|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
identifikace dilu...
Ahoj,
zrovna ted resim problem jak mezi sebou rozpoznat casti 130-koveho motoru.
Volal mi kamos, ze by potreboval pomoc s nasazenim ventilovych pruzin. Kdyz sem prijel do jeho garaze, tak mel vsechno prichystane, ocistene - pohoda. Ale tim stylem, ze vsechny pruziny na jedne hromade, ventily na druhe hromade, venilove tycky taky pokupe... ale nic nema nijak poznacene odkud to vytahnul.
Takze se vas ptam: je nejaky zpusob, jak zjistit kde byla ktera cast? Nedava tam nove dily, ale vraci z5 ty puvodni, tak by bylo dobre, kdyby byly na svem puvodnim miste.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
21.3.07, 10:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Předem se omlouvám za mou odpověd, ale kámošovi vyřid, že todle se nedělá
Cokoli rozebírám, tak si bud pisu, maluju, nebo pamatuju ( to spise u tech vyjimečných lidí ).
Přeji příjemnou zábavu.
Ach jo...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
21.3.07, 10:20 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Tak konkretně k těm pružinám: Motory Š105 S - 105 L - 105 GL - 120 - 120 L : síla drátu pružiny vnější - 3,75. vnitřní - 2,50. volná délka vnější - 45,85. vnitřní 43,60
Motory 120LS-GLS mají jen jednu pružinu na ventil: síla 4,00. volná délka 44,60
Motory 130L-GL mají shodné pružiny jako 120LS-GLS
Motory řady 742,135-136 až 781,135-136 - B/X/M - používají shodné pružiny s motory Š105 až 120 L
K ventilům samotným, ty jsou sací větší a výfukové menší a kanály jsou na hlavách takto V-S-S-V-V-S-S-V a pokud je zmatlal dohoromady tak mu nezbyde nejspíš nic jinýho než je zabrousit každý zvlášť a už hlavně po zabroušení nepřeházet.
na umístění rozvodovejch tyček nezáleží podstatné je aby kulovým koncem byly dolu a koncem s takovou "mističkou" nahoru k seřozovacímu šroubu vůle ventilů
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.3.07, 10:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tak to je nemilé. Pružiny bych nijak moc neřešil, ale s ventily bude problém. Poznat se to asi nijak nedá (jedině, že by někdo už ten motor rozdělával a ventily označil). Táta to dělal tak, že na oba ventily jednoho válce bruskou udělal 1, 2 nebo 3 zářezy na konci.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.3.07, 10:42 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
mno... tak ja kdyz sem si delal loni svuj motor, tak sem si to vsechno popisoval lihovym fixem...
Takze v podstate ty ventily zabrousit znova do sedla, do ktereho nakonec prijdou a vsechno ostatni (tycky, pruziny...) je uz ted v podstate jedno kam to dam... a pak uz jen cekat jak dlouho to ten motor vydrzi. Pochopil sem to dobre jo?
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
21.3.07, 17:59 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Lukas píše: mno... tak ja kdyz sem si delal loni svuj motor, tak sem si to vsechno popisoval lihovym fixem...
Takze v podstate ty ventily zabrousit znova do sedla, do ktereho nakonec prijdou a vsechno ostatni (tycky, pruziny...) je uz ted v podstate jedno kam to dam... a pak uz jen cekat jak dlouho to ten motor vydrzi. Pochopil sem to dobre jo?
No pokud to je zmatlaný jen z jednoho motoru tak to ještě jde ale kdyby jich bylo víc tak už je to horší
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.3.07, 18:05 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Na těch tyčkách asi taky moc nezáleží, jedině potom kontrolovat vůli ventilů, jestli si nějaká tyčka "nesedla". Ty ventily přebrousit a snad to bude dobrý.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.3.07, 18:15 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Martin píše: Na těch tyčkách asi taky moc nezáleží, jedině potom kontrolovat vůli ventilů, jestli si nějaká tyčka "nesedla". Ty ventily přebrousit a snad to bude dobrý.
Jj zabrousit a hlavně je dát tam kde byly zabroušený, co se týče tyček a pružin tak opět řikám pokud to je z jednoho motoru tak je to v podstatě uplně jedno jaký pořadí.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.3.07, 18:17 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Kristensen píše: ... a hlavně je dát tam kde byly zabroušený ...
Jinak by asi nemělo smysl to zabrušovat.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.3.07, 18:19 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Martin píše: Kristensen píše: ... a hlavně je dát tam kde byly zabroušený ... Jinak by asi nemělo smysl to zabrušovat.
Jo to je jasný ale taky jsem už viděl jednoho exprta co zabrušoval ventily a házel je zpět do krabičky mezi nezabroušený jsem myslel že mě klepne pepka z něj
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.3.07, 18:20 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
jo, tak to je jasne, ze ten ventil prijde tam, kde byl zabrouseny. A je to jen jeden motor - nastesti.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
21.3.07, 18:38 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Kristensen píše: ... ale taky jsem už viděl jednoho exprta co zabrušoval ventily a házel je zpět do krabičky mezi nezabroušený
Tak to jo.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.3.07, 18:42 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
tak sme ten motor nejak poskladali... a jede.
ale moc dobry pocit z toho nemam
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
25.3.07, 20:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|