Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 11:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Rady - Fabia combi 1,9 SDI 
Autor Zpráva

Příspěvky: 1
Příspěvek Rady - Fabia combi 1,9 SDI
dostal jsem toto auto jako služební, vzhledem k tomu, že se v autech moc nevyznám a navíc sám mám benzín, chci poradit ohledně tohoto motoru:

1. slyšel jsem že nafta oproti benzínu - nemusím jezdit s lehkou nohou, jelikož konstrukce motoru nedovolí vyšší dávkování paliva a tedy zbytečně vyšší spotřebu - je to pravda?

2. v manuálu je napsáno, že před startem se má napřed zapnout žhaviče, aby motor lépe startoval a jel po startu.Platí to jen při nízkých teplotách nebo vždy?

3.motor má dost nízký výkon, to mě nevadí, jen bych rád znal optimální otáčky na rozjezd a řazení - u mého os. auta(Kia sephia 1,5i) jsou kolem 2000 tis

4. na dálnici jsem z toho vytlačil i 160 km/h ale myslím že 140 je tak akorát, jaká je spotřeba při takové rychlosti oproti třeba 90 km/h nebo 130 km/h

5. je potřeba si dát na něco pozor? odlišnosti od provozu s benzínovým motorem? nějaké jiné rady?

všem děkuji za jejich názory, rady a postřehy


1.4.07, 10:37
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Zhavit je dobry vzdy bez ohledu na venkovni teplotu.
Je potreba to nehonit dokud se motor neohreje. A ani potom ho nevytacet do zavratnych otacek.
Otacky na rozjezd? To musis vykoukat sam, jinak treba 1500. Ale to mas jedno: Vis jaky je nejlepci tereni auto? .... Preci to sluzebni :D To je vtip, ja se i ke sluzebakum chovam dobre :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


1.4.07, 10:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
1) Čím víc budeš stát na plynu tím víc to žere ale ropák prostě míň než benzín. já jsem jezdil se Seat Inca 1,9 SDi (stejný motor jako ve fabii) jelikož jsem zvyklej na benzín tak jsem na tom pořád stál a nebyl problem sjet německo po dálnici s nohou na podlaze a přitom se vejít do 7 - 7,5 l/100km jinak se s tím dalo bez problémů jezdit za 5

2) Žhavení si auto hlídá samo jen je dobré zapnout klíček a počkat až zhasne kontrolka žhavení.

3) stěma otáčkama na rozjezd je to různý já jsem se většinou rozjížděl z volnoběhu maximálně na těch 1200-1500 (pokud jsem šéfoj nehobloval gumy :lol: )

4) nmo ta spotřeba se právě mění v tomhle do těch 130 to jezdilo kolem 5,5-6 ale jak už jedeš pak víc a třeba proti větru tak už to leze k sedmi

5) Hlavně při předjíždění nezapomenout že to je línější a že to má menší rozsah otáček takže pokud už tam budeš mít narychtovaný 3000ot/min tak ještě podřazovat na nižší už opravdu nemá smysl. A ráno když to natočíš tak hlavně pokud je zima tak je lepší to nechat alespoň 2-3 minutky koktat, v létě stačí čas dlouhej asi jako kdyby jsi to natočil, připoutal (pokud to neděláš jako já tak si napočítej asi tak do pěti :lol: ) pustíš rádio a můžeš vyrazit ale nehonit to hned.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


1.4.07, 12:18
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Kristensen píše:
1) Čím víc budeš stát na plynu tím víc to žere ale ropák prostě míň než benzín. já jsem jezdil se Seat Inca 1,9 SDi (stejný motor jako ve fabii) jelikož jsem zvyklej na benzín tak jsem na tom pořád stál a nebyl problem sjet německo po dálnici s nohou na podlaze a přitom se vejít do 7 - 7,5 l/100km jinak se s tím dalo bez problémů jezdit za 5

2) Žhavení si auto hlídá samo jen je dobré zapnout klíček a počkat až zhasne kontrolka žhavení.

3) stěma otáčkama na rozjezd je to různý já jsem se většinou rozjížděl z volnoběhu maximálně na těch 1200-1500 (pokud jsem šéfoj nehobloval gumy :lol: )

4) nmo ta spotřeba se právě mění v tomhle do těch 130 to jezdilo kolem 5,5-6 ale jak už jedeš pak víc a třeba proti větru tak už to leze k sedmi

5) Hlavně při předjíždění nezapomenout že to je línější a že to má menší rozsah otáček takže pokud už tam budeš mít narychtovaný 3000ot/min tak ještě podřazovat na nižší už opravdu nemá smysl. A ráno když to natočíš tak hlavně pokud je zima tak je lepší to nechat alespoň 2-3 minutky koktat, v létě stačí čas dlouhej asi jako kdyby jsi to natočil, připoutal
(pokud to neděláš jako já tak si napočítej asi tak do pěti :lol: ) pustíš rádio a můžeš vyrazit ale nehonit to hned.



já jen k tomu žhavení dáš klíček do první polohy a rožne se žhavení na přístrojovce nebo taky ne a když zhasne, tak se ten režim jmenuje počátek startu, jinak jsi to napsal velmi přesně mám to doma, pophnal jsem to PTFE a lepším palivem moje stará je v beranu tak mám klid v TDi to bych byl dělál pořád karosárnu miloš


1.4.07, 13:57
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Hlavně si dávej pozor na podtočení motoru, je to docela zlozvyk řidičů, co na takový auta přešli třeba ze stodvacítek, jakmile klesnou otáčky pod stanovenou mez (z fabriky nastaveno na 700 rpm), tak si ŘJ automaticky zvedne otáčky, aby to nezdechlo a v zatáčce, nebo koloně to docela nepříjemně překvapí.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


1.4.07, 16:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Drak píše:
Hlavně si dávej pozor na podtočení motoru, je to docela zlozvyk řidičů, co na takový auta přešli třeba ze stodvacítek, jakmile klesnou otáčky pod stanovenou mez (z fabriky nastaveno na 700 rpm), tak si ŘJ automaticky zvedne otáčky, aby to nezdechlo a v zatáčce, nebo koloně to docela nepříjemně překvapí.


Právě toho jsem kolikrát využíval v koloně, stačilo jen pouštět spojku a nikdy to nezdechlo si to samo přidávalo, jen mě štvalo v zimě že nejde levou brzdit a pravou šlápnout do plynu, jakmile se dotkneš brzdy tak to automaticky zavírá naftu.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


1.4.07, 16:54
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
k tomu žhavení ti to nepípá ?

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


1.4.07, 17:19
Profil ICQ

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
heeej to je geniální :lol:
ono si to samo přidává plyn když se rozjíždím bez plynu???

no a já měl po autoškole (fabia 1.9SDi) depresi, že sem se nedokážu rozjet :D mi to vždycky chcípalo... že by to bylo tím, že sem byl naučenej, že si to samo přidá plyn???


1.4.07, 17:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Drak píše:
Hlavně si dávej pozor na podtočení motoru, je to docela zlozvyk řidičů, co na takový auta přešli třeba ze stodvacítek, jakmile klesnou otáčky pod stanovenou mez (z fabriky nastaveno na 700 rpm), tak si ŘJ automaticky zvedne otáčky, aby to nezdechlo a v zatáčce, nebo koloně to docela nepříjemně překvapí.



Tak to je husty :D ja si rikal proc mi Transit jede na dvojku dokopce bez plynu (pri dojizdeni ke krizovatce). :) To je mi skutecne novinka :oops: :P (ikdyz Transit je v jiny vykonovy kategorii ... :) )

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


1.4.07, 17:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
big.jedla píše:
heeej to je geniální :lol:
ono si to samo přidává plyn když se rozjíždím bez plynu???

no a já měl po autoškole (fabia 1.9SDi) depresi, že sem se nedokážu rozjet :D mi to vždycky chcípalo... že by to bylo tím, že sem byl naučenej, že si to samo přidá plyn???


:lol: :lol: to mám dělá i naše akorát že je v ní pořádnej motor

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


1.4.07, 17:46
Profil ICQ

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Kristensen píše:
Právě toho jsem kolikrát využíval v koloně, stačilo jen pouštět spojku a nikdy to nezdechlo si to samo přidávalo, jen mě štvalo v zimě že nejde levou brzdit a pravou šlápnout do plynu, jakmile se dotkneš brzdy tak to automaticky zavírá naftu.


Jo, ale když to neznáš, nebo nečekáš, tak to docela nemile překvapí, už těch strkanců zapříčiněných tímhle bylo u nás na dílně dost.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


1.4.07, 18:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Drak píše:
Kristensen píše:
Právě toho jsem kolikrát využíval v koloně, stačilo jen pouštět spojku a nikdy to nezdechlo si to samo přidávalo, jen mě štvalo v zimě že nejde levou brzdit a pravou šlápnout do plynu, jakmile se dotkneš brzdy tak to automaticky zavírá naftu.


Jo, ale když to neznáš, nebo nečekáš, tak to docela nemile překvapí, už těch strkanců zapříčiněných tímhle bylo u nás na dílně dost.


draku to se mi ještě nestalo a to jezdím i pod točky no to zkusím jestli to zdechne a ještě je tam režim že když se ti pokazí plynový pedál, tak si to přidá na 1500 otáček a tak jedeš do servisu miloš


1.4.07, 18:41
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Dělají to určitě motory TDi a SDi, u ostatních nevím, zkus třeba na dvojku nebo trojku do kopce bez plynu, nemělo by to zdechnout, známej, kterej přešel ze Š 120 najížděl poprvé s golfem 1,9 TDi v zimě do garáže a na vjezdu mu to přidalo a hrkl to přímo do zdi, měl to auto týden.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


1.4.07, 20:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Drak píše:
Dělají to určitě motory TDi a SDi, u ostatních nevím, zkus třeba na dvojku nebo trojku do kopce bez plynu, nemělo by to zdechnout, známej, kterej přešel ze Š 120 najížděl poprvé s golfem 1,9 TDi v zimě do garáže a na vjezdu mu to přidalo a hrkl to přímo do zdi, měl to auto týden.


Ono stačí stát na místě držet brzdu zařadit jedničku a při stálém povolit spojku do záběru, poklesnou otáčky ale hned se srovnaj a když zase na spojku šlápneš zpátky na podlahu tak se na krátkou chvíli zvednou nad normal.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


1.4.07, 20:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Jo, jo, u tátové Octávky se občas leknu, když mi pod nohou ucukne pedál plynu (třeba při brždění motorem na rovince v cca 1500ot/min, nebo při opatrném rozjezdu na ledě... :D
Jinak bez přidání plynu jsem si zvykl se rozjíždět v kolonách i u š 120/130 ;)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


1.4.07, 22:01
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz