaké máš čerpadlo vody? Užovkové nebo eMkové? Jestli užovkové vyměnil bych za eMko, větší průtok se hodí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.4.10, 17:11 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Hadička na to nemůže mít vliv, první co šlo pryč tak byla právě tahle hadička, tím se defakto odstranil malej okruh a motor se ohříval sám v sobě. nikdy s tím nebyl problem. spíš bych přešel všechny spoje zda těsní a jinak bych to ohřál na provozní teplotu a vzal to u tlamy a pokud je termostat OK a stejně začne vařit tak těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.4.10, 17:35 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To se mi nezdá moc dobrý, vždyť pak kolem termostatu voda vůbec necirkuluje
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.4.10, 18:06 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Kdyz ti nedovira topeni tak jo.... a komu topeni dovira, ze jo...
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
18.4.10, 18:58 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
kvůli tomu nedovírání jsem vyhodil popelník a celý táhla otočil o 90 stupňů a byl klid, už nebyly tak nakroucený bovdeny
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.4.10, 19:05 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Hhh... ty si strelec!
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
18.4.10, 19:23 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Šemik: Jak se pozná pumpa užovka vs. Mko? Jinak tu hadičku tam nechám, jen jí zkusím pročistit...
Kristensen: Když je otevřený topení, můžu tomu dávat jak chci (ozkoušeno) a teplota se drží. Jde opravdu jen o případ, když je topení zavřené. A dovírá mi na 100%, měnil jsem kohout a nastavil jsem to správně...
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
18.4.10, 19:54 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Musíš jí vyndat a podle výšky lopatek uvidíš, eMko má vyšší. Hadičku vyměn, stará bude zpuchřelá
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.4.10, 19:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|