Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 09:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
Nevíte prosím, čím by to mohlo být? Mám ve fáčku topení z feliny. Topí krásně hodně, docela brzo, oproti fáčkovému se to nedá srovnávat. Ale ventilátor se točí o hodně pomaleji než u feliny. U feliny mám: 1. rychlost jede větrák pomaloučku, není téměř slyšet.
2. rychlost vyšší otáčky, když přiložím ruku k ofukům, cítím jemný průvan, jde už dobře slyšet.
3. ještě vyšší otáčky, už docela hlasitý projev a proud vzduchu z ofuků je docela silný
4. ventilátor jede naplno, otáčky vysoké, docela kravál a proud vzduchu obrovský

U favorita mám předělanou elektriku, felda to má zapojené jinak. Normálně jede, ale je slyšet nižší výkon než u feliny.
1. rychlost není ventilátor opět téměř slyšet.
2. už jde trošku slyšet, ale při přiložení ruky k ofuku není cítit téměř žádný průvan
3. už jde slyšet více, proud vzduchu je ale docela slabý, asi jako na dvojku u feliny
4. jede na maximální otáčky, tam už je ale skoro stejně jako u té feliny

Nevíte někdo prosím, čím to je? Tou krabičkou s odpory na boku topení? Nebo už nějaký přidřený ventilátor a je potřeba ho vyčistit a namazat? Neřešili jste to prosím někdo třeba u feliny?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.1.11, 20:05
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Máš tam pylový filtr nebo ne? Jestli tak zkus z obou aut filtr vyhodit a pak porovnávej. Ještě můžeš sundat kryt topení a prostříknout olejem ložiska. Pokud se olej dostane na uhlíky, tak otáčky klesnou, ale jen na nějakou dobu... pak to fičí.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


23.1.11, 20:44
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
Ani u fáčka ani u feliny filtr není. Ve felině byl, ale už v desolátním stavu, tak jsem ho vyhodil. Kdybych měl vytáhnout ten motorek s turbínami, není problém. Jen potřebuji zjistit, jestli to je těmi odpory, motorkem nebo něčím jiným. Ale i tak děkuji za radu. Asi zkusím vytáhnout ten motorek a zkouknout ho.
Dělá mi to ale už od té doby, co jsem dal to topení do fáčka, tak nevím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.1.11, 20:49
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
Tak jsem uvažoval, jestli to nedělá nasávač na kapotě. Původně tam bývá jen ta mřížka. Ta se mi ulomila, tak jsem si koupil plastový nasávač. Myslel jsem, že to bude lepší sát při jízdě, ale žádné zlepšení. Dokonce jestli to není ještě horší. Měl jsem vyndaný motorek a zdá se mi, že jede pěkně. Ložiska jsou namazané dost, tak buď je to tím plastem na kapotě, nebo těmi odpory.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.1.11, 12:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
To vyzkoušíš jednoduše ne? :D Stačí otevřít kapotu.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


26.1.11, 13:03
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
To jsem zkoušel. Trošku se to zlepšilo, ale pořád se mi zdá, že ve fáčku mi to topení jede pomaleji než u feldy. Tak asi seženu tu krabičku s odpory a vyzkoužím to vyměnit. Díky za rady.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.1.11, 14:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Ještě zkus dobíjení. Mě třeba na volnoběh ventilátor jede pomaleji. Když zvýším otáčky, hned to fouká více. Čím více spotřebičů je zapnutých, tím větší je rozdíl.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


26.1.11, 14:10
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
U fáčka mi to právě dobíjí až moc dobře. U feldy mám menší problémy, ale u fáčka mi to dobíjí něco okolo 14V. Při studeném motoru, když se to přibohacuje, tak dokonce 14,2V U feldy mám nějakých 13,8V a výše se ji už moc nechce. Mě ten ventilátor právě fouká málo i při jízdě, ne jenom na místě.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.1.11, 07:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No to je těžko. Ještě leda by někdo před tebou ventilátor měnil a dal tam nějakou čínu. Nebo snad uhlíky či kroužky. Ale to už jsi snad zkouknul.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


27.1.11, 08:40
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
Jak jsem psal, ventilátor jsem prohlédl, je jako nový. Když ho pustím na přímo na akumulátor, tak se mi zdá že jede krásně. Ale jakmile ho dám do topení, tak na rychlosti 1,2,3 jede hodně mizerně, jen na 4 jede pěkně.
Zkusím ty odpory. Zkusím mrknout, jestli nejede naopak, ale to se mi nezdá, zapojil jsem ho tak jak má být, jen jsem si upravil elektriku. Plus byl myslím hnědý a mínus zelený, už si přesně nepamatuji.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.1.11, 12:59
Profil

Příspěvky: 1486
Bydliště: Karlovarsko
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
hnědá je ve většině případů mínus :idea:

_________________
škoda octávie combi 1.9TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74KW
felda combi 1.6


27.1.11, 13:20
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
Jo, ale tady bylo na hnědé očko na ukostření a zelený byl do konektoru. Navíc jsem psal, že už si to nepamatuji. Zkusím to zkouknout, jestli se mi náhodou netočí ventilátor naopak. Jak se má ale točít? Porovnám z feldou. Díky za rady.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.1.11, 13:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 947
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
červený +
hnědý -(musí se u kostřit jako původní motorek ke karoserii)
zeleno šedý podsvícení

_________________
Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada)
Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci
Škoda forman PLUS r.v.1994 135B
Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001
Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008


27.1.11, 20:39
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
Tak já to měl nějak jinak zapojené. Červený jsem tam neměl vůbec. Topení bylo asi origo vytáhnuté z feldy, koupil jsem ho od jednoho zdejšího uživatele. Plus bylo asi zelené a hnědý drát byl kostra. Na něm byl napojený ještě tenký hnědý, asi osvětlení. Usoudil jsem z toho, že hnědý měl očko, takže asi na ukostření a zelený šel do bílého konektoru. Dal jsem si ale jiné káblíky. Plus červený a mínus černý. Zkusím to ještě porovnat s feldou. Možná že jsem to zapojil opravdu naopak, chybami se člověk učí.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


28.1.11, 07:02
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení felda ve fáčku, malé otáčky ventilátoru
Už jsem se díval a točí se na správnou stranu, stejně jako u feldy. U feldy má ale vyšší otáčky na ty tři první stupně. Já mám feldu 97 MPI a to topení je asi ze staršího modelu, nevím. Že by tam byl rozdíl?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


29.1.11, 12:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz