Škoda Octavia1 nebo Fabia1 a jaký motor?
Autor |
Zpráva |
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Nevím který tj, ale tne výkonější.
|
8.5.10, 19:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
1,4i. Je to německý VW motor.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.5.10, 19:26 |
|
|
Octavia 27
Příspěvky: 53 Bydliště: královéhradecký kraj, okr. Trutnov
|
1.4 MPI je asi dost zastaralý tuším, 1.4 i je lepší. 1.4i je německý a odkud je 1.4 MPi? Super je prý 1.4i, 16V, 55kW, ale moc jich není.
|
8.5.10, 19:53 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
1,4Mpi je starý známý škodovácký motor původně z 1000MB. 55kW jsem jezdil, táhnul celkem slušně, ale spotřeba tomu dost odpovídala.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
Naposledy upravil gokralik dne 8.5.10, 22:39, celkově upraveno 1
|
8.5.10, 20:00 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
Octavia 27 píše: Super je prý 1.4i, 16V, 55kW, ale moc jich není.
Nevím, kde hledáš. Např. v Plzni u Štádlera mají snad pokaždé nějakou. Když jsem tam byl v zimě na servisu, měli tam asi 3, teď mají v nabídce 4. A nějaké mladší s 63kW.
SDi má kolega a a jezdí kolem 4/100. Ale výkon bídný. Parametry má horší než 1,4 55kW
S 16V 55kW mam za 2 roky průměrnou spotřebu 6,3/100
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
8.5.10, 22:30 |
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Já myslel např. tohle.A hlavně tenhle motor. Dá se stím jezdit taky pěkně (do 7 když se člověk normálně hlídá). Tahle fabka je dokonce celkem pěkná.
|
8.5.10, 22:35 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
Osobně bych šel do r.2002 a výše. První 16V měly problemy s pístními kroužky. Ta 74 má "jen" vyhnaný výkon, ale krouťák má jako 55kw, ale výše položený.
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
8.5.10, 22:41 |
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Je to možné, s touhle jedinou má zkušenost v 55kW jsem nejel. A stímto motorem jsem byl jako řidič spokojený, táhla pěkně a spotřeba byla fousek přes 7 (po městě). A co vím tak šlape pořád jako hodinky
|
8.5.10, 22:46 |
|
|
Octavia 27
Příspěvky: 53 Bydliště: královéhradecký kraj, okr. Trutnov
|
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... ia/8016570
Ta vypadá dobře, ale motor by se mi líbil asi nejvíce 1.9 TDi 74kW, je dosti pružný, dobrý zátah a hlavně dobrá spotřeba, tak do 6l/100. Mptpr trochu těžký na přední nápravu, ale jinak snad dobrý. Docela je velký výběr 1.2 HTP, ale to mi zde snad nikdo nedoporučil tak na tom asi něco bude. Jinak výkon by mi stačil i 1.2 HTP, kdybych se trochu uskromnil a snad i těch 300 000km se dá na haťapáku udělat. Ale 1.9 TDi 74 kW mě láká více a na větší výkon si člověk lehce zvykne .
|
8.5.10, 23:15 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Octavia 27 píše: Koukal jsem, že do 90 000,- se dá pořídit pěkná Fabie, Octávie jsou dražší, tak bych šel možná do Fábie, do Felicie se mi už moc nechce. Většinou jezdím sám, normální jízdou. Když Fábii, tak jsem přemíšlel motory:
1) 1.4i 16V 55kW, 74kW - ja mám skúsenosť s motorom 55kW (a novší 59kW), pre mňa osobne je to motor bez duše, nesklame, ani neurazí, spotreba sa dá dlhšie trasy okolo 5,5 l/100 km...isto to papá omnoho menej, ako 1,4 MPi 50 kW...čo viem, tak v prvých kusoch dosť odchádzali krúžky, motor papal veľa oleja, servis samozrejme drahý...
2) 1.4 MPi - stará klasická konštrukcia, veľmi veľa vydrží, servis lacný, spotreba vysoká, elektronická škrtiaca klapka katastrofická (pridáš a nič sa nedeje, elektronika nepridá). tá klapka sa dá ale softwareovo vyladiť, motor sa tiež dá vyladiť...toto je najlepší motor, ak nechceš mať starosti a prípadne chceš motor poupravovať.
3) 1.9 TDi - super ťahá, spotreba v pohode okolo 5l/100 km (pri jemnom jazdení aj 4-4,5 l/100 km). Ale si myslím, že tento motor je na Fábiu predimenzovaný. Ďalej, ak sa k tomu niekto nevhodne správal, tak budú problémy s turbom a nie je to lacná záležitosť..
4) 1.9 MPi - to si asik myslel 2,0? Či?
5. 1,9 SDi - hm, ako bolo napísané, výkony slabé, spotreba na úrovni TDi...neviem, či to vidíš, ako pozitívum, a či negatívum...neviem nič povedať na jazdné výkony (Ale videl som Fabiu SDI pri jazde do kopca pri pretekoch do vrchu a teda šla celkom svižne...pozor, neupravovaná, bolo to vozidlo autoškoly), ale spotreba je super a ten motor ťa prežije = žiadn eproblémy s turbom...
Ten známy myslel s dieslom asi to, že proste Fabia nemá na to konštrukciu, čo si myslím, že je aj pravda...
Ja si stále myslím, že pokiaľ veľa najazdíš, tak by bol najlepší 1,4 MPi 50 kW s upravenou elektronikou škrt. klapky (stojí to okolo 3000 CZK) a s LPG...ak potom náhodou naftu, tak možno práve to SDi (lebo 1,4 TDi nezaplatíš)
A dávam Ti za pravdu, že radšej Fabiu, ako Feldu - bezpečnosť, korózna odolnosť, pohodlie, ,...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.5.10, 07:25 |
|
|
Octavia 27
Příspěvky: 53 Bydliště: královéhradecký kraj, okr. Trutnov
|
Děkuji za parádní vysvětlení , teď mám nad čím přemýšlet . Tak uvidím, jestli 1.9 TDi nebo 1.9 SDi.
Ještě k té konstrukci Fábie na TDI a SDi, ty motory je na Fábii asi dost těžké, to znamená asi častější výměnu ložisek předních kol, stabilizáturů apod., ale že by náprava pod tíhou motoru praskla nebo se ohnula, to snad nehrozí.
Ještě by mě zajímalo, kolik tak stojí oprava turba nebo turbo nové do 1.9 TDi.
|
9.5.10, 08:04 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Octavia 27 píše: Děkuji za parádní vysvětlení , teď mám nad čím přemýšlet . Tak uvidím, jestli 1.9 TDi nebo 1.9 SDi. Ještě k té konstrukci Fábie na TDI a SDi, ty motory je na Fábii asi dost těžké, to znamená asi častější výměnu ložisek předních kol, stabilizáturů apod., ale že by náprava pod tíhou motoru praskla nebo se ohnula, to snad nehrozí. Ještě by mě zajímalo, kolik tak stojí oprava turba nebo turbo nové do 1.9 TDi.
kolik ti je let
SDi to je pracant , přemístnovadlo na prdel tomu dám feldou l.9, kolem stážnice ja ale rovina a v hustém provozu stačí, navíc jezdíme denně šestkrát po kilometru a chládne,
u TDi jak se ti začne srát tak budeš jen přečítat vkladní knížky saldo mínus miloš
|
9.5.10, 09:43 |
|
|
Dallen
Příspěvky: 1225
|
Turbo vyjde kolem 30-50t. Osobně bych nechtěl TDI do tak malého (lehkého auta). V zimě to způsobuje značnou nedotáčivost. Jinak stejný motor máš pořád ještě v oktávce.
|
9.5.10, 09:55 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Octavia 27 píše: Ještě k té konstrukci Fábie na TDI a SDi, ty motory je na Fábii asi dost těžké, to znamená asi častější výměnu ložisek předních kol, stabilizáturů apod., ale že by náprava pod tíhou motoru praskla nebo se ohnula, to snad nehrozí.
to je těžko říct známej měl SDi a ložiska měnil každou chvíli u naší TDi drží už 40tis km + nevim jak dlouho tam byli předtim než sme jí koupily a tlumiče jsou ještě původní takže se životností to nebude tak horký
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
9.5.10, 09:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
tak já mám SDi skoro odnova a PP ložisko nedávno je tam cca 125.OOO km, mladá před tím měla drobnou havárku proseklí guma, pohlý nárazník, tak jestli mu pomohla těžko říct
jinak LP tam je z druhého auta, komplet , a jede ppřes 16O.OOO, myslím že pokud je to ložisko kvalitní fachá to tak že po kloubu poloosy teče sůl na ložisko pak orezne, očehlá gumku a loziško jde KO, jí osobně při servisu stříkám ty ložiska ze vnitř cu sprejem sem tam miloš
|
9.5.10, 10:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|