Autor |
Zpráva |
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Písty
Tak jsem dneska zhazoval motor a rozdělával ho. Zjistil jsem že na 4 válci je klepnutý píst. Válec je v pohodě. Když vyměním ten píst musím měnit aji ty ostatní, nebo je můžu nechat když jsou v poho? Jinak tak rozežrané a propálené těsnění pod hlavou jsem neviděl. Jestli se k tomu dostanu udělám nějaké foto.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 18:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Jestli chceš motor, co něco vydrží, tak buď pořádně, nebo vůbec. Píst zásadně s válcem a s novýma kruhama, ale ten válec bude mít větší zátěž na kliku, protože bude těsnější - tím pádem nepravidelný chod motoru a možnost předčasného opotřebení ložisek kliky. Takže rovnou všechny, ale obecná nepsaná poučka zní uděláš vrch, odejde spodek, uděláš spodek, odejde vrch. Takže s novýma válcovkama rovnou nechat přebrousit kliku a nový šálky.
Nebo jenom zarovnat klepnutej píst (nevím, jak moc je kleplej, nebo od čeho) a složit zpět.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
24.3.07, 18:50 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Kroužky to je jasné. U toho pístu je ještě zapečený vrchní kroužek a nejde sviňa ven. To klepnutí (ono to vypadá spíše jako vyžrané) je z vrchu pístu a ta hrana je zaoblená, ale až k prvnímu kroužku to nezasahuje.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 19:03 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Ono asi sólo píst neseženeš, jedině i s válcem, a pochybuju, že ti někdo prodá jeden válec. Sada válcovek na modurit stojí okolo 2000,- bez daně, takže buď toto, nebo namočit píst do petroleja, počkat, až se uvolní kruh, vyměnit kruhy, zahladit vyžraninu a modlit se, že to vydrží. A nebo za 3000,- druhej motor.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
24.3.07, 19:26 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Ty mi dáváš samé "pozitivní" zprávy . Zkusím to s tím petrolejem.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 19:33 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Bohužel, ale je to tak. Jeden válec se opravovat nevyplatí, jeden z dvaceti to přežije, ale většinou se motor odrovná o polovinu životnosti dřív a prachy, který ušetříš na zfušované opravě do toho nacpeš dvakrát.
Několik lidí s takovým nápadem už sem na dílně měl, nenechali si vysvětlit, že tu práci, co udělám při opravě jednoho válce udělám i při opravě všech válců (rozdělání motoru, vyčištění a montáž) a bude to dražší jen o ty tři válcovky a budou mít klid. Jednou dokonce chtěl jeden blbec opravit na totálně odrovnaným motoře jenom ten nejhorší válec, klika vyšla u toho válce na pátej brus. Samozřejmě za měsíc přijel na laně s prasklou klikou a musel koupit motor druhej.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
24.3.07, 19:45 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Že se ještě vracím zpátky - jak si myslel to zahlazení to pístu. Já vím že se ptám jako debil, ale vadila by tomu pístu kdyby tam neměl ostrou hranu? Nejedná se o celý obvod, ale asi o 1,5 - 2 cm z obvodu.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 20:11 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Tonoucí se stébla chytá
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 20:11 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
To máš ožraný na hraně? Já sem myslel, že jenom dno pístu, fotka by řekla víc, ale už to nebude ono, směs bude hořet v místech, kde nemá a hrozí spíš zadření pístu, nebo propálení vložky.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
24.3.07, 20:15 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Zítra to nafotím. Aspoň bude přehled o čem mluvím.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 20:16 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Písty koupíš vždycky bez vložek válců ale jen po čtyřech kusech v sadě protože jsou v jedné váze.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
24.3.07, 22:49 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Kristensen píše: Písty koupíš vždycky bez vložek válců ale jen po čtyřech kusech v sadě protože jsou v jedné váze.
Takže ty písty se daj koupit bez válců. To by řešilo můj problém. Tím nedávám najevo že si nevážím rad DRAKA.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 22:54 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
samozřejmě že se dají koupit jen písty.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
24.3.07, 23:18 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Kristensen píše: samozřejmě že se dají koupit jen písty.
Tebe jsem tady potreboval.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 23:21 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Kikan píše: Kristensen píše: samozřejmě že se dají koupit jen písty. Tebe jsem tady potreboval.
To myslím v dobrém. Dík
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
24.3.07, 23:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|