Autor |
Zpráva |
Skoda 120LS
Příspěvky: 56
|
Ventilátor chlazení - felicia
Ahoj,
prosím o radu. Ventilátor na chladiči u feldy 1,3 Mpi spíná strašně brzo. A to i v chladnějším počasí. Ručička na teploměru na přístrojové desce je cca 4 mm před půlkou a větrák se točí. Stačí ujet pár kilometrů a sepne se to. Teplota na teploměru ještě nikdy nepřelezla přes půlku a to ani v teplých dnech, takže s přehříváním problém nejspíš není. Díky za případnou radu. Zajímavé je, že soused má tu stejnou feldu a dělá mu to to samé. Stačí dojet do obchodu a zpátky a už to hrčí na celou ulici Předpokládám, že to normální chování asi nebude.. Díky.
|
18.8.10, 19:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Ventilátor chlazení - felicia
nepovažujem to za chybu, otázne je aká je teplota motora reálna, budíky beriem iba orientačne...
ak chceš môžeš skúsiť vymeniť čidlo na chladiči...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.8.10, 19:30 |
|
|
Skoda 120LS
Příspěvky: 56
|
Díky. Takže...čidlo teploty chladící kapaliny na termostatu je pro budík (teploměr) a to čidlo na chladiči ovládá ventilátor je to tak?
|
18.8.10, 19:41 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
presne tak...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.8.10, 19:54 |
|
|
varok
Příspěvky: 14800 Bydliště: Havířov
|
Ty budíky samo o sobě někdy kecají. Tadík měl něco podobného na fáčku po strejdovi, r.v. 93. Vyměnili jsme čidlo pro budík, termostat za 100% dobrý a termospínač na chladiči, stejně měl ručičku na budíku jen na spodku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.8.10, 20:20 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
varok píše: Ty budíky samo o sobě někdy kecají. Tadík měl něco podobného na fáčku po strejdovi, r.v. 93. Vyměnili jsme čidlo pro budík, termostat za 100% dobrý a termospínač na chladiči, stejně měl ručičku na budíku jen na spodku.
tech cidel je nekolik pro ruzne typy palubovek, kdyz das na model 94 favorita cerna palubka cidlo ze stareho facka tak mas porad podchlazeno a naopak, stejnej problem muze byt na te felde takze nejdrive bych zmeril realnou teplotu motoru teplomerem
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
18.8.10, 21:16 |
|
|
Skoda 120LS
Příspěvky: 56
|
Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo? Zítra zkusím tedy sehnat nějakej teploměr s takovým rozsahem a pokusím se to změřit po sepnutí ventilátoru. No a dotaz 2 Jak to co nejlépe změřit teploměrem?
Díky
|
18.8.10, 21:32 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Tak zalezi jaky mas teplomer, ale rozhodne merit v miste kde je cidlo prave pro ten budik takze na domku termostatu, cidlo na chladici spina nejak okolo 90stupnu
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
18.8.10, 21:38 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
no asi by bylo nejlepsi kapilarovej teplomer a kapilaru zasunout k cidlu. ale to asi nemas, vid pak jedine treba prilozni, ale to uz je zkresleny..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
18.8.10, 21:40 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Skoda 120LS píše: Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo?
cca 90°C
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
18.8.10, 21:40 |
|
|
Skoda 120LS
Příspěvky: 56
|
Ten kapilarovej teploměr bohužel nemám :/. Příložní tu jeden je, tak to zkusím zítra aspoň tím. Každopádně rovnou vyměním i to čidlo na chladiči. Termostat byl komplet měněný cca před půl rokem za nový, takže už by pak zbývalo to čidlo na termostatu a samotný budík. Jakmile to zítra změřím, tak dám vědět. Snad to bude jen tím čidlem.
Zatím díky.
|
18.8.10, 21:58 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
nový dneska bohužel neznamená dobrý
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
18.8.10, 22:01 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
čidlá na chladiči Favorit/Felicia 1.3 sú 95, príp 97°...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.8.10, 22:07 |
|
|
varok
Příspěvky: 14800 Bydliště: Havířov
|
Feldy už myslím oproti fáčkům mají ten teploměr popsaný, ne, Je tam myslím 70°C a 110°C, tak to podle toho nějak odečíst. Něco mězi těmi dvěmi políčky by mělo být zravna provozní teplota. Ventilátor by měl spínat něco pod 100°C, nějakých 95-100, záleží na čidlu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.8.10, 19:49 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Skoda 120LS píše: Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo? Zítra zkusím tedy sehnat nějakej teploměr s takovým rozsahem a pokusím se to změřit po sepnutí ventilátoru. No a dotaz 2 Jak to co nejlépe změřit teploměrem? Díky
86°C kolem půlky, spíš pod...je tam tolerance budíku
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
19.8.10, 20:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|