Autor |
Zpráva |
Johny_Servis
Příspěvky: 52 Bydliště: Napajedla
|
Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Ahoj
Prošel jsem hodně informací a stále jsem nenašel vhodnou odpověď na základní otázku jestli dát systém plynu LPG centrální (řízený lambda sondou) nebo sekvenční. Moje situace: Auto: Felicia 1.3MPI 50kW - najeto 200 000km - rok výroby 1997 Roční nájezd kilometrů: cca 25 000km Požadavky: Především maximální bezpečnost (v žádném případě nechci řešit výbuch v sání a pak kupovat novou škrtící klapku) Plány do budoucna: Auto chci provozovat ještě tak cca. 7 let (a nejt tak cca. ještě 150 000 km)
Nabídky: Tartariny - centrální vhánění plynu - 17 900Kč Lovtec - centrální vhánění plynu - 17 900 Kč Lovato LOV ECO 4EU - centrální vhánění plynu - 15 500Kč
AC autogaz Stag 300-4 - sekvence - 25 500Kč Tartariny - sekvence - 28 500Kč
Chci se tedy zeptat: 1) jak je to ve skutečnosti s možností exploze v sacím potrubí (reálná šance u fel 1.3MPI) 2) Má opodstatnění sekvenční vstřikování - u 1.3MPI s nájezdem 200 000km a stáří 13 let? 3) Úbytek výkonu - centrální vhánění vs. sekvenční - jak je to reálně pro felicii 1.3MPI
Prosím nepište zkušenosti z jiných aut/motorů - mě zajímá pouze 1.3MPI
díky
|
13.1.11, 18:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Jednoznacne by som nedaval sekvenciu, za studena to potrebuje ist na benzin az sa motor neohreje - tj na cukanie kratkych tras nevhodne. Podtlak byt riadeny moze jazdit na plyn uz od startu.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.1.11, 18:47 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
centální, ale BRC
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.1.11, 18:48 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
tak tohle mě taky zajímá...jaký jsou rozdíly mezi jednotlivejma systémama? (tartarini, lovtec, lovato, brc?)
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
13.1.11, 18:50 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
v "kvalitě"
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.1.11, 19:07 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
A konkrétně?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
13.1.11, 19:11 |
|
|
Johny_Servis
Příspěvky: 52 Bydliště: Napajedla
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
ohřívání na benzin mě nevadí - do práce to mám 50km takže krátké trasy moc nejezdí a navíc jsem příznivcem toho že motor by se měl obrat na benzin-navíc ten sekvenční systém se dá premontovat do jiného auta jde me hlavně o spotřebu bezpecnost (spolehlivost). A brc jsem na Zlínsku zatím nikde nenašel - jinak kdybych dával centrální systém tak asi skoro jednoznace brc
|
13.1.11, 19:14 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Na LPG sa auto ohreje rychlejsie (a lacnejsie) jediny problem je v tom ze sekvencne LPG na to trpi (trysky), motoru samotnemu je to jedno, kor u MPi ktore nema ziadne membrany co by degradovali.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.1.11, 19:16 |
|
|
Johny_Servis
Příspěvky: 52 Bydliště: Napajedla
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Dobrá vraťme se zpátky k objektivnímu posouzení těchto dvou systémů. Jinak z výrobců mám už asi celkem jasno - centrální vhánění: BRC nebo Tatarini - sekvence: AC autogaz Stag 300-4
Argumenty PRO centrální: -> nižší cena (o 8000 až 10 000Kč) -> možnost startu na plyn
Argumenty PROTI centrálnímu: -> "citelný" pokles výkonu - toto mě zajímá - konkrétní zkušenosti majitelů 1.3 MPI -> exploze v sacím potrubí - destrukce sání, škrticí klapky
Argumenty PRO sekvenci: -> možnost přemontovat do jiného vozu -> nehrozí exploze v sání -> neznatelný pokles výkonu
Argumenty PROTI sekvenci: -> vyšší pořizovací cena (o 8000 až 10 000Kč)
A teď bych chtěl, aby tyto moje argumenty "napadli" majitelé LPG a potvrdili je, případně vyvrátili, doplnili...
|
13.1.11, 20:30 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
na BMM jsem žádnej pokles výkonu nespozoroval
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.1.11, 20:32 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Oslabenie vykonu je aktualne u karbecu, u vstrekovania resp elektrinicky riadeneho zapalovania to vobec nemusi byt pozorovatelne kedze MPi si doladi predstih podla cidla klepania na maximalnu moznu hodnotu.
Vybuch v sani? To si kde pocul?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.1.11, 20:35 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
když sereš na výměnu svíček tak je to reálný
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.1.11, 20:35 |
|
|
Johny_Servis
Příspěvky: 52 Bydliště: Napajedla
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
darklord píše: Oslabenie vykonu je aktualne u karbecu, u vstrekovania resp elektrinicky riadeneho zapalovania to vobec nemusi byt pozorovatelne kedze MPi si doladi predstih podla cidla klepania na maximalnu moznu hodnotu.
Vybuch v sani? To si kde pocul? Říkají tomu že LPG "střílí" do sání. A je to problém především systémů s centrálním vháněním plynu. Jak změna předstihu (byť na základě informací z čidla klepání) změní výkon? Chápu že pokles výkonu nemusí být citelný u sekvenčního systému, kde dochází k odpojování benzínu postupně válec za válcem až se jede na čistý plyn a řídící jednotka LPG nastaví správnou směs plynu a vzduchu každému válci zvlášť (tak jak to dělá benzínová řídící jednotka) . U centrálního systému mám obavy z toho, že tam začne foukat plyn a nebere v potaz potřeby jednotlivých válců - takže podle mě vlastně při provozu na plyn zdegraduju poměrně slušný systém MPI na "horší" jednobodový systém - a při tom přechodu by mohla být cítit změna - viz. rozdíly mezi motory MPI a BMM, které ač mají stejný výkon, tak MPI má vyšší kroutící moment položeny v nižších otáčkách.
|
13.1.11, 20:52 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Ak u MPi nastavuje motor parametre pre kazdy valec zvlast tak roztrham obcanku, auto zosrotujem a budem jazdit na bicykli. Amen.
U LPG je porblem v tom ze klasicky system je nastaveny na kompromis aby to slo an ja benzin aj na LPG. Pokial mas riadene zapalovanie ako u MPi tak na LPG byt iba riadeny podtlak to pojde rovnako ako na benzin, kedze jednotka nebude tak moc uberat predstih ako na benzine.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
13.1.11, 20:55 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
znám jednoho, co tvrdí : neni nic jednodušší než plynový hořák. což vlastně auto na LPG je v podstatě taky
|
13.1.11, 21:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|