Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 21:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Kam se ztrácí výkon? 
Autor Zpráva
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek Kam se ztrácí výkon?
Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý :lol: Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


15.4.07, 21:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek 
jestli si to správně pamatuju tak asi 70% energie jde pryč jako teplo, proto má třeba dýzl o trochu větší učinnost než benziňák (míň hřeje :))

_________________
Favorit 136L r.v. 1989, 50KW


15.4.07, 21:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: Kam se ztrácí výkon?
Serifus píše:
Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý :lol: Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?


i takhle ti část paliva odejde vejfukem, další část se přemění na teplo a další část je tření.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


15.4.07, 21:23
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek Re: Kam se ztrácí výkon?
Serifus píše:
Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý :lol: Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?


no proste nízka účinnosť, čo by si chcel :D preto su dnesny motory o tom istom objeme vykonnejsie lebo su efektivnejsie, neviem co ine by si chcel pocut :)
cize ano, mas teple auto :) ale nie o moc teplejsie ako ine, ucinnost spalovacieho motora je beztak dost mala...

EDIT: zas som pomaly :lol: :lol: :lol:

EDIT2: teda teplejsie je, ale chladenim sa odvadza tolko tepla, aby bola teplota na pracovnej urovni motora, Z TOHO VYPLYVA: u efektivnejsiech motorov sa odvazda menej ako u neefektivnch toho isteho objemu a spotreby

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


Naposledy upravil deekay dne 17.4.07, 09:08, celkově upraveno 2



15.4.07, 21:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Chtělo by to prostě Wankla :lol:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


15.4.07, 23:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Serifus píše:
Chtělo by to prostě Wankla :lol:


vsetko ma svoje pre a proti, vankel je tiez len spalovaci motor a fyziku neoklames :D hoci to znie dobre, napr 1,3 wnakel 160kW :D ale spotreba v pomere k vykonu je to iste ako klasika piestove motory

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


15.4.07, 23:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
a atmosferickej motros si nasaje cca 30% svyho objemu vic ne


15.4.07, 23:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
No připočti i odpor vzduchu auta, valivý odpor pneu, vítr, tšžiště auta, záleží na hodně věcech které snižuji výkon....snižuji není spravné slovo omezují je lepší


16.4.07, 07:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
treba driv na zacatku skodovej sinchron na 1. rychlosti ubiral cca 10%vykonuprotoze se porad soupal


16.4.07, 08:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Nediv se, když máš tak teplé auto, že ti hřeje i klíček v zapalování, který je od motoru nějaké 2 metry daleko... :lol:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


16.4.07, 08:11
Profil ICQ

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
Kdyby jenom klíček...


16.4.07, 08:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava
takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? :)
a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


16.4.07, 22:34
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
kobylky umíraj :lol: :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


17.4.07, 06:30
Profil ICQ
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Lukas píše:
no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava
takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? :)
a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D


strucne? ako sa to vezme. pracovna teplota motora je okolo 87 az 89 stupnov celzia. pod touto teplotou ma motor nizsi vykon (ved si zober studeny motor)
a nad nou tiez (zacne sa varit voda atd...)
takze to neznamena ze ked si napr. kupim este lepsi vacsi chladic tak zvysim vykon...
takze pokial mas problemy s chladnim, tak je skor otazka: kolko povodnych koni co odtial usli sa po oprave vrati naspat do ohrady :D :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


17.4.07, 08:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Lukas píše:
no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava
takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? :)
a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D


nene špatně jsi to pochopil, na to aby se ti zvednul výkon potřebuješ jen nasávat studenější vzduch, nejlíp je to poznat v létě, odpoledne když je pařák tak auto je prostě takový divný zdá se ti že nejede tak jak by mělo ale jen přijde večr, ochladí se vzduch a auto je jako vyměněný, proto se používá NOS, takže vyhrabej z ledničky nádobku s ledem dej to do sání a možná ti to 15min vydrží :D :wink:

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


17.4.07, 10:25
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz