Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 09:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Přehřívání 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Přehřívání
Zdravím.
Tak už to postihlo i mě, začal jsem vařit. :evil: Už delší dobu se chlazení vždycky po cca 100 km jízdy zavzdušnilo, že začala lítat rafička, ale vždy stačilo to odvzdušnit a byl zase chvíli pokoj. Včera to při poklidný jízdě po městě (na trojku asi 3 000 otáček) vyvařilo úplně... Dali jsme se Šemíkem novou odvzdušňovací hadice k topení a chladiči, nový přívodní i odvodní hadice chladiče, odvzdušňovací termostatu. Ostatní vzadu v motoru vypadaji solidně, ani ty přední nebyly vůbec špatný.
S jiným, sice starším, ale přesto funkčním termostatem to uvařilo zase. Dneska jsem koupil úplně novej a pořád vaříme. Když stojím na volnoběh, rafička se drží 80°C a nehne se, ale jakmile vyjedu a motor musí tahat, okamžitě letí na 100-110°C...
Pro úplnost mam to auto rok a nebylo zatim třeba ani jednou dolejvat vodu, takže to evidentně nikde neteče. Na víčku expanzky je jakýsi nahnědlý bahýnko - asi bordel z chladiče, a teď i modrá pěna z Fridexu. Když zvýším otáčky a koukám do expanzky, nijak to nebublá.
Je mi jasný, že bude asi muset hlava dolu, ale jsem moc zvědavej, co tam najdem..... :roll: Že by jenom špatný těsnění, nebo čekat něco horšího?!

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


Naposledy upravil hans dne 17.3.07, 10:25, celkově upraveno 1



17.3.07, 10:19
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jen doplním, že jsme to pak zkusili projet ještě s vyndaným termostatem a teplota se držela v rozmezí 60-70°C v závislosti na rychlosti jízdy :shock:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


17.3.07, 10:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 947
Příspěvek 
Měl jsem podobnej problém ale narozdíl že když jsem měl vyndanej termostat tak se mi to taky přehřívalo a nakonec jsem zjistil že hladič je zevnit zasranej jak sviňa tak jsem tam hodil novej a teť je to bez problémů :)


17.3.07, 11:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
nejdřív bych protáh hadice ,chladič i topení,možná to máš někde ucpaný nebo spíš přicpaný,teprv pak hlava dolů.

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


17.3.07, 12:59
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Pánové ted se dostáváte do situace kterou jsem řešil já před pár měsíci. Taky se měnili hadice, chladič, proplachovali trubky, měnil termostat, měnilo těsnění pod hlavou, generálkovala pumpa. No a nakonec to byly rozhozené vložky válců a poškozené jejich těsnění.

Pánové, jelikož jste podrželi Vy palce mě tehdy, ted držím já palce Vám. :D :D :D

Hlavu vzhůru však to vyřešíte.

S pozdravem Martin 007.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


17.3.07, 13:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
a máš v pořádku to víčko na expanstce, ten přetlakový a podtlakový ventil, podle mě ti to netěsní odpaří se ti trochu vody a vaříš, jmenuje se to přetlakové oběžné chlazení i ty kilometry pasují, udělej tlakovou zkoušku a uvidíš miloš


17.3.07, 16:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Víčkem to nebude, já mám víčko bez gumy a jezdím normálně. Sežeň si a nebo udělej takový přípravek ze staré svíčky a zkus natlakovat válce a hned uvidíš, jestli je hlava nebo těsnění špatné, nebo vložky utopené. Pak budeš vědět, kde máš hledat závadu a nebudeš zbytečně měnit hadice, nebo těsnění pod hlavou..

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


17.3.07, 17:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Víčko je tam půl roku starý, guma vypadá dobře, voda se nikdy neztrácela a i když to vaří tak to drží tlak.
Nějakej bordel v chladiči po těch letech určitě bude, ale že by až tak? Teď jak se udělalo teplejc sem měl na víčku vody trochu takový hnědý emulze, tak se tam mohlo něco nasrážet.
Jinak jsem si včera znova pročet celejch myslim 14 stránek problému Martina 007 a vůbec mi to na optimismu nepřidalo...

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


17.3.07, 18:43
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jestli ma tesneni pod hlavou vic jak 80 tisic, tak pryc s nim. Jinak to taky treba muze nasavat vzduch pri vychladani (tak tomu bylo u me ...) :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


17.3.07, 18:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Jo a eště mě napadá - včera když jsem to projížděl bez i s termostatem, tak to topilo, to znamená, že voda dopředu teče. A předpokládám, že když teče do topení, měla by jít i k chladiči, i když jsou to jiný trubky...
Dneska s novým termostatem to vařilo okamžitě po vyjetí, ale foukal pořád studenej vzduch - z toho usuzuju, že by to mohlo bejt právě to těsnění. Dostane se do vody vzduch, zacpe termostat, ten nepustí vodu dopředu a je to hned. Páč když jsem to nechal na místě vychladnout podle budíku na 90°C a rozjel se, spadla teplota na 60-70 (teplá voda odtekla), ale hned to vyvařilo znova...

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


17.3.07, 19:25
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
honzo jezdíš asi na vodu chladící kapalina je fuč, tak nalej plnou expansku a vídíš bubliny, když se ti neztratí, tak je to těsnění pod hlavou nebo palice prasklá, no nic potěšujícího, dnes ke mně přijel s fáčkem že zavařit výfuk, tak najel zvedl jsem a on tam nebyl střední a zadní chyběl uhnil a docela dobře to tlumil ten malý kat jak to dávali na 92 do německa no to jsem se fakt pobavil :D miloš


17.3.07, 19:39
Profil
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Ne ne, je tam Fridex, a to vim přesně, páč jsem ho včera měl v pravym oku, když jsem sundaval to esíčko u chladiče...
Ale auto je v Plzni, já přijel neska do Písku - potupně vlakem, takže se s tim něco bude moct dělat až v tejdnu... Bohužel

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


17.3.07, 19:41
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak jestli ti to vaří hned, tak to je na 99% těsnění, nebo hlava. Tak ji sundejte a hned uvidíš na čem seš.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


17.3.07, 20:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Martin píše:
Tak jestli ti to vaří hned, tak to je na 99% těsnění, nebo hlava. Tak ji sundejte a hned uvidíš na čem seš.


Taky se přikláním k tomuto názoru :(
A ta hnědá srajda na víčku expanzky je olej - a bude i na stěnách expanzky - když tam strčíš prst, bude to takové jakoby mastné... :?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


18.3.07, 16:55
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo tu hnedou mastnou kaši sem měl na víčku taky a byl toho plný chladič i trubky.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


18.3.07, 18:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz