Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 16:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 Ventilátor chlazení - felicia 
Autor Zpráva

Příspěvky: 56
Příspěvek Ventilátor chlazení - felicia
Ahoj,

prosím o radu. :) Ventilátor na chladiči u feldy 1,3 Mpi spíná strašně brzo. A to i v chladnějším počasí. Ručička na teploměru na přístrojové desce je cca 4 mm před půlkou a větrák se točí. Stačí ujet pár kilometrů a sepne se to. Teplota na teploměru ještě nikdy nepřelezla přes půlku a to ani v teplých dnech, takže s přehříváním problém nejspíš není. Díky za případnou radu. Zajímavé je, že soused má tu stejnou feldu a dělá mu to to samé. Stačí dojet do obchodu a zpátky a už to hrčí na celou ulici :D Předpokládám, že to normální chování asi nebude.. Díky.


18.8.10, 19:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Ventilátor chlazení - felicia
nepovažujem to za chybu, otázne je aká je teplota motora reálna, budíky beriem iba orientačne...

ak chceš môžeš skúsiť vymeniť čidlo na chladiči...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


18.8.10, 19:30
Profil

Příspěvky: 56
Příspěvek 
Díky. Takže...čidlo teploty chladící kapaliny na termostatu je pro budík (teploměr) a to čidlo na chladiči ovládá ventilátor je to tak? :)


18.8.10, 19:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
presne tak... :idea:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


18.8.10, 19:54
Profil

Příspěvky: 14800
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Ty budíky samo o sobě někdy kecají. Tadík měl něco podobného na fáčku po strejdovi, r.v. 93. Vyměnili jsme čidlo pro budík, termostat za 100% dobrý a termospínač na chladiči, stejně měl ručičku na budíku jen na spodku.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


18.8.10, 20:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
varok píše:
Ty budíky samo o sobě někdy kecají. Tadík měl něco podobného na fáčku po strejdovi, r.v. 93. Vyměnili jsme čidlo pro budík, termostat za 100% dobrý a termospínač na chladiči, stejně měl ručičku na budíku jen na spodku.


tech cidel je nekolik pro ruzne typy palubovek, kdyz das na model 94 favorita cerna palubka cidlo ze stareho facka tak mas porad podchlazeno a naopak, stejnej problem muze byt na te felde takze nejdrive bych zmeril realnou teplotu motoru teplomerem

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


18.8.10, 21:16
Profil ICQ

Příspěvky: 56
Příspěvek 
Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo? Zítra zkusím tedy sehnat nějakej teploměr s takovým rozsahem a pokusím se to změřit po sepnutí ventilátoru. No a dotaz 2 :) Jak to co nejlépe změřit teploměrem? :)

Díky


18.8.10, 21:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Tak zalezi jaky mas teplomer, ale rozhodne merit v miste kde je cidlo prave pro ten budik takze na domku termostatu, cidlo na chladici spina nejak okolo 90stupnu

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


18.8.10, 21:38
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
no asi by bylo nejlepsi kapilarovej teplomer a kapilaru zasunout k cidlu. ale to asi nemas, vid :( pak jedine treba prilozni, ale to uz je zkresleny..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


18.8.10, 21:40
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Skoda 120LS píše:
Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo?


cca 90°C :D

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


18.8.10, 21:40
Profil ICQ

Příspěvky: 56
Příspěvek 
Ten kapilarovej teploměr bohužel nemám :/. Příložní tu jeden je, tak to zkusím zítra aspoň tím. Každopádně rovnou vyměním i to čidlo na chladiči. Termostat byl komplet měněný cca před půl rokem za nový, takže už by pak zbývalo to čidlo na termostatu a samotný budík. Jakmile to zítra změřím, tak dám vědět. Snad to bude jen tím čidlem.

Zatím díky.


18.8.10, 21:58
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
nový dneska bohužel neznamená dobrý :cry:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


18.8.10, 22:01
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
čidlá na chladiči Favorit/Felicia 1.3 sú 95, príp 97°...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


18.8.10, 22:07
Profil

Příspěvky: 14800
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Feldy už myslím oproti fáčkům mají ten teploměr popsaný, ne, Je tam myslím 70°C a 110°C, tak to podle toho nějak odečíst. Něco mězi těmi dvěmi políčky by mělo být zravna provozní teplota. Ventilátor by měl spínat něco pod 100°C, nějakých 95-100, záleží na čidlu.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.8.10, 19:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Skoda 120LS píše:
Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo? Zítra zkusím tedy sehnat nějakej teploměr s takovým rozsahem a pokusím se to změřit po sepnutí ventilátoru. No a dotaz 2 :) Jak to co nejlépe změřit teploměrem? :)

Díky


86°C kolem půlky, spíš pod...je tam tolerance budíku

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


19.8.10, 20:48
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz