Autor |
Zpráva |
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Kam se ztrácí výkon?
Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
15.4.07, 21:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Belial
Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
jestli si to správně pamatuju tak asi 70% energie jde pryč jako teplo, proto má třeba dýzl o trochu větší učinnost než benziňák (míň hřeje )
_________________ Favorit 136L r.v. 1989, 50KW
|
15.4.07, 21:23 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Kam se ztrácí výkon?
Serifus píše: Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?
i takhle ti část paliva odejde vejfukem, další část se přemění na teplo a další část je tření.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
15.4.07, 21:23 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Re: Kam se ztrácí výkon?
Serifus píše: Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?
no proste nízka účinnosť, čo by si chcel preto su dnesny motory o tom istom objeme vykonnejsie lebo su efektivnejsie, neviem co ine by si chcel pocut
cize ano, mas teple auto ale nie o moc teplejsie ako ine, ucinnost spalovacieho motora je beztak dost mala...
EDIT: zas som pomaly
EDIT2: teda teplejsie je, ale chladenim sa odvadza tolko tepla, aby bola teplota na pracovnej urovni motora, Z TOHO VYPLYVA: u efektivnejsiech motorov sa odvazda menej ako u neefektivnch toho isteho objemu a spotreby
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
Naposledy upravil deekay dne 17.4.07, 09:08, celkově upraveno 2
|
15.4.07, 21:24 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Chtělo by to prostě Wankla
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
15.4.07, 23:16 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Serifus píše: Chtělo by to prostě Wankla
vsetko ma svoje pre a proti, vankel je tiez len spalovaci motor a fyziku neoklames hoci to znie dobre, napr 1,3 wnakel 160kW ale spotreba v pomere k vykonu je to iste ako klasika piestove motory
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
15.4.07, 23:17 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
a atmosferickej motros si nasaje cca 30% svyho objemu vic ne
|
15.4.07, 23:23 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
No připočti i odpor vzduchu auta, valivý odpor pneu, vítr, tšžiště auta, záleží na hodně věcech které snižuji výkon....snižuji není spravné slovo omezují je lepší
|
16.4.07, 07:32 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
treba driv na zacatku skodovej sinchron na 1. rychlosti ubiral cca 10%vykonuprotoze se porad soupal
|
16.4.07, 08:01 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Nediv se, když máš tak teplé auto, že ti hřeje i klíček v zapalování, který je od motoru nějaké 2 metry daleko...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
16.4.07, 08:11 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Kdyby jenom klíček...
|
16.4.07, 08:14 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava
takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo?
a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
16.4.07, 22:34 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
kobylky umíraj
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
17.4.07, 06:30 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Lukas píše: no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D
strucne? ako sa to vezme. pracovna teplota motora je okolo 87 az 89 stupnov celzia. pod touto teplotou ma motor nizsi vykon (ved si zober studeny motor)
a nad nou tiez (zacne sa varit voda atd...)
takze to neznamena ze ked si napr. kupim este lepsi vacsi chladic tak zvysim vykon...
takze pokial mas problemy s chladnim, tak je skor otazka: kolko povodnych koni co odtial usli sa po oprave vrati naspat do ohrady
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
17.4.07, 08:53 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Lukas píše: no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D
nene špatně jsi to pochopil, na to aby se ti zvednul výkon potřebuješ jen nasávat studenější vzduch, nejlíp je to poznat v létě, odpoledne když je pařák tak auto je prostě takový divný zdá se ti že nejede tak jak by mělo ale jen přijde večr, ochladí se vzduch a auto je jako vyměněný, proto se používá NOS, takže vyhrabej z ledničky nádobku s ledem dej to do sání a možná ti to 15min vydrží
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.4.07, 10:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|