Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 14:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Lambda sonda × bohatost směsi 
Autor Zpráva
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tak jen naladit pocemtyvolemetry a jedem :-)

http://www.youtube.com/watch?v=qdzyGq9U_28

Zal novy brouk neni SMD, tak jsem musel udelat redukci z IDE kabelu :lol:
Obrázek

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.6.10, 11:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Pjeknyyy..... to je Viky-styl!

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


5.6.10, 12:09
Profil ICQ YIM
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Tak co? Vysledky? Data?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


5.6.10, 20:34
Profil ICQ YIM
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Vysledek je takovy, ze LEDka sviti :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.6.10, 22:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
naco merias viac ako 1V ? Lambda ti dava 0-1V (potom su aj specialne co davaju 0-5V)

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


6.6.10, 09:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ja na tom videu? No jestli to chodi...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.6.10, 09:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Mel jenom blbje nastaveny zesileni predzesilovace.

Jinak mne motor jde nejlip nekde kolem 0.88V, pak uz to zacina bejt moc bohaty. ale to urcite bude ruzny podle umisteni a stavu sondy.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.6.10, 11:19
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
chystam sa urobit porovnania normalnej lambdy a sirokopasmovej......ze budu obe nasrobovane

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


6.6.10, 19:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Jo to muze bejt zajimavy, ale jak sem pochopil, tak sirokopasmova ma vpodstate linearni odezvu na mnozstvi kysliku, takze by mel vyjit vztah odpovidajici chrakteristice uzkopasmovy lambdy.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.6.10, 20:39
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
obycajna lambda pozna len ma kyslik, nema kyslik (skokova charakteristika)......nevie kolko ho ma ani kolko ho nema....

sirokopasmova ma "cerpadlo kyslika" - pump a dorovnava hodnotu lambda na stechiometricku, ak nemusi cerpat (prud v mA =0) , je hodnota lambda = 1, ak musi cerpat vie kolko a ktorym smerom (kladny , zaporny prud a jeho hodnota)

preto ze zapojenie sirokopasmovej lambdy dost zlozite a riesi sa nejakym microcontrolerom PIC alebo AT

myslim ze tento obrazok napovie, preco sa normalnov lambdou neda merat hodnota bohatosti alebo chudobnosti- rozsah je 0,98-1,02
Obrázek

a tu je vidno preco sa jedna vola uzkopasmova a druha sirokopasmova
Obrázek

viac info najdete na stranke
http://www.airfuelmeter.com/german/lsu4_ge_sensor.htm

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


7.6.10, 09:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Dovolil bych si nesouhlasit v nasi firme se uz pres 20let vyrabi analyzatory spalin pro velky kotle, ktery maji stejny cidlo jako lambda. 0mV lambda dosahne az pri 21% kysliku, my merime 16bit cislo v rozsahu 0-150mV a koncime nekde na 0.3% O2 a v pracovnim rozsahu (cca 4-12% O2, podle typu kotle) dosahujeme presnosti az 0.2% kysliku. Mereni se teda v zasade nebojim, koneckoncu na ty nase potvory jede v CR i par mensich elektraren a dokonce krematorium.
Je potreba mit jenom nelinearni indikator (coz uz mame) a bude to jiste fungovat snesitelne.
Sirokopasmova sonda to samozrejme neni, ale to mne netrapi. Rozhodne i rozdil mezi 0.75V a 0.88V ma vypovidaci hodnotu. Ten tvuj graf ukazuje, ze hodnota zmeny zelena/zluta by mela bejt na 450mV, zatimco dle puvodniho navrhu je na 560mV, bude nutny update navodu na nastaveni! :-D

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


7.6.10, 23:14
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
skor treba zistit ako je na tom lambda senzor v zapojeni.....treba jeho presnu charakteristiku a na nej uvidis presny rozsah a kde je ten skok

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


8.6.10, 11:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
ja myslim ze je celkem zbytecny se prit o vyhody nebo nevyhody ty ci ony metody. Dulezity jee aby to chodilo ne? :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.6.10, 13:19
Profil ICQ YIM
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Mě by, s dovolením, zajímalo zda (a pro jaké účely) je vhodné mít lambdu jinou než 1 (čili jiný než ideální poměr).


8.6.10, 14:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Mne za idealni pripada 0.97 pro karburatorovej motor.
1 je idealni pro katalyzator, ale to neznamena, ze jinej pomer nemuze mit svy vyhody pri urcitym rezimu.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.6.10, 17:09
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz