Seřizování ventilů u fáva
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Včera večer jsem psal p. Čepkovi mail, jestli by mi nenapsal tu vačku. Ráno jsem mu ještě volal, tak se mi věnoval, za což jsem mu velice vděčný. Jsem ale velice zklamán co mi řekl. Chtěl jsem vědět co možná nejvíce o úpravách ví, co mají napsané. Řekl mi, že motor není kromě zvýšení objemu vůbec upravován. Jsou prý jen vyměněné vložky válců, písty a upravený blok na vrtání 77mm. To je objem 1340. Hlavu prý snižovali jen mírně, asi jen 0,4mm, protože je to 136 a ty už moc snižovat nejdou. Kvůli zvětšení objemu museli upravit hlavu a zmenšít výšku pístů, protože měl motor hrozně velkou kompresi a ten původní majitel to chtěl na normální ježdění. Vačka prý je sériová, né jejich upravovaná. Hlava prý nemá přitvrzované pružiny ventilů, ani leštěné kanálky. Prostě není s motorem dělané ze sportovních úprav skoro nic. To jsem hrozně zklamaný Mé sny se rozplynuly. Prý by pomohla nová hlava a jejich firma je schopná mi pro ten můj motor udělat úplně novou. Jenže cena je okolo 4000,- kč za normální hlavu upravenou jen pro ty větší vložky válců. Kdybych chtěl nějakou sportovně upravenou- leštěné kanálky, sníženou, tvrdší pružiny ventilů, tak by byla cena okolo 7500- 10000,- podle úprav.
To klepání prý asi není od ventilů, ale detonace, jak tady psal Miloš. Ale ne ze špatného nastavení. Když upravily motor, měl prý hrozně velkou kompresi a měl sklony k detonacím. Měli problémy motor nastavit, tak ubraly na výšce pístů, aby kompres snížily. Dnes jsem byl s fáčkem v práci a je to hrůza. Když se to zahřeje, a jemně přidávám otáčky, tak mírně pod 3000, asi tak 2800ot./min. to začne hrozně škubat celým autem, ztratí to tah a hrozně střílí do výfuku. Nevíte prosím někdo, jestli by to nešlo nějak ještě zachránit?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.10, 15:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
mohol si pred upravou este skusit vyssie oktanove cislo
ja mam KP 10,4:1 a davam 100 oktan aj ked Gemini vravel ze by to malo ist aj na 95 celkom ok
ale ako pozeram, upraveny motor + LPG ... musis si vybrat: vykon alebo spotreba...
inak keby si mal ich vacku tak s najvacsou pravdepodobnstou ti uvedu volu za tepla, tipujem nejakych cca 0,35 a to uz musis vediet nastavovat, lebo ti bezi cas
Ja mam vacku od engitecu (chovanec) a 0,35 za tepla, vsade
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
19.4.10, 15:14 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Pozor! Já to auto už s upraveným motorem koupil. Mě to teď ale dělá i na LPG i na benzín. Jezdím na Shell V-Power, ale jen ten 95 oktanů. Zdá se mi, že to jede trošku lépe než na natural 95. Párkrát jsem i jel na ten V-Power 100 oktanů, ale kdo by na normál jezdění na to měl, že? Sice jezdím nejvíce na LPG, ale zahřát to musím na benzín. Zkusím dát zase ten 100 oktanový benzín. Začlo mi to ale dělat teď po výměně rozvodů. Dělal jsem ale vše podle knížky, tak že bych něco špatně nastavil?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.10, 15:19 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
snížit předstih aby jsi se zbavil klepání, leštění kanálů je bezvýznamné protože když si vyleštíš kanály do zrcadla tak pak příjde člověk kterej tomu rozumí, chytne šmirgl o zrnitosti 40 a ty kanály ti brutálně porejpe a pak ti řekne že to je to pravé, leštění kanálů je bezvýznamné, stejně tak jako slícování, pokud ti někde přesahuje sání nebo kanál tak musíš udělat hodně ostrej náběh ale nikdy nesmíš dělat plynulej pozvolnej náběh kanálů, to si akorát pohoršíš. Výření směsi je potřeba jen musí být plynulé, pokud naleštíš a uděláš plynulej průběh tak přicházíš o výření směsy a částečně o výkon
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.4.10, 16:37 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Aha, to jsem nevěděl. Tady a na netu o tom všichni básní, tak nevím. Myslel jsem bůhví co to není. Já mám ale BMM, čili jednobodové vstřikování a tam se nastavuje jen základní poloha rozdělovače a pak si to už sama řídí jednotka ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.10, 16:51 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
aha tak to mě uniklo, BMM ano jak řikáš pouze nulová hodnota a pak vše samo
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.4.10, 16:53 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
To nic. Já jsem nastavil podle knížky tu polohu aby byl palec na tu tečku na rozdělovači. Když jsem to zkoušel, tak to jelo docela pěkně. Byl to ale kousek. Do práce to mám ale 30km tam a 30km zpátky. Když je to studené, tak to docela ještě jde. Po ohřátí a asi 15km cesty to začne blbnout. Celou dobu to hrozně střílí do výfuku, když brzdím motorem, tak to chce urvat výfuk. Když přidám hodně plyn, tak se to nějak docela s tím popere a jede to. Ale když přidávám jemně, tak asi 2800ot./min. to začne střílet do výfuku, ztratí to tah a začne to házet celým autem. Teplota na teploměru je ale v pohodě. Když překonám ty kritické otáčky, tak to docela už jede, ale má to malý tah. Chová se to, jako by to mělo asi velký předstih. Jenže je to BMM a tam nevím. U karbecu bych věděl, ale tady
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.10, 17:12 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
a co diag? jaký jsou hodnoty v aktuálním čase? Nezlobí tam nakonec něco jiného?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.4.10, 17:50 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Na diagnostice jsem nebyl a vag nemám. Dokončil jsem výměnu rozvodů teprve v neděli. Byl jsem to zajet po zahřátí, ale vypadalo to v pořádku. Dnes jsem s tím byl poprvé v práci na delší cestu a takhle to zlobí. Kdyby to bylo něco jiného než rozdělovač, že by to odešlo nebo začlo zlobit současně s výměnou rozvodů? Ty jsem snad dal dobře. Dělal jsem to poprvé, ale podle knížky. Otočit by ale neměli jít, když mám správně dané kolečka, ne? Malé kolečko na klikovce drážku na klínek nahoru a velké kolo na vačce o 12 čepů řetězu od důlčíku na malém kolečku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.10, 18:07 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Pokud máš ten správnej důlek tak by neměl být problem
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.4.10, 18:33 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
varok píše: Dělal jsem ale vše podle knížky, tak že bych něco špatně nastavil?
šitský rozvody co maji značku o zub vedle
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.4.10, 18:40 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Já koupil české, které opravdu měli důlek o jeden vedle. Ta pizda v obchodě mi naštěstí ale dala blbé rozvody, protože byly na feldu MPi. Díra v malém kolečku byla malá. Chytil jsem nervy a vhodil je do popelnice. Koupil jsem nové a ty už měli důlek dobře. Navíc to byla ta samá značka, ale tentokrát už doopravdy na fáčko. Je to česká sada od ČZ. Ty důlky jsem ale počítal a důlek na malém kolečku byl o 12čepů na řetezu od důlku na velkém kole. To mám dobře ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.10, 18:48 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
záleží jestli si ty čepy počítal napravo nebo nalevo
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.4.10, 18:50 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
když by přišlo na nějakou objektivní kontrolu tak když sundáš ventilové víko a budeš otáčet motorem tak v momentě kdy ryska na řemenici bude míjet nulovou rysku na krytu rozvodů tak ventily na prvním nebo čtvrtým válci musí jít v tomto momentě přesně do střihu, což znamená že oba budou téměř ve stejné vejšce, nesmí být jeden výrazně víc otevřený než druhej.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.4.10, 18:53 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Teď jsem tě nepochopil. Asi jsem to napsal naopak. Dal jsem malé kolečko co je na klikovce drážkou na klínek nahoru. Byl tam důlek. Od toho jsem spočítal 12 čepů řetězu a na ten 12 jsem dal důlek velkého kola co je na vačce. Tak snad to mám dobře.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.10, 18:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 76 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|