Seřizování ventilů u fáva
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Když jsem auto koupil, byl tam olej mineral. Začal jsem dávat polosyntetiku. A to se jmenuje odstraňovač karbonu? Vyměním olej, vyčistím vanu, spodek bloku kolem kliky, dám nový filtr a za měsíc je olej zase černý jako asfalt. Tak nevím. A s tím předstihem jsem to nevěděl. Vyzkouším. Tak ti mockrát děkuji za rady. Filtr dám samozřejmě nový
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 21.4.10, 16:17, celkově upraveno 1
|
21.4.10, 11:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Tak tak, menit typ oleja nie je rozumne
z 10W40 na 15W40 sa ti sice este da ale preco by to niekto robil, a opacne by to nemuselo byt dobre
inak bacha, 10Wcka su aj uplne mineralne, napriklad madit super, to pouyivam ja, odkedy auto existuje, len teraz ho prestali vyrabat
dolezite je vcas menit olej, dolezitejsie ako samotna znacka oleja
Ak vies co sa tam lialo predtym, lej tam stale to, ak si to na jednu vymenu zmenil to by sa este nemalo nic stat
ono tie nase motory znesu dost a na olej si moc nepotrpia, len ked sa to zacne rozpustat, ajtakrajta...
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
21.4.10, 13:35 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Origo tam byl minerál 15W40. Četl jsem tady v diskuzích, že z minerálu na polosyntetiky tedy z 15W40 na 10W40 jde přejít, ale né naopak. Já ale stejně naleji olej a asi za měsíc je úplně černý. olej jsem měnil dohromady asi 3 krát, teď to bylo po čtvrté. to jsem ale zkazil, protože jsem zapomněl vyměnit filtr. Obětuji to pětikilo, olej vyleji, dám nový filtr a nový olej. Jen mě štve to poblikávání mazání. Vyměním ten olej, dám nový filtr popř. čidlo. To je tam ale chvíli, že by už šlo zase srát? Zajímavé je, že ta kontrolka začíná svítit až u hodně zahřátého motoru a nepravidelně. Ráno když jsem jel do práce chvílemi na volnoběh svítila a odpoledne, když jsem jel z práce tak ne.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.10, 16:25 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Ondro: Zase takový machr nejsem, abych rozebral celý motor a poskládal jak má být. Vždyť jsem měl problémy vyměnit rozvody. Sice se chci s motory naučit, ale nevím jestli zkonit motor který docela funguje je dobrý začátek?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.10, 16:29 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
varok píše: Ondro: Zase takový machr nejsem, abych rozebral celý motor a poskládal jak má být. Vždyť jsem měl problémy vyměnit rozvody. Sice se chci s motory naučit, ale nevím jestli zkonit motor který docela funguje je dobrý začátek? základ je se nebát
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.4.10, 16:42 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Sádro: tak děkuji za povzbuzení. Ty se tím pravidlem asi silně řídíš, že? Jak tady čtu ty tvé odpovědi. Teď se tě ale nechci dotknout, nemyslím to jako urážku
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.10, 16:58 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ano řídim jestli to má zkurvit někdo jinej tak to si to radši zkurvim sám
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.4.10, 17:06 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.10, 17:22 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja niesom vôbec skúsený mechanik, ale nalial by som tam superturbo, turbo plus, min. 15W40 M7ADS4 a poriadny filter - čiže MANN, Bosch, Fram....
rozdeľovač nastav podľa zotrvačníku na 0°
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.4.10, 18:02 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Už jsem to zkoušel, ale nakonec asi budu při Ondrovi. Jinak si ten motor s rozdělovačem nerozumí. Když to nastavím podle knížky, hrozně se to hádá a nevím proč. Tak jsem dal řemenici na 0°. Potom jsem se podíval na palec a ten je úplně mimo. Asi o 0,5mm vedle než je ten důlek. Tak jsem pootočil ten rozdělovač, aby ten důlek nahoře na rozdělovači byl u palce. Takhle to blafe docela pravidelně a má to slušný tah. Jinak to střílí hrozně do výfuku a má to malý krouťák.
Michale: vždyť jsem ale psal, že tam teď dávám polosyntetiku 10W40. To se mám zase vrátit k minerálu? A není to blbé? Tohle se ale nemá, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.10, 18:16 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Madit ( Mol Dynamic ) Turbo Plus je dobrý a rozpúšťa usadeniny pomaly, ja radím každému iba tento a ešte nikto sa nesťažoval, aj keď nevedeli čo tam bolo pred tým...
miloš ti zasa poradí superturbo, to je tá istá špecifikácia...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.4.10, 18:19 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Jo, ale jestli nebude stát 1litr 400,- kč, tak by to šlo. Když už jsem to zkazil s tím filtrem, tak vypustím ten Mogul, dám nový filtr a Koupil jsem zatím nějaký levný olej. Chtěl jsem ho tam nechat jen pár kilometrů a zase vylít, jak mi to kdysy radil NOVON. Ten mi jednou psal, že mám nalít sice minerál, nechat třeba 3000km, vylít a asi 3 krát opakovat. Motor prý to trošku vypláchne a pak naleji kvalitnější. Nebo to mám blbě vymyšlené? Ať dělám cokoliv a leji tam levný nebo drahý olej, po pár týdnech je opět černý. Tak se mi zdá škoda tam teď lít nějaký drahý olej. A ten od Helixu je blbý?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.10, 18:29 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja ten môj kupujem za necelých 20eur 4l
miloš jeho superturbo niekde zo suda ca 60czk/l
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.4.10, 18:38 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
to máš obráceně ...z 10w40 se dá přejít na 15w40, ale ne obráceně...lépe řečeno nemělo by se jít z minerálu na polosyntetiku, jaks to udělal ty...
to co sem ti psa se jmenuje proplachovací olej, dával sem to do feldy, je to na chvilku, naleješ to tam, ohřeješ a hned vypustíš, mě to dost pomohlo, ale za 14 dní potom sem stejně dělal motor, protože táta to auto rozmlátil ...
bejt tebou tak tam naleju superturbo tak na 5 tis km a udělám 3-4 výměny, ten olej dost rozpouští úsady, takže by to mohlo pomoct, ale předtim ještě zkus vyměnit ten baroskop, když to nepomůže, propláchni motor tim olejem (není drahej, je to klasickej paramo olej) a uvidíš...když to nepomůže, čeká tě rozborka a sborka
a to co ti radili, abys tam nalil z 10w40 na 15w40 je blbost, musel bys tam nalejt 15 nebo 10w30, to je při plnym ohřátí hustější olej než 10 nebo 15w40
vyměň baroskop a uvidíš, co to udělá, když to bude OK, tak na ten olej a starej filtr najeď tak 6-8 tisíc a vyměnit a dal bych zase 10w40 s novym filtrem (mann) a máš to v klidu na 10-15 tis...
když to nepomůžem, propláchni to superturbem a když nepomůže ani to, tak ten motor udělej
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
21.4.10, 18:45 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Takže jsem to zkonil a napsal naopak? Mě někdo říkal a četl jsem tady na foru, že z minerálu lze přejít na polosyntetiku ale naopak ne. Tak jsem to asi popletl. Když už jsem koupil ten levný olej a nový filtr, tak to vyměním a a čidlo taky, ne? Nechám tam ten olej ale jen asi třeba 3000km, pak ho vyleji. Dám zase nový filtr, nový olej a zkusím co to udělá, ne? Ten proplachový olej používal můj strejda kdysy na fáčko. Ale on to tam nalil, jel s tím třeba do práce a zpátky, vylil a dal normální olej. To je asi špatně, že? A ten superturbo je tedy olej od fy Madit? Takové oleje jsem ale nikde u nás neviděl. u nás prodávají jen Mogul, Castrol, Hellix a pak nějaké levné sračky. Ale zkusím se někde na ten madit zeptat. Teď jsem koupil levný od Delphi 10W40. Ale nevím jak je kvalitní.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.10, 19:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|