Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 10:53



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Záhada s olejem 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Záhada s olejem
Už si připadám jako blázen, ale mám následující problém - jedu do Plzně, cca 100 km, doma zkontorluju hladinu oleje, je těsně pod horní ryskou. Dojedu do Plzně, nechám vychladnout, olej je na měrce ve stejné výšce.
Pak jedu zpátky domů do Písku a obvykle po dojezdu mám hladinu kolem spodní rysky, vždycky trochu jinak, ale každopádně nižší.
Ale proč? Na jedněch 100 km to olej sežere, pak ne?!!! Sleduju to už alespoň 4 cesty, tzn. 800 km, pořád stejný. Jediný vysvětlení mě napadá, že by motor víc žral olej, když je víc zatíženej? - zpátky totiž jezdím ve dne, takže jedu svižněji, než v noci cestou do Plzně. Ale je to každopádně dost divný...
Jenom podotýkám, že olej nikde neteče - nakonec i kdyby, poteče snad pořád :roll:

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.07, 18:52
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ja mam neco podobnyho. Po jizde (az vystydne motor) mam nekdy treba o 3mm min nez pred jizdou, nekdy zase vic :shock: Pry je to filtrem, ze nekdy pobere vic nekdy min oilu :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.5.07, 19:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ježiš, to je úplně jasný, že po jízdě je ve vaně oleje míň. Je nataženej všude po motoru a chvilku trvá, než steče dolu všechno...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


6.5.07, 19:36
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Ne, to jste mě nepochopili, motor necham dycky vystydnout, ten olej tam prostě neni! Neska to stálo pět hodin, než jsem se na to koukal, a zase to samý.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.07, 19:40
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jo takhle, no tak predpokladam ze s vetsi zatezi a s vetsima otackama to vic zere oil no :( Musely by se dat guferka na ventily :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.5.07, 19:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Tak to je potom masakr, cca 0,4 l na sto. Ale v klidu neubyde ani kapka, to je nějaký divný.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.07, 19:43
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No to je fakt hodne :shock: Me to sezere trochu kdyz jedu s plynem na podlaze ale ne 0,4/sto :? Co kruhy, sou OK? A ventily se nevaklaj ve voditkach? Kouri se z vyfuku? Nezapomen taky ze mas tezsi prevodovku ...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.5.07, 19:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
No kruhy ani ventily nevim, jak jsou na tom, ale chystam se v dohledný době změřit kompresi. Jinak občas to modře zakouří při rozjezdu, ale to jen tak jednorázově, ani to nějak extra nesmrdí.
Hlavně si pořád myslim, že by to mělo žrát olej buď pořád, nebo vůbec; tady prostě jednou jo, jednou ne, jedu sice trochu rychlejc, ale běžně kolem 3000 otáček, akorát je to víc do kopce...

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.07, 19:51
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Hm..no jesi to máš až takle..tak to si potom nemám na co stěžovat...4 litry na nějaké ty 2000 - 3000 tisíce...

I když já to raději přepočítám...:? :? :?

Hm...tak mě to vychází spíše tedy ty 4 litry na 5000 - 6000 tisíc což by se mělo vejít do normy 0,4 - 0,7 na tisíc km...

Všem se omlouvám, ale tak mě to točí, že už píšu z cesty...

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=4405

I tady se omlouvám...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


6.5.07, 19:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Martin 007: to se neomlouvej, taky sleduju tvoje problémy. Ale tahle moje spotřeba je momentálně opravdu "poněkud větší"

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.07, 19:55
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo etě takle...ventily se vyklaj, písty jsou také načlé a občas někde něco ukápne...pod plným plynem se kouří a hodně a studené starty smrdí a škrábou v krku...a někdy se povede i pěkný bílý obláček...

Otázka je co s tim dá dělat kromě generálky ???

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


6.5.07, 19:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Motor žere víc oleje pod zátěží a podtáčenej, nejvíc v kombinaci (takové ty důchodcovské utahané stopětky).

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


7.5.07, 07:36
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Bukaj píše:
Motor žere víc oleje pod zátěží a podtáčenej, nejvíc v kombinaci (takové ty důchodcovské utahané stopětky).


To áno, ale nebude to takýto extrém...a nemáš to auto nejako inak naklonené pri meraní...to bude tiež nejaké Akty X...a keď jazíš inak, ako tieto trasy ako sa správa spotreba oleja?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


7.5.07, 10:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek Re: Záhada s olejem
hans píše:
Už si připadám jako blázen, ale mám následující problém - jedu do Plzně, cca 100 km, doma zkontorluju hladinu oleje, je těsně pod horní ryskou. Dojedu do Plzně, nechám vychladnout, olej je na měrce ve stejné výšce.
Pak jedu zpátky domů do Písku a obvykle po dojezdu mám hladinu kolem spodní rysky, vždycky trochu jinak, ale každopádně nižší.
Ale proč? Na jedněch 100 km to olej sežere, pak ne?!!! Sleduju to už alespoň 4 cesty, tzn. 800 km, pořád stejný. Jediný vysvětlení mě napadá, že by motor víc žral olej, když je víc zatíženej? - zpátky totiž jezdím ve dne, takže jedu svižněji, než v noci cestou do Plzně. Ale je to každopádně dost divný...
Jenom podotýkám, že olej nikde neteče - nakonec i kdyby, poteče snad pořád :roll:
mně dělá to samí ale já sem to vyřešil dyž ho tam nedolívám tak se drží ned spodní rysku dyž doliju na horní tak třeba i po 20km je to spátky u spodní rysky


7.5.07, 11:58
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
ferrari píše:
To áno, ale nebude to takýto extrém...a nemáš to auto nejako inak naklonené pri meraní...to bude tiež nejaké Akty X...a keď jazíš inak, ako tieto trasy ako sa správa spotreba oleja?


Hm, to auto ale stojí vždycky na rovině, na to dávám bacha, aby mě to zbytečně nemátlo. Jinou trasu zatím nemůžu srovnat, páč co ten motor mám, jezdím jenom do Plzně a po městě - po městě krátký pojížďky a Plzeň viz výše...

A jak psal Bukaj, motor určitě nepodtáčím. Sice to taky nijak nehoním, ale kolem 2500 - 3000 jedu pořád, takže bych řekl klasika...

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


7.5.07, 15:36
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz