Autor |
Zpráva |
Pavel006
Příspěvky: 15
|
Teplota motoru felicie 1.3 BMM 40kW
Zdravim, mám dotaz, jestli může jiná tepelná hodnota svíček za zvedání teploty motoru při využití jeho plného výkonu?
Jezdim po dálnici 120 km úsek asi měsíc, dvakrát týdně a zatím vždy teplota motoru byla 90 až 100 °C.
O výkendu jsem měnil kabely (Tesla), svíčky Champion (RC9YC - nejspíš má být RC12YC) a filtr benzínu.
Když do mírného stoupání sešlápnu plyn abych jel 130 km/h, tak po chvíli vystoupá teplota motoru
ke 110°C a tam se drží dokud zase neuberu a po chvilce se vrátí do normálu.
Ještě jsem si všiml, že nádobka na vodu je pobryndaná od chladící kapaliny a nejspíš netěsní víčko (pořád voda v rantlu pod víčkem)
a tohle už je od doby kdy jsem auto koupil (měsíc).
Můžete poradit prosím.
|
23.4.10, 17:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
mach164
Příspěvky: 98 Bydliště: Praha-Děčín
|
tepelna hodnota svicky udava kdy je svicka schopna samocisteni elektrody pokud mas spatnou tepelnou hodnotu svicka se bud prehriva nebo pozde cisti ....
kazdopadne s teplotou motoru bych rek ze to v tomhle pripade nesouvisi
|
23.4.10, 20:44 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
co se týče zvišení teploty motoru tak nevím čím by to mohlo být ale ta teplota je celkem velká ...
funguje ti ten přední větrák na dochlazování motoru ??
ale na co jsem tě chtěl upozornit je to, pokud tu nádobku máš potečenou tak víčko těsní dobře ale ta chladící kapalina prolíná mezy trubkami od expanské od chladiče a na to pozor mě se stalo že to víčko tlakem vyletělo a vytekl mi tak litr chladící kapaliny ...
|
24.4.10, 05:38 |
|
|
Pavel006
Příspěvky: 15
|
tak jsem ráno obhlídnul motor a vody je pořád stejně ani v ní neni olej, a v oleji není voda čistý víčko a měrka.
Jenom jsem při vyndání měrky oleje zjistil, že jsem pod minimální hranicí .
Takže auto chlastá 1/2 litru oleje na 2000 km
Dálší otázka: Nemohlo za přehřívání málo oleje? Ve vyšších otáčkách a plném výkonu nestíhal mazat?
|
24.4.10, 09:15 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
0.5l na 2000km je krásná hodnota. Olej doplň a zkus, v nečem by to pomoci mohlo.
Zkontroloval bych ale hodnoty co ukazuje budík pomocí teploměru, nebo vagem, mnoho felicií ukazuje oněch 110°C na budíku a reálná teplota je pod stovkou.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.4.10, 09:21 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
takto presne sa to správalo aj mne, pomaly sa to zhoršovalo až najoniec to skončilo výmenou tesnenia...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.4.10, 09:46 |
|
|
Pavel006
Příspěvky: 15
|
Tak mi strejc dnes řikal, jestli to nebude spíš termostatem, že se plně neotevře a malý průtok vody nestíhá uchladit plný výkon.
Protože když jedu přes prahu, tak stojim v koloně a popojíždím třeba hodinu a teplota je na normálu ale když to "voroštuju"
a držim delší dobu, stoupne teplota ke 110 °C a drží, po ubrání nohy z plynu se vrátí do normálu
A zjistil jsem, že mi nespíná motor ventilátoru (ale při rychlosti nad 100 km/h by se to mělo uchladit snad bez ventilátoru).
|
24.4.10, 15:43 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Motor ventilatoru skorej asi spina ked sa to drzi normalne pri postrku... skorej by som to videl na odchadzajuce tesnenie pod palicou, ked tomu nalozis tak to proste uvari (ale nechcem malovat certa na stenu, vymen termostat - to stoji par korun a je to rychlo hotove - a uvidis)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 15:46 |
|
|
Pavel006
Příspěvky: 15
|
Tak závada je odstraněna, dělal to termostat.
Vyměnil jsem i spínač ventilátoru, který byl taky vadný.
Teplota motoru je teď stabilně na cca 80 °C i když dám autu pořádně zabrat.
Nejni těch 80 málo? Se starym termostatem to bylo pořád 90.
|
14.5.10, 13:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
záleží na tom aký termostst si tam dal, snáď to nebude pre 120, ono to až tak nevadí, RJ si to doladí, možno ti trocha stúpne spotreba, ale ja budíkom neverím...
pokiaľ to drží stabilnú teplotu aj keď tomu naložíš tak je to ok...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
14.5.10, 13:35 |
|
|
Pavel006
Příspěvky: 15
|
michalkatka píše: záleží na tom aký termostst si tam dal, snáď to nebude pre 120, ono to až tak nevadí, RJ si to doladí, možno ti trocha stúpne spotreba, ale ja budíkom neverím...
pokiaľ to drží stabilnú teplotu aj keď tomu naložíš tak je to ok...
Je tam termostat pro felicie 1.3 MPI, celej plastovej domeček a termostat je vevnitř drženej ségrovkou.
|
14.5.10, 13:53 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
no áno ty už máš ten plastový bazmek... pokiaľ sa drží stabilne tak to nerieš....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
14.5.10, 13:55 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
neřešit, jezdit...udělal bych ale gufera na ventilech, ať to tak nechlastá olej...
mě si nesrkne od výměny po výměnu ani kapku....snad
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
14.5.10, 14:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|