Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 13:37



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Olejová měrka 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Wow, pokud je toto ta mělká (našel jsem nakonec v novomiho garáži), tak mám tu hlubokou, což? :lol:

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... x=94&ty=36

To by možná vysvětlovalo, proč se mi po prudkém dobržďování při jízdě na sraz rozsvítilo mazání. Pokud tam ten D E B I L, co to auto servisoval, dal krátký koš a tuto hlubokou vanu :roll: Budu to muset shodit a poměřit... :evil: :(

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


7.8.10, 11:45
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ano, beru zpět, máš tu hlubokou :) Na tyhle fotky jsem nikde nepřišel :oops:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.8.10, 12:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Já se z toho fakt zbláznim. Zas to budu muset rozkopat, všechno poměřit a dát tam správné díly. Mám chuť sehnat toho kokota, co to skládal a dát mu klikou. Ne, ještě líp. Seženu Vikyho univerzální nástroj a tím mu rozmrdám palici!!! :evil: :wink:

Ty rozměry sacích košů najdu též v Andrtovi?

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


7.8.10, 14:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Ta stať opsaná z Andrta platí pro užovkové vany a měrky, do modelu 84 - tedy včetně "poloemka". Pro klasická Mka existovaly pouze dva typy van - plechová a hliníková, oběma příslušela stejná měrka - blok a tedy i vana měly o jednu díru na šroub M6 více ("vylepšení" proti prolínání oleje přes těsnění vany u převodovky). Nová vana (Mková) tedy nejde napasovat na starší blok.
U užovek to bylo složitější - bloky měly stejné schéma závitových děr od MBčka po poloemka - tedy od roku 1964 do roku 1984 a za těch 20 let se jistě vyzkoušelo mnohé :)
Zatím jsem vypozoroval toto (ale bez záruky):
Všechna MB a stovky měly stejnou plechovou vanu a jeden typ měrky pro plechové i Al vany.
Al vany měly jako první vozy 1000MBG a MBX, dále pak (1100 de Luxe?), 110LS, 110R a snad za příplatek i ostatní verze L (sockoverze snad ani za příplatek :) ).
Stejnou Al vanu i měrku měly později i 120ky od 80 do 84.
Plechová vana vozů 1000 a 100 se lišila od té 105kové snad jen vypouštěcím šroubem a přepážkou. (možná, že byla i mělčí, ale asi ne).
Výraznou změnou byla Al vana vozů 120 od 76 do 79 - byla tak hluboká, že na jiné varianty škodovek byla nepoužitelná - všechny předchozí i pozdější škodovky měly nižší světlost, takže když se na ně dala hluboká Al vana, byla nejnižším místem podvozku, což zrovna není praktické ;)
Jednou jsem ji použil z nutnosti na 105s 1983 (poloemko) - původní vana prorezla - a muselo se nalét asi o litr a půl více oleje... :roll: - použít hluboký sací koš nebylo možné, neboť neměl redukční ventil...


Takže souhrn van, měrek a sacích košů (bez záruky):

Plechová vana 1 - 1000MB, 1100MB, 100, 110, 100L
Al vana 1 - 1000MBX, 1000MBG, 100L, 110L, 110LS, 110R, 120L, LS, Garde(1980-84 - rozdíl vnitřní přepážky)
Plechová vana 2 - 105 všechny modely od 1976 do 1984
Měrka 1 - pro všechny předešlé typy van?
Koš 1 - pro všechny bloky s obtokovým olejovým filtrem, kromě 120 L, LS 1976-79
Al vana 2 - hluboká - 120 L, LS 1976-79 (bloky s obtokáčem)
Koš 2 - pro Al vanu 2 - hluboký bez redukčního ventilu
Měrka 2 - pro Al vanu 2
Koš 3 - všechny vozy od 1980 do 1983 - s redukčním ventilem (možná Koš 3 = Koš M, ale nejsem si jist)
Al vana M - všechny modely od 1984, mimo 105, od 86? i 105
Plechová vana M - 105 od 1984 do 1986?
Měrka M - všechny vozy od 1984
Koš M - všechny vozy od 1984 - s redukčním ventilem

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


Naposledy upravil Bukaj dne 7.8.10, 17:51, celkově upraveno 1



7.8.10, 17:47
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Jak tak koukám na ty fotky, Ty tam máš starší motor? 105 z 1983 má mít plnoprůtokovej filtr... :shock:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


7.8.10, 17:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Přesně tak. Tohle je bastl minulého majitele. (respektive ,,mechanika", co mu auto spravoval) Podle všeho jde o motor 120L 76-79. Proto ta hluboká vana a obtokáč :wink: Jinak dík za vyčerpávající info :wink:

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


7.8.10, 18:57
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 67 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz