Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 13:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Lambda sonda × bohatost směsi 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
Viky píše:
ja myslim ze je celkem zbytecny se prit o vyhody nebo nevyhody ty ci ony metody. Dulezity jee aby to chodilo ne? :-)


ja sa nechcem hadat , chcem len aby to co robite malo zmysel.....lebo vidim ze Mathes napr nema ponatie, ako vyzera V-lambda charakteristika jeho senzoru a pri kolkych mV je lambda=1 , na tie parametre musi nastavit operacne zosiky

sam som zvedavy na to porovnanie

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


8.6.10, 17:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Gemini: Matthes to jen vyrabi dle pokynu Viktora, pac on na to nema cas :idea:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.6.10, 17:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Dnes prvni mereni ve voze Skoda 140, volnobeh bohaty trochu, stazeno. Prvni komora - problikavaj vsechny barvy, nejsem si jist co si o tom myslet :lol: Druha komora rozsviti cervenou a nezmeni se to at se deje co chce, zjevne to chudy neni nikdy :) a funguje to. Dekuji Matthesovi za vyrobu mericiho aparatu

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.6.10, 22:38
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Hele a todle ste zkouseli? Na teplym motoru?

Viky píše:
Trimr 12k nastavis aby na jeho vystupu byly 3V.

Potom trochu zvednes volnobeh (sroubem na vzduch) a regulujes bohatost na maximalni otacky.
Kdyz to mas, tak nastavis trimr 1k8, aby byl na OUT0 na horni hranici.

Kdyz mas elektroniku nastavenou, tak nastavis volnobeh zpatky na nizsi otacky rozhrani zeleny a zluty.

Este nevim jakej vliv bude mit predstih na nastaveni ty horni hranice (otacek), ale snad ne velkej.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


22.6.10, 08:44
Profil ICQ YIM
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Tak co jeeee??

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


27.6.10, 20:57
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
Viky píše:
Dovolil bych si nesouhlasit v nasi firme se uz pres 20let vyrabi analyzatory spalin pro velky kotle, ktery maji stejny cidlo jako lambda. 0mV lambda dosahne az pri 21% kysliku, my merime 16bit cislo v rozsahu 0-150mV a koncime nekde na 0.3% O2 a v pracovnim rozsahu (cca 4-12% O2, podle typu kotle) dosahujeme presnosti az 0.2% kysliku. Mereni se teda v zasade nebojim, koneckoncu na ty nase potvory jede v CR i par mensich elektraren a dokonce krematorium.
Je potreba mit jenom nelinearni indikator (coz uz mame) a bude to jiste fungovat snesitelne.
Sirokopasmova sonda to samozrejme neni, ale to mne netrapi. Rozhodne i rozdil mezi 0.75V a 0.88V ma vypovidaci hodnotu. Ten tvuj graf ukazuje, ze hodnota zmeny zelena/zluta by mela bejt na 450mV, zatimco dle puvodniho navrhu je na 560mV, bude nutny update navodu na nastaveni! :-D


Jenze tyhle vase LS maji vestaveny presny sensor teploty keramiky a provozuji se na velmi stabilni teplote a navic pro chude smesi, ne? Vlastne je to workaroudovana uzkopasmova LS pracuji za podminek v aute a s klasickou 4 dratovou uzkopasmovou LS nedosazitelnych.

Snaha o zjisteni miry bohatosti/chudosti smesi uzkoupasmovou automotive LS, je vesteni z koule. A geminimu verte.

Z uzkopasmove automotive LS nikdy nepujde ziskat prubeh jako treba tenhle:

http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... 0#p2062190

a tezko pujde neco poradne naladit.


13.7.10, 00:11
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
simi píše:
a tezko pujde neco poradne naladit.

Ja uz sem tu psal, ze se nechci zbytecne dohadovat. Odpovez si sam na otazku, zda je vetsi vesteni koule mit uzkopasmovou sondu neustale v provozu nebo ji nemit na aute vubec. Myslim ze odpoved znas.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.7.10, 06:44
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
Viky píše:
Odpovez si sam na otazku, zda je vetsi vesteni koule mit uzkopasmovou sondu neustale v provozu nebo ji nemit na aute vubec. Myslim ze odpoved znas.


Vzhledem k tomu, ze s uzkopasmovou LS jsem si taky kdysi hral (ale nastesti mne to rychle preslo) tak muzu rici, ze je to (z pohledu ladeni) temer jedno - indikator prechodu pres lambda=1 neni zadne terno. Jina vec by byla, kdyby se pouzivala jako indikator prechodu pres hranici lambda=1 pri zpetnovazebnim rizeni priparvy smesi.....
Pouzil jsem ji akorat na nastaveni bohatosti u lpg na volnobeh do okoli lambda 1 - to ano :) .


13.7.10, 09:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
Gemini píše:
viky : co tak zacat riesit detektor detonacii ? podklady ktomu mam


To mam +-rozpracovany, ale potreboval bych vedet, kam umistit merici okenko, ve kterem se bude vyhodnocovat spektrum signalu ze sensoru. Jinymi slovy nevim, kdy mam behem cyklu ocekavat knock. Cim uzsi to okno bude, tim bude detekce citlivejsi a hlavne selektivnejsi. Ale detonaci mimo nej to nezachyti. Takze nevim jestli mam testovat od zapalu do TDC nebo jestli knock muze nasatat i po TDC, nebo jestli mam testovat jen x stupnu pred ci kolem TDC...... snazil jsem se k tomu kdysi najit neco na netu, ale moc uspesny jsem nebyl. Citem bych to videl na interval zapal-TDC, ale muze to bejt i jinak :) Mas k tomu neco?


13.7.10, 09:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
detonacie nastavaju 5 - 40 stupnov po TDC, uz to mam pomaly vyriesene......

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


14.7.10, 08:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
Gemini píše:
detonacie nastavaju 5 - 40 stupnov po TDC, uz to mam pomaly vyriesene......


po TDC? a az 40 st.... ? Videl jsem nejake video snimane primo z valce a tam bych dal krk za to, ze to bylo pred TDC..... Ale je pravda, ze pokud je lehke a teprve se zacina projevovat, bude zacinat nekde kolem oblasti max. tlaku, coz bude po TDC.... takze to vlastne souhlasi :) .

Jak to mas vyresene? Ja pouzivam TPIC8101....


14.7.10, 12:32
Profil

Příspěvky: 1
Příspěvek 
poradi nakdo s velkou spotrebou u felicie 1,3 bmm cca 9-10l ,4krat na pc vse v poradku ,drive 6- 6,5 l, lambda menena


2.8.10, 12:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
čidlo teploty, to by chcelo diagnostiku....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


2.8.10, 12:24
Profil

Příspěvky: 1
Příspěvek úprava zapojení
Zdravím zdejší vývojáře :) , po přečtení celé diskuze mě napadl návrh na úpravu zapojení pro LED měřák s A277D... Viki, co kdyby se na výstup z lambdy a mezi A277D zapojil operák, do zpětné vazby dát obyčejnou diodu (prahové napětí 0,7V) a zesílení operáku (pomocí trimru) nastavit tak, aby se poslední dioda na měřáku rozvítila při napětí 1V. Tím by se zobrazoval rozsah napětí pouze 0,7 - 1V. Nebyla by tato úprava prvního zapojení lepší jak to zapojení s komparátory? Doufám, že jsem to napsal srozumitelně :)


14.8.10, 08:29
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Napsal si to dost srozumitelne, ale nema to moc vyznam.
V tyhle oblasti je totiz lambda napeti dost zavisly na teplote sondy a vypovidajici schopnost neni nijak velka. Chvili by trvalo, nez bys vysledoval, co to ma pri jakym rezimu ukazovat.Jiny je to na volnobehu a jiny na dalnici. Myslim ze bys dostal radu zmatenych udaju.
Ve srovnani s tim komparatorovym zapojenim, kde se teplottou zasadne mate jenom jedna rozhodovaci hrana a ty ostatni ukazujou jakz takz dobre, tak mas min informaci nez bys chtel.

Krome toho komparatorova verze je primarne navrzena pro snadnou integraci do systemu rizeni smesi pomoci jednoduchy elektroniky. Kde LEDkama vlastne jenom kontrolujes, jestli ta elektronika (resp. motor) zhruba dela to co ma. Napriklad kdyz ti posilovac prisava vzduch, hned to poznas.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


14.8.10, 14:03
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 90 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 82 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz