Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 21:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Výměna oleje... 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Serifus píše:
Jj... Mko :wink: Jen nevím jestli obtokový nebo plnoprůtokový... ale olej teče pěkně :lol: Je tam jinak asi minerál. Že jsem se ptal :) Zase to budu muset měnit :D To bude asi blbá práce, co? Btw... kam s tím vyjetým olejem? Prej to maj brát na pumpách, ale nikdy jsem to nezkoušel udat... 8)
já liju olej do kotýlku v dílně eště se sním aspoň ohřeju :D


18.3.07, 10:29
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
škodař píše:
Serifus píše:
Jj... Mko :wink: Jen nevím jestli obtokový nebo plnoprůtokový... ale olej teče pěkně :lol: Je tam jinak asi minerál. Že jsem se ptal :) Zase to budu muset měnit :D To bude asi blbá práce, co? Btw... kam s tím vyjetým olejem? Prej to maj brát na pumpách, ale nikdy jsem to nezkoušel udat... 8)
já liju olej do kotýlku v dílně eště se sním aspoň ohřeju :D



Taky tak, taky tak :lol:


18.3.07, 12:51
Profil

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek 
já leju M8ADSIII, měním po 5000 a sem spokojenej, olej je supr (leje se do autobusů) po těch pěti tisícách není vůbec černej, ale čím dřív tím líp žejo =)

_________________
Favorit 136L r.v. 1989, 50KW


18.3.07, 13:40
Profil ICQ

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Ty intervaly sou hodně zavádějící, spíš záleží na tom, jakej interval výměny doporučuje výrobce oleje, než výrobce auta (vyrobených před rokem 1989 u nás). V době, kdy výrobce určoval výměnné intervaly byl na trhu olej zpravidla jedné značky, nebo druhu, takže výrobce mohl s jistotou určit ten interval na 5000 km a filtr na každou druhou výměnu. Dneska se intervaly pohubujou pro 15W40 na 12.000 km, 10W40 na 15.000 km a 5W40 nebo 0W40 na 20.000 km. Nejde se tím ale řídit přesně, každej olej má svůj interval, tady ty údaje beru v potaz, jenom když nevím, co do toho kdo nalil.


18.3.07, 17:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Můžu tam narvat Castrol 15W na 40 :?:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


18.3.07, 18:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Serifus píše:
Můžu tam narvat Castrol 15W na 40 :?:


proč bys nemoh :roll:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


18.3.07, 18:42
Profil ICQ

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Serifus píše:
Můžu tam narvat Castrol 15W na 40 :?:


Přinde na to, cos tam měl předtím, obecně se nedoporučuje přecházet z minerálů na lepší, protože jak polo tak plná synetetika rozpouští úsady v motoru a to, co se vytvořilo za 20 let provozu se najednou během 500 km rozpustí, vzniknou nežádoucí vůle a motor de do kytek. Na lepší olej se má přecházet jen u generálkovaných motorů, existujou i postupy na přechod u nerozebraných motorů, ale záleží na konkrétním kusu, jak se zachová. Ale 15W40 bezproblémů použij, z lepšího na horší se přecházet může bez poškození, pokud motor od výroby nevyžaduje lepší olej.


18.3.07, 19:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Já právě nevim, co tam bylo :roll:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


18.3.07, 19:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Tak nalij jakýkoliv 15W40, na výrobci moc nezáleží, oleje sou všecky stejný.


18.3.07, 19:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
M7ADSIII 15W-40 8)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


18.3.07, 19:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 947
Příspěvek 
15W 40 je prasečina je tam zbytečně velká wiskonzita a motor jde richlej do sraček takovej olej se lije jenom do vychozenejch střepů aby neměl takovou spotřebu oleje :lol:


18.3.07, 23:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Drak píše:
Přinde na to, cos tam měl předtím, obecně se nedoporučuje přecházet z minerálů na lepší, protože jak polo tak plná synetetika rozpouští úsady v motoru a to, co se vytvořilo za 20 let provozu se najednou během 500 km rozpustí, vzniknou nežádoucí vůle a motor de do kytek. Na lepší olej se má přecházet jen u generálkovaných motorů, existujou i postupy na přechod u nerozebraných motorů, ale záleží na konkrétním kusu, jak se zachová. Ale 15W40 bezproblémů použij, z lepšího na horší se přecházet může bez poškození, pokud motor od výroby nevyžaduje lepší olej.
Tak jsem chtěl přejít z 15W/40 na 10W/40 (asi tohle http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=464 ) a tohle mě nějak znejistilo...

Milan Koukal píše:
15W 40 je prasečina je tam zbytečně velká wiskonzita a motor jde richlej do sraček takovej olej se lije jenom do vychozenejch střepů aby neměl takovou spotřebu oleje :lol:
No a po tomhle už jsem z toho úplně jelen :D .
Jinak dosavadní Mogul GX tam mám sice jen 5000 km, ale už je tam 18 měsíců, tak nevim...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


19.3.07, 00:32
Profil ICQ

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
15w40 je v pohodě, viskozita je stejná jako u 10W40, viskozitu udává poslední číslo, první číslo je druh oleje, vůbec bych se toho minerálu do škody nebál, do favo už bych lil 10W40, protože obsahuje míň chloru a neleptá tolik hliník, favo už ho má trochu víc, než 120.


19.3.07, 06:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, ono to první číslo je viskozita za studena, to že už je 10W většinou polosyntetika už je jenom důsledek většího teplotního rozsahu.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


19.3.07, 07:53
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
15W40 neni zadna sracka, je to normalni mineral...10W znamena ze je v zime ridsi nez 15W, ne ze je to sracka...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


19.3.07, 11:30
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz