Autor |
Zpráva |
Tomas T
Příspěvky: 677 Bydliště: Písek,Vodňany (Jížní Čechy)
|
5q poraďte
Takže mám dvě volby namontovat převodovku ze 120 nebo ze 130 myslim si že 120 má SP 4,22 a 130 má SP 3,9 je to tak ? a jaká je lepší volba ? a dájí se namontovat do 130 převodovky orig. poloosy ze š120?a co za spojku 180mm nebo 190mm ?všem díky za rady Tomáš
|
1.9.10, 18:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Tak v první řadě záleží, co tam máš za motor a k jakým účelům auto bude používáno (město, dálnice, sprinty... ).
Převodovka na mokré poloosy jde přestavět na suchou variantu a naopak s použitím příslušného diferenciálu a bočních vík.
Spojku bych rozhodně doporučil 190mm, od roku 1984 už se 180 ani nedávala, takže je pravděpodobné, že tam budeš mít 190ku...
...navíc 180mm přítlačák s talířovou pružinou je celkem nedostatkové zboží a vinuté pružiny jsou tak do veterána či pro fajnšmekry...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
1.9.10, 18:31 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Spojka 190mm. Převodka - skloubit převodovky 120 a 130, tedy 5Q 4.22 alá 120LX , celou kyvku vyhodit ven a na vlečku.
Na původní nápravu nelze dát převodovku 130 bez úprav (výměna diferenciálu s příslušenstvím)
Když už se s tím dělat, rozhodně přestavět auto na vlečku. Kyvka je strašná náprava, nevíš dne ani kilometru kde se ulomí poloosa. Vlečka teda taky neni kdovíjaká konstrukce, ale tohle riziko velmi slušne eliminuje, a pokud ji vyztužíš dle L/A tak snese docela dost prasáren
A převod rozhodně 4.22, 3.90 je moc těžký, nechtěl bych ho ani na svojí Červenou. Jestli neplánuješ jezdit dlouhé trasy po dálnicích, nemá cenu ( a i tam je takový diskutabilní, všechny škodovácké OHV motory jsou dost slabé a lehčí převod pro lepší akceleraci se sakra hodí)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.9.10, 18:42 |
|
|
Tomas T
Příspěvky: 677 Bydliště: Písek,Vodňany (Jížní Čechy)
|
díky za rady sem zase vzdělanější a teď bych měl dotaz jak na výměnu spojky ze 180 na 190 mm ?co vše budu potřebovat ? jo a jak jsi to myslel Šemiku skloubit převodovky 120 a 130 co dát do který ?ještě sem takovou úpravu nikdy nedělal tak nevim...
|
1.9.10, 19:15 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Tomas T píše: ještě sem takovou úpravu nikdy nedělal tak nevim...
tak se do toho moc nepouštěj je potřeba celkem přesný vymezení vůlí
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
1.9.10, 20:33 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12137 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ze 180 na 190 se vykašli. Musel bys menit setrvacnik. To muzes motor zabit. Nech spojku jaka je, vono to bude pasovat i tak.
Tou prestavbou Semik myslel to, ze vemes 130kovou zadni napravu a 120kovou prevodovku a pomoci jistych magickych kouzel (je to dost narocna vec na urovni generalky prevodovky) to predelas aby to pasovalo.
Sice to je ta nejlepsi kombinace jakou si lze predstavit, ale je to pakarna. Uz se to chystam udelat 2 roky (a uz jsem to dokkonce i nekdy delal) a porad ne a ne na to najit cas.
Neboli: jestli mas funkcni 120kovej 5Q, vraz ho tam a nic neres.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
1.9.10, 20:36 |
|
|
Tomas T
Příspěvky: 677 Bydliště: Písek,Vodňany (Jížní Čechy)
|
aha....tak díky za rady
|
2.9.10, 05:24 |
|
|
Discovera
Příspěvky: 9
|
Šemik píše: A převod rozhodně 4.22, 3.90 je moc těžký, nechtěl bych ho ani na svojí Červenou. Jestli neplánuješ jezdit dlouhé trasy po dálnicích, nemá cenu ( a i tam je takový diskutabilní, všechny škodovácké OHV motory jsou dost slabé a lehčí převod pro lepší akceleraci se sakra hodí)
S tím moc nesouhlasím. Je sice fakt, že ani 136 motor není na 3,9 převod bůh ví jak silná, ale na dálnici určitě 3,9. Jezdím hodně dálkové a představa, že bych tam zase hodil 4,22 na 130ku si raději nafackuji. Motor v otáčkách...vír v nádrži, uši v prdeli...mohl bych pokračovat...
Vždy záleží na co to auto člověk chce, ale na dálkové určitě 3,9.
|
2.9.10, 09:35 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Discovera: moja rec, na dialnicu 3.9 (este mozno s dlhou 5kou z 1203)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
2.9.10, 09:42 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
já tam mám 5Q 4,22 a engine 130 a taky jezdím.
maximálku jsem jednou zkusil, ten rachot jsem vydržel a jinak bych už na plný kotel nejezdil.
Při 130km/h se to dá vydržet, i hluk, i spotřeba
|
2.9.10, 09:47 |
|
|
Discovera
Příspěvky: 9
|
john simple píše: já tam mám 5Q 4,22 a engine 130 a taky jezdím. maximálku jsem jednou zkusil, ten rachot jsem vydržel a jinak bych už na plný kotel nejezdil. Při 130km/h se to dá vydržet, i hluk, i spotřeba
No a jak se ti jezdí i při těch 130km/h tachometrových? Mě to už při 130-ti celkem štvalo....ta 3,9 na dálnici byla a je super. Ticho..otáčky v normě plná nádrž a že by mi kopce u Vyškova dělaly problémy na 5-tku?....nemyslím si kilo na tacháči a při šlápnutí do plynu motor leze nahoru i na Vyškovském kopci. Motor origo 130 krmený Lekrem. Je to asi o pocitu, ale raději budu mít auto trochu lenivé na rozjezdy, než abych na dálnici poslouchal jak se motor trápí, když nemusí. Přeci jen kolíkrát se na dálnici a vůbec na delší trase brzdí téměř na nulu, abych se pak následovně musel rozjíždět. Já teda nevím. Mě nepřipadne tyto dva stálé převody na na rozjezdy nějak rozdílné. Za to na dálnici je to při rychlosti nad 100km/h už přeci jen znát.
Tady bych se rozhodoval určitě podle toho na co tu káru mám, a né podle toho jaký na to má obecenstvo názor.
p.s. Až dodělám komplet auto, tak bych rád už konečně na Doksy a jiné...a tady jet na Doksy přes celou republiku se špunty v uších a neustále prázdnou nádrží?...No děkuji nechci
|
2.9.10, 09:59 |
|
|
Discovera
Příspěvky: 9
|
darklord píše: Discovera: moja rec, na dialnicu 3.9 (este mozno s dlhou 5kou z 1203)
To není špatný nápad ale o 1203 nevím nic, takže to slyším poprvé. Jinak ještě hodit dlouhou 4 do 5-kavltu a bylo by to super, jenže obě převodovky už jsem si zgenerálkoval, takže už bych se na to vyprdnul.
|
2.9.10, 10:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Já jsem se 4.22 5q spokojen, a to většinou jezdím hlavně dálnice. Vcelku ochotně to zrychlí na 160-170 kmph real a dost to drží. Víc se rozjede jen z kopce, už to prostě nemá otáčky kam dál zrychlovat (160kmph odpovídá 5000rpm). Kdyby to mělo šestku bylo by to skvělý, ale těžší převod ne - takhle to prostě pořád má (do těch 160-170) rezervu pod plynem i na pětku, když se šlápne, začne to zrychlovat. Je teda fakt, že 3.90 jsem jezdil jen s motory 130 a 136, ale stejně nebyla to žádná sláva.
Pro ten motor to sice bude záhul, dlouhodobě na začátku červeného pole, ale dá se to taky vychytat - současný motor už mám skoro rok a neměnil jsem na něm nic jiného než pístní kroužky Jen rozvody již rachtají..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.9.10, 20:00 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
jak se pocita ta rychlost podle otacek ?
myslim, ze už to tu někde bylo.
blbne mi tachometr
|
2.9.10, 21:13 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
john simple: no, spolahlivost a presnost skodovkackych budikov nieje nijak valna:) ale ked moc chces: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
3.9.10, 05:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|