Vyhřívané sací potrubí u fáčka
Autor |
Zpráva |
darklord
Příspěvky: 12494
|
+samozrejme plniaca schopnost motoru pri roznych uhloch skrtiacej klapky. ten popisovany pripad je keby motor bezal bez skrtiacej klapky so 100% ucinnostou (turbo?)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.5.10, 16:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
já to odpojil hlavně kvůli provozu na LPG, ne BA...
moje zkušenost je, že to je poznat a to dost k lepšímu
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
13.5.10, 16:14 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Citace k vyhřívanému sacímu potrubí z knížky "Škoda Favorit 136L vyjíždí" (str. 113)...
"Takové provedení sacího potrubí zvětšuje účinnost spalovaní směsi, a tím zlepšuje výkon, snižuje spotřebu a omezuje škodlivé exhalace."
BTW knížku lektoroval ing. Petr Hrdlička CSc... a ten asi přece jen o tom věděl trochu víc než my všichni dohromady.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
13.5.10, 16:21 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No, nespochybňujem vedomosti, ani schopnosti pána Hrdličku, ale často býva jednou vecou teória a úplne inou vecou prax...tiež sa niekedy musia nájsť dôvody na spopularizovanie nepopulárnych krokov...
Myslím, že hl. dôvodom predohrevu sania sú emisie a tiež prechody...výkon je skôr menší a spotreba +- rovnaká. Aspoň u mňa
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
13.5.10, 17:04 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
ferrari: Jenomže kdyby teorie nesouhlasila s praxí která byla víc než dobře ověřená těžko by se něco takového zavedlo. Nebo myslíš že si něco vymysleli, udělali a pak to ani neotestovali? ...já bych řekl že asi ne. Pokud by to mělo účinky spíš negativní asi těžko by to tam nechali.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
13.5.10, 17:34 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Pánové, nechci nikomu křivdit ani se ho dotknout, ale sáhněte si sami do svědomí kolik toho o oblasti přípravy a tvorby směsi opravdu víte. Jen samotné základy vychází na několik desítek stran. Je to mnohem a mnohem složitější a ač nechci nikoho urazit tak lidem, kteří tuto fičuru navrhli z toho důvodu že museli díky různým omezením nesahá nikdo zde ani po kotníky (ani já ne).
_________________ Favorit 136X
|
13.5.10, 17:41 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
když už jsme u toho, výhřev nevýhřev...závodní motory škoda taky nemaj vyhřejvaný sání...ani rally auta, který potřebujou maximální výkon ve smyku, na rovině...vždycky
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
13.5.10, 19:30 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
to je všechno pěkný ale ty auta jedou na MPIčkách
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.5.10, 19:30 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
co to zase meleš?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
13.5.10, 19:48 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Ondro... uvědom si že něco jiného musí splňovat sériové auto a něco jiného soutěžní vůz... a mám teď hlavně na mysli požadavky na směs ve všech provozních režimech motoru kde se rozhodně nedá označit jako "chudá". A právě o onu chudou směs v částečném zatížení tu běží nejvíc... ten kdo ví jaký vliv má předehřev na chudou směs ten i chápe proč to je takto konstruované.
_________________ Favorit 136X
|
13.5.10, 19:55 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Zašli sme do vysokoteoretických debát, v ktorých samozrejme vyhrievanie prínos má...ale na samotný výkon (o ktorý tu myslím išlo) to pozitívny prínos podľa mňa nemá...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
13.5.10, 20:19 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Ano, původně jsem se ptal, jestli po vyřazení vyhřívání sacího potrubí u fáčka se zlepší nějak jízdní vlastnosti. Nebo také krouťák motoru, nebo tak něco. Samozřejmě to nepřidá 10 koní, ale jestli je potom motor třeba živější.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.5.10, 13:24 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
varok píše: Ano, původně jsem se ptal, jestli po vyřazení vyhřívání sacího potrubí u fáčka se zlepší nějak jízdní vlastnosti. Nebo také krouťák motoru, nebo tak něco. Samozřejmě to nepřidá 10 koní, ale jestli je potom motor třeba živější.
jo je...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
15.5.10, 17:04 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Tak tahle odpověď mi stačila už od začátku Nějaké teorie o nějakém odpařování paliva apod. mě moc nezajímají. V Mladé Boleslavi vyvíjeli auta na městský provoz, aby měli co nejnižší exhalace do ovzduší, co nejmenší spotřebu apod. Takové věci mě moc nezajímají. Už i tak mám spotřebu na LPG asi 12l, tak nějaké deci mě nezabije
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.5.10, 10:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|