Autor |
Zpráva |
Ludvig
Příspěvky: 3
|
Raní starty favorit
Zdravím, chlapy potřeboval bych poradit, mám menší problém v těchto mrazivých dnů. Když ráno přijdu k autu a je nějak pod nulou cca -5 a víc, tak mě špatně točí baterka, ona sice točí, ale tak jako by s ejí nechtělo... Nedalo mě to a tak jsem něco proměřil. Baterie po dojetí cca 13,32V až 13,43V. Při volnoběhu napětí na svorkách 14,18V. změřil jsem také v klidu (když nemám nastartováno) odběr el. energie ampérmetrem - cca 18 až 30mA. Takže taky dobré. Motor s karoserií překostřen, svorky na baterii a na startéru očištěné... Baterie kupovaná loni - Varta blackline 41Ah. Jakmile je auto zahřáte starty bez problémů, nebo v teplých měsících. Ale v zimě pod bodem mrazu je to děs. Pokud by vás něco napadlo, dejte vědět, už nevím co by tam mohlo být. Jo a je to favorit 89 rok, karbec, plyn. A startér felicie.
|
3.12.10, 12:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Raní starty favorit
skus presmirglovat aj ocko na starteri. lebo favo tam ma ocko na premer skrutky tusim M10, ale felda tam ma uz len M8. Tak to byva problem.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
Naposledy upravil kwiko dne 3.12.10, 12:29, celkově upraveno 1
|
3.12.10, 12:27 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Raní starty favorit
Mne to vyresila vymena starteru.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
3.12.10, 12:29 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
Re: Raní starty favorit
to dělá i mě na deltě...taky mám vartu ale blue...stačí když naskočí a za pár minut když zdechnu tak startuje normálně. Olej nový tak nevim...
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
3.12.10, 12:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Raní starty favorit
Pokud máte startér z feldy, tak nevím, ale u těch starých velkých to někdy dělávají už vymlácené ložiska. Když už má v ložiskách rotor velkou vůli, rotor se potom přidírá o nástavce statoru a stártéru se potom moc nechce. Akumulátor 41Ah do fáčka je dost na hraně. I když dobíjení a klidový odběr vypadá slušně, záleží ale také na jak dlouhé trasy jezdíte. pokud jen kraťoučké třeba 10km tam a 10km zpátky, tak je potřeba akumulátor občas dobít nabíječkou.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.12.10, 13:13 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Raní starty favorit
varok: Nic ve zlém, ale nevím proč by aku. 41 Ah měl být na hraně. Je to ani týden co se tady vedla diskuze a tam jsem psal že první Fav. měly i 37 Ah. Karburátoru musí tahle kapacita bez problému stačit pokud tam nejsou dodělaní nějací vyložení "žrouti" . Jinak s těmi ložisky... to platí pro "starý" typ startéru a jestli se nepletu tak tam je to tak, že když je motor potažmo startér studený tak je to v pořádku, ale problém když jsou ložiska vychozené přijde po zahřátí.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
3.12.10, 13:25 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Re: Raní starty favorit
A je to určitě chyba? V zimě dává baterka menší proud a startér musí překonat mnohem větší odpor, takže zpomalení startování je do určité míry normální. Apropo, množství kapaliny v baterce je v pořádku? Jaký tam máš olej? Nemrzku v chladiči máš?
A ad kapacita, na startování není kapacita důležitá, stačila by klidně 5Ah, ale musí dát dostatečný proud.
|
3.12.10, 13:32 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Raní starty favorit
Tak jestli dávali do prvních fáček akumulátory 37Ah, to jsem nevěděl. Takový jsem měl ve škodě 105 po strejdovi a tam to běželo v pohodě. Tak proč se potom do fáček dávaly akumulátory 44Ah? Jen tak z legrace? Podle mě se ty slabé neosvědčily, tak začali dávat ty 44Ah. U těch startérů jsem ale psal, že se to týká těch starších velkých, neredukovaných. Tam ale záleží jak moc jsou ložiska vymlácené. Když už jsou moc a hřídel v nich má vůli třeba 1mm, což už jsem viděl, tak i ten chlad nepomůže to vycentrovat. Teď nevím, jaká je mezera mezi rotorem a statorem, ale mě to na starém fáčku dělalo i při studených startech. Startér se jen tak převaloval i s novým aku. na radu jednoho chlápka jsem startér rozebral, a ejhle, bylo vidět, jak je rotor a stator celý odřený. tak jsem vyměnil ložiska, uhlíky a startér točil jako za mlada. Samozřejmě i záleží na dobré kostrře v autě a silových spojích. Jednou jsem dokonce i opravoval startér, kde něco podobného dělal i ten horní elektromagnet na startéru. Už měl moc vypálené ty kontakty stykače a do startéru šel asi malý proud.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.12.10, 15:21 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Raní starty favorit
Fatal dobre vravi, Varoku vsimni si aj to druhe cislo... to je startovaci prud, a TEN JE DôLEžiTý Ale je tam ista zavyslost medzi nimi...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
3.12.10, 15:39 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Raní starty favorit
varok píše: Tak jestli dávali do prvních fáček akumulátory 37Ah, to jsem nevěděl. Takový jsem měl ve škodě 105 po strejdovi a tam to běželo v pohodě. Tak proč se potom do fáček dávaly akumulátory 44Ah? Jen tak z legrace? Podle mě se ty slabé neosvědčily, tak začali dávat ty 44Ah. Při náběhu výroby se montovaly aku. o kapacitě 37 Ah zn. L1. Pak to byly aku. 40 Ah a to buď údržbové L1S a nebo bezúdržbové L1W. A až pak od ledna roku 1993 se montovaly akumulátory o kapacitě 44 Ah a v některých případech i 55 Ah. Čili až do 1.93 to byly aku. o kapacitě pouze 40 Ah a jak už fatal dobře napsal tak jde u startu hlavně o proud a ten byl u 40 Ah "pouze" 180 A a taky to startovalo. Takže mi vysvětli jediný důvod proč by karburátorovému modelu nemohlo 41 Ah stačit navíc když moderní aku. dávají při stejné kapacitě proud 2x vyšší konkrétně ona Varta Black Dynamic 41Ah dává 360A.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
3.12.10, 16:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Raní starty favorit
Já měl u starého fáčka akumulátor Akuma L1W, myslím, nejsem si jistý. Už jsem to s tím koupil a fáčko bylo r.v. 91. Podle vyraženého čísla na aku tam byl asi 7 let. Už dělal ale v zimě problémy, tak jsem koupil nový aku zase Akuma Comfort. Jak vydržel nevím, asi za rok šlo fávo pryč. To mi chceš říct, tedy napsat, že já v domění, že fáva měly vždy 44Ah, tak ta původní byla jen 40Ah? Já měl ale tu akumu L1W a měla myslím právě těch 44Ah. Nebudu se hádat, nejsem si tím jistý. Byla černá s bílým štítkem a červeným nápisem. V tom novém fáčku byla nějaká Stabat. Tu mám ještě teď ve felině po tatíkovy, ale už taky mele z posledního. Do fáčka jsem minulý rok koupil Akumu Comfort. Zatím je super, tak uvidím, jak dlouho vydrží.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.12.10, 18:08 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Raní starty favorit
Mňo jo mno Já ti k tomu svoje napsal a fakt nemám co bych ti k tomu dodával a mlel o takové kravince zbytečně několik stránek.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
3.12.10, 18:12 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Raní starty favorit
Já už to taky řešit nebudu. Já vím jen své, že hodně lidí právě že ještě přidává na kapacitě aku, někdo dává do fáček a felícií, které mají origo třeba tu 44Ah, akumulátor i 55Ah. Podle mě nejde o to, jestli akumulátor 40Ah otočí motorem. To možná ano, ale v zimě je lepší mít více energie, když to třeba nechce naskočit apod. Jak psal myslím fatal, tak není důležitá kapacita, ale startovací proud. Ano, ale ten roste s kapacitou. Určitě vydrží aku např. 44Ah se startovacím proudem např. 450A více, než aku 40Ah a startovacím proudem 350A. Ale hádat se tady z nikým nebudu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.12.10, 18:24 |
|
|
Ludvig
Příspěvky: 3
|
Re: Raní starty favorit
No nemrzka v chladiči je do -28C. Baterie je bezudržbová a je dobitá před týdnem (chystal sem ji na zimu). Kontakty na startéru odrhnuté kartáčem, očka vzítý pilníkem. Je fakt že olej je tam cca 3 roky, ale dělalo to i minulou zimu a když vytáhnu měrku tak olej jak z alabastru. Taky mě ten starter napadl a pořád o něm přemýšlím... Přesně jak tady někdo napsal, první start bída a utrpení, ale ujedu cca 4km a baterie startuje jak steklá... Příjde mi, že to nechce zatočit kvůli tomu že je to ztuhlé, ale to jsou každé auta po ránu. Jezdím denně 25km do prace a 25km z práce, tady bych problém neviděl. Ještě jedna věc mě napadla, zkusit reklamaci baterie, ať ji v servisu proměří a uvidím. Když auto stojí do rána v garáži cca 6 stupňů, tak ráno no problem. Tohle mi dělalo i s baterií větší, před tím jsem měl nějakou levnou značku STARTER kolem 56Ah, a proto jsem koupil kvalitní, ale moc jsem si asi nepomohl...
|
3.12.10, 19:25 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Raní starty favorit
No ale jestli to dělalo to samé i se silnějším akumulátorem, tak to asi tím nebude, ne? Já bych zkusil vyměnit startér. Nemusí být nový, ale stopro dobrý. Třeba z jiného auta, kde točí perfektně. Pokud to nepomůže, bude chyba někde v elektrice.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.12.10, 19:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|