Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 26.11.24, 00:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 13,5V 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Hoj, tudle sem tak premejsle o tom, jak resit takovidle problemy s eletrikou a jako nejjednodussi se mi zda pripojit za alternator nakej menic, kterej bude delat stabilni napeti
nemel by bejt roblem pak mit stejny napeti i pri volnobehu se svetlama i na plny votacky
akorat nevim, jestli to ma cenu, nebo se na to vy**at a proste dokud to jezdi, tak to neresit


9.4.07, 21:57
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To je úplná blbost, vžyť když je dobíjení v pořádku, tak to bohatě stačí. Když tam dáš měnič, tak to sníží účinnost, bude to dost drahé a máš další poruchové zařízení v autě. Oproti měniči je alternátor s regulačním relé naprosto bezporuchový. A měnič na 50A by musel být pěkný macek. Prostě je to blbost a zapomeň na to.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


10.4.07, 11:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3
Bydliště: NJ
Příspěvek 13,5V
Ahojte. Jenom malickost pro doplneni fora. Pri zatizeni nabijeci soustavy (svetla, vyhrivani atd.) nezapomente, ze je nutno pocitat i s ubytky napeti na jednotlivych vodicich. Napr. ve Facku vznika, pri zapnuti osvetleni vozu, na kabelu od alternatoru k baterii ubytek napeti asi 0,2 - 0,25V. Pri behu alternatoru pouze do baterie se samozrejme ubytek napeti na vodici vyrazne neuplatni.Proto je nutno s touto hodnotou pocitat, kydz uz teda chcete nutne zvysovat napeti.
Co se tyka tech Schottkyho diod, osobne bych tuto upravu nedelal, protoze neni zcela zrejme co se stane v pripade "lavinoveho"prurazu teto diody kdy se spoji dotycne svorky.
Vrele bych doporucil clanek pana Jiriho Cecha "Akumulator" na tomto webu a dovoluji si s nim souhlasit, ze nabijeni baterie ve voze nikdy nenahradi poradnou nabijecku v garazi a akumulator stejne musime aspon jednou za pul roku dat nabit. Osobni zkusenost.


1.7.07, 01:07
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Co by se mělo stát když se ta dioda prorazí? Napětí klesne akorát k hodnotě, kterou mělo před instalací té diody :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


1.7.07, 07:50
Profil

Příspěvky: 3
Bydliště: NJ
Příspěvek 13,5V
Souhlasim, ze napeti klesne na puvodni hodnotu, ale tim padem v opacnem pripade (preruseni diody) by melo nasledek nekontrolovatelneho zvyseni napeti (odstaveni regulace) a mozna i zniceni polovodicu (pokud nejsou napr. zapla svetla - zatez). Z.


1.7.07, 15:19
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Není to právě naopak? Že při přerušení této diody přestane být alternátor jakkoli buzen, rozsvítí se kontrolka dobíjení a všechny zapnuté spotřebiče bude táhnout akumulátor :?:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


2.7.07, 09:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ne, když se přeruší dioda, bude si regulátor myslet že z alternátoru neleze žádné napětí a bude zvedat buzení -> zvyšovat napětí.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


2.7.07, 09:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 35 a 42A / 55A
Dnes jsem Pastelce vrátil elektronický regulátor napětí a nechal 42A altík.

U alternátorů 35 a 42A je směr proudu budícího vinutí opačný než u alternátorů 55A, čili "tuningovou" diodu je nutno zapojit obráceně, tj. katodou k regulátoru. Diodu je dobre dat co nejdal od motoru, kvule tepelnym ucinkum. Dioda to sice vydrží, ovšem se zvyšující se teplotou klesá její saturační napětí, rozdíl může činit i kolem 100mV.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.11.07, 19:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
To je schválně, za studena ať to dobíjí víc :P .
Ty řešíš 100mV? :roll:

Jinak k předchozím poznámkám, co se stane když...

1) Když se dioda prorazí a zkratuje svorky:
nestane se vůbec nic, napětí se sníží na hodnotu před úpravou a bude to fungovat jako dřív.

2) Dioda se prorazí a rozpojí se, nebo se uklepou kontakty, nebo se jakkoliv jinak přeruší:
Regulátor sice reguluje podle napětí z pomocného regulátoru, takže by měla hodnota na výstupu vyletět na maximum, ale...
Pomocný usměrňovač plní 2 funkce, jednak se bere napětí za ním jako referenční napětí pro regulaci buzení rotoru a jednak se používá jako zdroj proudu pro buzení samotné. Takže se stane to, že to přestane dobíjet, začne se rozsvěcovat kontrolka, různě mžourat a tak.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.11.07, 20:17
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No, ono to je 100mV na diodě, ale celkové napětí sítě je pak víc jiné o víc než 100mV :roll: Tak dvojnásobek cca..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.11.07, 20:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Nepér píše:
Takže se stane to, že to přestane dobíjet, začne se rozsvěcovat kontrolka, různě mžourat a tak.


Ano, u favorita jo, ale 742 má regulátor napájen z 2. pojistky, takže tam to pustí do sítě plnou pálku.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.11.07, 21:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Hm, tak to je nemilé :?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.11.07, 21:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 655
Bydliště: Heřmanův Městec
Příspěvek 
Martin píše:
Nepér píše:
Takže se stane to, že to přestane dobíjet, začne se rozsvěcovat kontrolka, různě mžourat a tak.


Ano, u favorita jo, ale 742 má regulátor napájen z 2. pojistky, takže tam to pustí do sítě plnou pálku.


A favorit to ma napajeno odkud?

_________________
Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA"
Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102
Škoda 110R 1980
Škoda felicia 1.6 GLX 1995

Zakladatel Coupé clubu TW
Škoda 742 a 718K Forever Team


18.1.09, 01:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Z výstupu pomocného usměrňovače na alternátoru.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


18.1.09, 02:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 728
Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
Příspěvek 
Nepér píše:
Z výstupu pomocného usměrňovače na alternátoru.

Cauvec, hele podobnej problem, zajimavy reseni pisete. Ja alternator neznam, kdo by mel nějakou dokumentaci co je na co atd, kterej drat kam... ale to je jen tak mimochodem.
To s tou diodou znam z elektroniky např při použivání stabilizátoru 78xx apod. ale to se alternatoru moc netyka.
Jen mam otazečku. mam altík docela horkej, napětí mi při zapnutí ventilatoru na topeni klesne z 13,7 na 13,5 a se svetlama o dalsi 0,1V.
Mne tak napada spis, ze mně tohle zacalo delat od doby co jsem vymněnil elektriku z fáva na feldu. Tak nevim. Ale napadlo mne, jestli ten altík není prostě jenom slabej? že by ty spotřebiče měli velkej odběr a nestihal by.
Klešťák na DC nemam, bohuzel. Nejaky napady? nebo se necham inspirovat diodou kdyz mi poradite kam:-)

_________________
Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655)
Yamaha Virago 750


18.1.09, 19:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz