Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
elektromobil oktavka
http://www.novinky.cz/auto/212764-skoda ... pohon.html
tak mam radost, ze tohle auto na rozjezd dam
jinak mam radost, ze existuje zabavny internetovy casopis Novinky jednotku kapacity kw/h jsem dosud nezral a rozdil mezi beznou siti a siti 400V bych chtel znat
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
29.9.10, 21:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Já to zkouknul před chvilkou a taky jsem na tu kapacitu jak tele na nový vrata. Ale oni to uvádí defacto všude jak se teď dívám i tady http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-g ... obil-je-tu
"Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z li-ion akumulátoru o kapacitě 26,5 kilowatthodin"
Já měl za to že kapacita akumulátorů je vždy v Ah (případně mAh).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
29.9.10, 21:43 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
To zas bude mrtvých chodců s těmahle tichýma kárama.
|
29.9.10, 22:47 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27229 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: elektromobil oktavka
Kachnis píše: rozdil mezi beznou siti a siti 400V bych chtel znat
dvě fáze místo jedný
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.9.10, 05:17 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: elektromobil oktavka
sadro ty ichtyle, jako ing elektro bych asi moh tusit kde najdu na ulici 400V, ale 230V je stejne bezna sit jako 400V , proste patri ty 2 hladiny napeti k sobe.obe jsou preci bezne
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
30.9.10, 05:44 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Capricorn píše: 26,5 kilowatthodin" Já měl za to že kapacita akumulátorů je vždy v Ah (případně mAh).
ale jo, tam to maj dobre, vsak kWh je spravna jednotka, ale kW/h je picovina...jinak kapacita udavana v Ah nasobena napetim ma jednotku VAh a u stejnosmernyho proudu se muze psat i jako kWh u stridaviiny by musela byt nasobena jeste cos fii, ale jde to
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
30.9.10, 05:46 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Kachnis: Aha, děkuji za vysvětlení... Já znám z elektra jen úplně ty nejnutnější základy a tohle mi právě nebylo moc jasný.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
30.9.10, 06:28 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Ty pojmy se používají nesprávně.
Údaj 26,5kW/h v tom obecném pojetí je jakási kapacita, a znamená v tomto případě množství energie uložené v baterce. Přeloženo do češtiny - z těchto akumulátorů je možné po dobu jedné hodiny odebírat výkon 26,5kW, nebo po dobu dvou hodin výkon 13,25kW atd... Tedy auto na jedno nabití akumulátoru spotřebuje energii 26,5kWh.
Pokud se uvádí dojezd 140km a auto pojede 70km/hod, musí elektromotor pracovat dvě hodiny s výkonem 13,25 kW. Nevím, jestli by tento výkon ale stačil po rovince udržet uvedenou rychlost, možná ano.
K tomu nabíjení z různých sítí to má logiku.
Do baterek musíme dodat energii cca 30kWh. Jednofázová síť má zásuvku zpravidla 16A, takže max odebíraný výkon je 230x16=3,68kW a za 8 hodin se tam nacpe těch skoro 30kWh energie.
Třífazová síť je na tom o hodně lépe, proto ty 4 hodiny (ono by to v tomto případě šlo i méně, ale už by to asi nedělalo dobře baterkám).
|
30.9.10, 08:56 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Já neřeknu kdyby to cpali do malech aut určených do města. Oktávka je přece jenom rodinný auto a s maximální vzdálenosti 140km mi to příjde zatím dost naprd. Resp. úplně na nic.
Toť můj názor.
|
30.9.10, 13:47 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Právě, že je to nejmenší auto, do kterýho se to zařízení ještě vejde.
|
30.9.10, 14:29 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Tohle téma bude něco pro Karátka
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
30.9.10, 14:32 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Jsou imenší ne?? Nebo se snad pletu??? Jenže pokud bude dojezd pouhých 140km tak je to fakt k ničemu.
|
30.9.10, 14:33 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Jsou menší, ale tak já bych to nehrotil. První elektro model... Si vzpomeňte na první spalovací model.
|
30.9.10, 14:35 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
první tedy rozhodně není, elektromobily začínaly ve stejné době jako auta s motorem s vnitřním spalováním...stály všechny stejně na startovní čáře - pára, benzín (plyn, nafta etc), elektřina.... a kde jsou teď?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.9.10, 15:05 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Taková auta na baterky zatím nemohou ani zdaleka konkurovat benzinu či naftě. I když vývoj akumulátoru značně pokročil, přesto energie uložená v 1kg akumulátoru je řádově menší než v 1kg nafty či benzinu.
Kdyby ta oktávka měla ujet 1000km, jen samé baterky by vážily přes dvě tuny a to by musela jet jen na výkon 12 kW, takže ledva by sama sebe uvezla.
|
30.9.10, 15:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|