Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 12:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Vyhřívané sací potrubí u fáčka 
Autor Zpráva
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
nechci rozvirovat megadebatu, ale treba ja kdybych ted resil vodu na 136ce s mojim LPG, vyvedl bych hadici z vypustaku u 4. vlozky, napojil ji do zplynovace, ze zplynovace ji napojil na saci potrubi a ze saciho bych ji vratil k vodni pumpe..takhle ja..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


11.5.10, 16:42
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
ja z vypustaku budem zapajat kurenie a od termostatu zrejme vyvediem smer olejovy vymennik z dehet feldy, MPi nema ziadnu vodaren v sani

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


11.5.10, 16:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
a já jezdim bez vody v sacim potrubí, je to živější, líp to táhne, přechody nevedu a problémy nemám :)

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


11.5.10, 16:56
Profil ICQ

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
A ještě se zeptám blbě. Proč to tedy starší typy škodovek mají a MPi už to nemá?
Ondráš: To jsem nevěděl, že už i BMM měli plastový domek na termostat a společné čidlo pro budík i ŘJ. Takže první BMM feldy a fáčka měli ještě zvlášť čidlo pro budík a zvlášť pro ŘJ a jiné hodnoty než jsou u toho společného čidla pro MPi? To je škoda. Takže společné čidlo asi nedám :cry:

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


11.5.10, 17:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
varok píše:
A ještě se zeptám blbě. Proč to tedy starší typy škodovek mají a MPi už to nemá?
Ondráš: To jsem nevěděl, že už i BMM měli plastový domek na termostat a společné čidlo pro budík i ŘJ. Takže první BMM feldy a fáčka měli ještě zvlášť čidlo pro budík a zvlášť pro ŘJ a jiné hodnoty než jsou u toho společného čidla pro MPi? To je škoda. Takže společné čidlo asi nedám :cry:


společný čidlo nedáš, leda bys předělal svazek...


MPI to nemá proto, protože sacím potrubím u MPI jde jen vzduch a benzín se vstřikuje skoro pod ventil a neproudí se vzduchem těma rourama

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


11.5.10, 17:41
Profil ICQ

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Se omlouvám. Vlastně ano, MPi vstřikuje benzín už přímo do válců. Podobně jako diesly. Ty ale ten vzduch ve válcích nejdříve stlačí a tím ho zahřejí a potom tam čerpadlo plivne naftu. U MPi se se nasává sacím potrubím jen vzduch a v určitém poměru se vstřikuje určité množství paliva. Jsem si to nějak neuvědomil. A zapojení toho společného čidla po elektrické stránce by nebyl pro mě problém, ale jestli mají i jiné hodnoty, tak to nemá cenu. Díky za informace.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


11.5.10, 17:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
proč by měli jiný hodnoty...ty máš BMM já taky, každej máme jiný čidlo a obě auta jezděj....zamyšlení? :)

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


11.5.10, 17:55
Profil ICQ

Příspěvky: 376
Příspěvek 
varok: U MPI se nevstřikuje palivo do válce, ale před sací ventil. Přímý vstřik je FSI (Volkswagen). :wink:

_________________
Favorit 136X


Naposledy upravil werty dne 11.5.10, 18:03, celkově upraveno 1



11.5.10, 18:02
Profil

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Takže tam je jen problém s elektrikou? Jinak hodnoty mají všechny BMM stejné jako MPi? Aha, jsem to špatně pochopil.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


11.5.10, 18:02
Profil

Příspěvky: 376
Příspěvek 
Ano hodnoty jsou stejné už jsem ti to psal.

_________________
Favorit 136X


11.5.10, 18:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
já nevim, ale já to čidlo měnil a dal sem tam z MPI, protože sem ho měl, se žlutym proužkem (na dvoře stojí ještě jedna BMM a ta má modrej proužek a taky jezdí) no a všechno funguje jak má :)

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


11.5.10, 18:05
Profil ICQ

Příspěvky: 376
Příspěvek 
http://www.jpeg.cz/images/720__idla_teploty_1.jpg (nebo možno ověřit i v DP)

Tabulky jsou převzaté... není to má práce.

(Ještě malá poznámka... hodnoty odporu pro ukazatel teploty (teploměr) motoru platí nejen pro MPI, ale i BMM stejně jako i pro karburátorové Fav. od r.v. 93 kdyby se někdo sháněl po konkrétních hodnotách)

_________________
Favorit 136X


11.5.10, 18:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Bydliště: Hľohovec
Příspěvek 
niečo podobne riešili na ladafore

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=4263

najviac sa mi pozdáva tento názor :

"já se skromně domnívám, že se rychle* proudící vzduch v sacím potrubí neohřeje ani o desetinu stupně. Styčná plocha, narozdíl např. od chladičů nasávaného vzduchu (intercoolery) je x násobně menší.
Hlavní smysl toho předehřevu je v tom, že zamezuje směsi kondenzovat na stěnách potrubí.
*A teď laicky plácnu: Motor má obsah dejme tomu 1,5l , vzduch do válce se saje každou druhou otáčku, takže při dejme tomu při 4tis otáčkách, 3tis.litrů,když uvážíme podtlak, možná 1,5, nebo 1 tis. litrů vzduchu (o atmosf.tlaku) za minutu.
Ohřej kubík vzduchu za jednu minutu o 90° teplou plochu cca 0,15 m2.
O kolik se asi zvedne teplota?
~~autor neručí za správnost výpočtů :lol:"

výhrev je tam na to aby zmes nekondenzovala na stenách, pri zapojení túto zmes nejak nezahrieva a každopádne ako som si vyskúšal, so zapojením sú poznateľne lepšie prechody :)

_________________
Draxo 105 L ... smädné kone :D
Šporhelt 120L - samochodné približovadlo Obrázek LPG


13.5.10, 15:08
Profil ICQ

Příspěvky: 376
Příspěvek 
S kondenzací paliva u studeného motoru je to samozřejmě pravda. Ale je to trochu složitější...

Kdyby nebylo emisních limitů a z nich plynoucích omezení týkajících se hlavně provozu v částečném zatížení kde musí být právě z těchto (a ekonomických) důvodů směs tzv."chudá" tj. lambda = 1,1-1,3 pak by nebylo v těchto případech u karburátoru a centrálního vstřikování předehřevu směsi potřeba.

Prvním opatřením po zavedení přísnějších limitů a z toho plynoucího "uškrcení" v částečném zatížení bylo zavedení podtlakové regulace - kdo ví jak funguje a k čemu slouží ten musí souhlasit (mám pocit že u škodovek byla poprvé zavedena v roce 73 nebo 74? -přesně už nevím). Ale EHK zavelela a muselo se ještě snížit... a důsledek znáte. Čili i u teplého motoru je pro nízké emise a plynulé přechody v oblasti částečného zatížení kde je uvažováno že (sériový) motor bude pracovat nejčastěji předehřev potřeba.

_________________
Favorit 136X


13.5.10, 15:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
MOLSO, to môže byť pravda iba čiastočne...to máš asik ako predohrev saného vzduchu...a funguje...mne ten motor po zapojení výhrevu zlenivel...navyše, tie výpočty by boli správne, keby neboli žiadne straty v prietoku vzduchu...ale cez máličko otvorenú škrtiacu klapku sú straty tak vysoké, že objem nasatého vzduchu je omnoho menší...a to nielen klapka, si treba vziať do úvahy, akú dráhu prejde vzduch/zmes a akým úzkym priechodom...straty sú značné...tiež je nejaký protitlak výfukových plynov...

Iste som to nezhodnotil komplexne, ale tak jednoduché, ako píše autok,ktorého cituješ, to zas nie je...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


13.5.10, 15:55
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz