Autor |
Zpráva |
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
A můžu se zeptat, jak dlouho a kolik km máš na ten divinol najeto?
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
10.5.07, 10:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Drak píše: A můžu se zeptat, jak dlouho a kolik km máš na ten divinol najeto?
Nevim, par tisic. Nicmene je stejne specifikace jako predchozi Mogul kterej tam byl 10000 km.
|
10.5.07, 10:44 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Tak pokud se nepletu, tak Mogul GX PRO je čistokrevnej minerál a Divinol Syntholight klasifikace 10W40 nemá v nabídce ani náš oficiální distributor olejů, takže nemůžu porovnat, ale z toho, co píšeš vyplývá, že motor jezdil 23 let na úplně obyčejnej olej dostupnej v tehdejší síti prodejen, potom zhruba půl roku na minerální olej splňující prastarou normu pro motory škoda řady 742 a nějakej ten tisíc na divinol, kterej pod tímto označením není k dohledání.
Nezlob se na mě a nic ve zlým, ale o tuto zkušenost se nemůžeš opřít a tvrdit, že přechod starýho motoru na polosyntetiku s motorem nic neudělá.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
10.5.07, 11:41 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Drak píše: Tak pokud se nepletu, tak Mogul GX PRO je čistokrevnej minerál a Divinol Syntholight klasifikace 10W40 nemá v nabídce ani náš oficiální distributor olejů, takže nemůžu porovnat, ale z toho, co píšeš vyplývá, že motor jezdil 23 let na úplně obyčejnej olej dostupnej v tehdejší síti prodejen, potom zhruba půl roku na minerální olej splňující prastarou normu pro motory škoda řady 742 a nějakej ten tisíc na divinol, kterej pod tímto označením není k dohledání. Nezlob se na mě a nic ve zlým, ale o tuto zkušenost se nemůžeš opřít a tvrdit, že přechod starýho motoru na polosyntetiku s motorem nic neudělá.
Aha, takze GX-FE PRO, pardon. Jezdil na nej skutecne pul roku, tj. 10000 km. Splnoval prastarou normu API SL (2004) a VW 505.01 (TDi PD) . Samozrejme ze je to ciskokrevny mineral, stejne jako ten Divinol, stejne jako treba oleje jedne nejmenovane zname znacky na C...... 5W-40 (bez ohledu na to co tam pisi na obalu). Jediny synteticky (a kdovi jestli) olej, ktery jsem kdy mel byl Motul 5100 Ester. Ale vcelku nemam duvod nikoho presvedcovat, navic neni skutecne zadny rozumny duvod pouzivat takove oleje ve skode 120, proste to delam z rozmaru .
http://zg05.zeller-gmelin.de/servlets/s ... &active=no
|
10.5.07, 12:19 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Tak teď už su z toho úplnej jelen, Mogul GX Pro a Mogul GX-FE Pro je podstatnej rozdíl, GX PRO je minerál třídy 15W40 a GX-FE PRO je polosyntetika třídy 10W40 viz http://obchod1.paramo.cz/Verejnost/KatalogVyrobku.aspx. Ač se snažím sebevíc, tak Divinol pod názvem syntolight spadající do třídy 10W40 bohužel nevidím, a i kdyby tam byl, tak oleje Divinol bereme už asi tři roky a minerální oleje mají jen ve třídě 15W40, v třídách 10,5 a 0W40 mají jen polosyntetiku a syntetiku rozdílných specifikací pro různý auta. To, že nejmenovaná firma Castrol vyrábí minerální olej klasifikace 5W40 je nesmysl, protože čistě ropnej olej nemůže dosáhnout za daných teplot takové viskozity jako polosyntetiky nebo syntetiky. Nepotřebuju o ničem přesvědčovat, prostě ty oleje znám, prošlo mi pod rukama hodně široký spektrum značek olejů i aut a mám aspoň hrubou představu, co kterej motor chce. Doměnka, že čím lepší olej - tím lepší výsledky je taky holej nesmysl, na pivo taky nechodíš na nejlepší a nejdražší, ale liješ do sebe co ti chutná.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
10.5.07, 13:06 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Drak píše: Tak teď už su z toho úplnej jelen, Mogul GX Pro a Mogul GX-FE Pro je podstatnej rozdíl, GX PRO je minerál třídy 15W40 a GX-FE PRO je polosyntetika třídy 10W40 viz http://obchod1.paramo.cz/Verejnost/KatalogVyrobku.aspx. Ač se snažím sebevíc, tak Divinol pod názvem syntolight spadající do třídy 10W40 bohužel nevidím, a i kdyby tam byl, tak oleje Divinol bereme už asi tři roky a minerální oleje mají jen ve třídě 15W40, v třídách 10,5 a 0W40 mají jen polosyntetiku a syntetiku rozdílných specifikací pro různý auta. To, že nejmenovaná firma Castrol vyrábí minerální olej klasifikace 5W40 je nesmysl, protože čistě ropnej olej nemůže dosáhnout za daných teplot takové viskozity jako polosyntetiky nebo syntetiky. Nepotřebuju o ničem přesvědčovat, prostě ty oleje znám, prošlo mi pod rukama hodně široký spektrum značek olejů i aut a mám aspoň hrubou představu, co kterej motor chce. Doměnka, že čím lepší olej - tím lepší výsledky je taky holej nesmysl, na pivo taky nechodíš na nejlepší a nejdražší, ale liješ do sebe co ti chutná.
Takze k nejmenovane firme: Ve zminenem oleji neni ani stopa syntetiky, jakkoliv je na obalu napsan opak. (Dokonce kvuli tomu probehl soud, ktery nejmenovana firma vyhrala, nebot oznaceni mineralni/synteticky je naprosto nevyznamne - vyrobci predepisuji viskozitni a vykonnostni specifikaci, zadny mineral/syntetiku) Z ciste ropneho oleje lze vyrobit produkty naprosto libovolne viskozitni specifikace (mineralni zakladovy olej muze byt jak voda + polymerni modifikatory viskozity). Madit Super 10W-40, API SC predepisovany do S105/120 byl podle tebe polosyntetika?
S tim mogulem a divinolem si nejsem jistej co presne to bylo, jsem cca 250 km od garaze a na flasky se nepodivam. Kazdopadne oba mely specifikaci 10W-40, ACEA A3/B3, API SL. Nikde jsem nepsal že lepsi olej - lepsi vysledky, naopak jsem napsal ze neni zadny rozumny proc je tam leju . Ale nechci vnucovat svoje nazory, ktere se skutecne opiraji o teorii. Take ti verim ze jako prodejce doporucis do daneho motorui vhodny olej.
|
10.5.07, 13:34 |
|
|
Keldon
Příspěvky: 12
|
Ono by to bylo v podstatě přehledné, kdyby už lidé konečně zapomněli na označení minerál x polosyntetika x syntetika a oleje třídili jen dle visk. tříd (např. 15W-40, 10W-40, 5W-40) určující hustotu oleje (tedy i jeho čerpatelnost) za studena (za tepla jsou skoro všechny stejně husté) a taky podle norem (např. A3/B3 VW 500.00 atd.), které předepisuje výrobce auta. Kdejaký chytrolín si myslí, že pokud do motoru nalije 5W-40 tak mu dopřál plnou syntetiku. Omyl !!! Některý 10W-40 je kvalitnější a může obsahovat více podílu syntetiky než leckterý 5W-40. Co se týče olejů 5W-40, tak většina z nich jsou tzv. HC-oleje (hydrokrakované minerální oleje). Ano jsou ve visk. třídě 5W-40 oleje, které jsou plně syntetické (např. Liqui Moly Superleichtlauf 5W-40HD a některé další) ale je jich málo. Podíl syntetiky u olejů většina výrobců tají a pokud píše na etiketu "syntetika" tak je to často lež (ostatně dnes lze na etiketu psát beztrestně cokoliv) a často se jedná o hydrokrakovaný minerál. Ano, opakuji ještě jednou 5W-40 je většinou HC-minerální olej. Takže se těším na to, jak zde a jinde budou zase lidé psát, že používají v motoru plnou syntetiku, ve skutečnosti tam dávají olej minerální. Jinak já používám ve felicii 1.6 (VW-motor, OHC s hydroštely) olej Total Quartz 7000 10W-40 a vím, proč to dělám. V benzínových motorech favorit, felicie lze běžně používat olej 10W-40 (A3, VW 500.00), ve feliciích 1.3 MPI a 1.6 MPI pak i 5W-40 (A3, VW 502.00). Co se týče motorů s hydr. zdvihátky (felicie 1.6), tak by se neměl používat olej 15W-40 s ohledem na to, že je za studena hustší a ve větších mrazech po nastartování může trvat trošku déle promazání celého motoru.
|
10.5.07, 14:11 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Záleží, co si představuješ pod pojmem syntetika, u olejů se používá
Minerál - základ oleje je čistě ropný produkt
Polosyntetika - základ oleje je částečně ropný produkt a částečně syntetická (uměle vyrobená) složka s vlastnostmi ropného oleje
Syntetika - základ oleje je syntetická (uměle vyrobená) složka s vlastnostmi ropného oleje
+ aditiva lišící se výrobcem a použitím oleje.
Základ naprosto libovolné viskozity z ropy vyrobit jde, ale jeho fyzikální vlastnost už "přírodně" měnit nejde, čím vyrobíš tužší olej, tím vyšší bude jeho horní hranice mazatelnosti a naopak, prodloužit nebo rozšířit teplotní spektrum čerpatelnosti a mazatelnosti prostě nejde, proto se část, nebo celej minerální základ nahrazuje uměle vyrobenou složkou, která má konstantnější mazací, čerpací a viskozní hodnoty. Olej vyrobený na minerálním základu se ještě do třídy 10W40 vejde, ale do 5W40 ne. Nikdo ze známých výrobců ho prostě v nabídce nemá a výrobkům typu PS 23 a podobným se lze jenom smát. O Mogul GX se muselo jednat o výrobek GX-FE, nebo GX-FE PRO, ty sou ve třídě 10W40 a Divinol některej z Multilight.
Výrobci samozřejmě je jedno, na jaké bázi je olej vyrobenej, maximálně se snaží prosadit nějakou tu značku, ale ze zákona o spotřebiteli zase musí prodejce označit, na jaké bázi je olej vyrobenej a co obsahuje za aditiva, minimálně jejich funkci.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
10.5.07, 14:15 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Keldon píše: Ono by to bylo v podstatě přehledné, kdyby už lidé konečně zapomněli na označení minerál x polosyntetika x syntetika a oleje třídili jen dle visk. tříd (např. 15W-40, 10W-40, 5W-40) určující hustotu oleje (tedy i jeho čerpatelnost) za studena (za tepla jsou skoro všechny stejně husté) a taky podle norem (např. A3/B3 VW 500.00 atd.), které předepisuje výrobce auta. Kdejaký chytrolín si myslí, že pokud do motoru nalije 5W-40 tak mu dopřál plnou syntetiku. Omyl !!! Některý 10W-40 je kvalitnější a může obsahovat více podílu syntetiky než leckterý 5W-40. Co se týče olejů 5W-40, tak většina z nich jsou tzv. HC-oleje (hydrokrakované minerální oleje). Ano jsou ve visk. třídě 5W-40 oleje, které jsou plně syntetické (např. Liqui Moly Superleichtlauf 5W-40HD a některé další) ale je jich málo. Podíl syntetiky u olejů většina výrobců tají a pokud píše na etiketu "syntetika" tak je to často lež (ostatně dnes lze na etiketu psát beztrestně cokoliv) a často se jedná o hydrokrakovaný minerál. Ano, opakuji ještě jednou 5W-40 je většinou HC-minerální olej. Takže se těším na to, jak zde a jinde budou zase lidé psát, že používají v motoru plnou syntetiku, ve skutečnosti tam dávají olej minerální. Jinak já používám ve felicii 1.6 (VW-motor, OHC s hydroštely) olej Total Quartz 7000 10W-40 a vím, proč to dělám. V benzínových motorech favorit, felicie lze běžně používat olej 10W-40 (A3, VW 500.00), ve feliciích 1.3 MPI a 1.6 MPI pak i 5W-40 (A3, VW 502.00). Co se týče motorů s hydr. zdvihátky (felicie 1.6), tak by se neměl používat olej 15W-40 s ohledem na to, že je za studena hustší a ve větších mrazech po nastartování může trvat trošku déle promazání celého motoru.
No konečně nějakej rozumnej spojenec Ale nám to nepomůže, páč oni pořád věří tomu že viskozitní třídy označují zda je to minerál nebo polosyntetika.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
10.5.07, 15:04 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Drak píše: Záleží, co si představuješ pod pojmem syntetika, u olejů se používá Minerál - základ oleje je čistě ropný produkt Polosyntetika - základ oleje je částečně ropný produkt a částečně syntetická (uměle vyrobená) složka s vlastnostmi ropného oleje Syntetika - základ oleje je syntetická (uměle vyrobená) složka s vlastnostmi ropného oleje + aditiva lišící se výrobcem a použitím oleje.
Základ naprosto libovolné viskozity z ropy vyrobit jde, ale jeho fyzikální vlastnost už "přírodně" měnit nejde, čím vyrobíš tužší olej, tím vyšší bude jeho horní hranice mazatelnosti a naopak, prodloužit nebo rozšířit teplotní spektrum čerpatelnosti a mazatelnosti prostě nejde, proto se část, nebo celej minerální základ nahrazuje uměle vyrobenou složkou, která má konstantnější mazací, čerpací a viskozní hodnoty. Olej vyrobený na minerálním základu se ještě do třídy 10W40 vejde, ale do 5W40 ne. Nikdo ze známých výrobců ho prostě v nabídce nemá a výrobkům typu PS 23 a podobným se lze jenom smát. O Mogul GX se muselo jednat o výrobek GX-FE, nebo GX-FE PRO, ty sou ve třídě 10W40 a Divinol některej z Multilight. Výrobci samozřejmě je jedno, na jaké bázi je olej vyrobenej, maximálně se snaží prosadit nějakou tu značku, ale ze zákona o spotřebiteli zase musí prodejce označit, na jaké bázi je olej vyrobenej a co obsahuje za aditiva, minimálně jejich funkci.
To co tady vykládáš o Zákonu o spotřebiteli, je právě to co se kdysi někde v americe nebo kde řešilo u soudu a bohužel vyhrálo klamaání spotřebitele. Někdo prostě vyráběl minerální oleje obyč 15W40, do něho přidal přísady pro lepší čerpatelnost vzniklo 10W40 a ano to nazvali polosyntetikou a to samé se stalo s plnou syntetikou, a další firmě se tohle nelíbilo protože ta dělala opravdu polo a plně syntetické oleje jenže ta podvodná to prodávala za poloviční cenu, tak zkončily u soudu a slavný soud rozhodl o tom že i když se jedná o minerální olej tak ale vzhledem k tomu že tam je jaká koliv přísada pro zlepšení mazání nebo jeho viskozity, může se tento olej označovat polo-plná syntetika. Ze všech prodávaných olejů na trhu není ani polovina nabídky polo nebo plně syntetická i když je to uvedeno na etiketě.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
10.5.07, 15:11 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Když se tu bavíte o těch olejích - já se v tom nevyznám, tak se zeptám: Dostal jsem několik nových flašek oleje Mogul M5AD, M6AD, M8AD, pechovka Super Mogul atd. Mohu to použít do motoru, když tam liji M7ADSIII? Lze ty oleje míchat dohromady? Nebo to mám radši dát do olejničky a do auta si koupit nový M7ADSIII.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.5.07, 16:06 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Já sem v životě netvrdil, že podle SAE třídy se rozdělujou oleje na minerál, polo a syntetiku, jenom, že 90%olejů podle tříd spadá do té kategorie a že minerální olej nejde bez syntetické úpravy nacpat do kategorie 5W40. Samosebou, že výrobci sou pakáž, která navykládá spotřebitelům co chce, ale sou prostě garantovaný podíly složek v oleji, stvrzený certifikátem o kvalitě oleje, kterej každej solidní distributor dodává společně s olejem. Oleje bez certifikátu nekupuju, protože k němu už nemám tu důvěru.
Původní záměr tohoto topicu byl co lít do škodovky za olej a za tím si stojím, že polosyntetický, nebo plně syntetický oleje jsou pro motory řady 742 nevhodný, kolikrát i nebezpečný. Je zapotřebí si taky uvědomit, pro jakou cílovou skupinu se jakej olej vyrábí, vesměs olej 15W40 najde spotřebitele mezi autama staršíma 15 let, stavebníma strojama a staršíma náklaďákama do normy EURO1, kde se počítá ať už podle konstrukce motoru, paliva, nebo s ohledem na stáří a opotřebení motoru s nežádoucím jevem zvýšené tvorby úsad a není vhodný veškerý úsady rozpouštět a splavovat s olejem, protože může hrozit přicpání mazacího systému, proto se do olejů klasifikace 15W40 přidává menší procento aditiv na rozpouštění úsad. Naproti do polosyntetických a syntetických olejů ať už 10, 5, nebo 0W40 se tady těch aditiv přidává víc, protože jsou zaměřený na modernější motory s menším rizikem tvoření úsad, proto hrozí riziko náhlýho rozpuštění bordelu, kterej se tam poctivě 20 let tvořil a následný ucpání mazání. Oleje 5W40, nebo 0W40 byly vyvinutý převážně proto, že na novějších motorech je zapotřebí olej dotlačit v co nejkratším čase k hydroštylům ventilů, do turb, nebo do vstřiků systému čerpadlo-tryska, což ani jedno škodovka nemá a jsou to jenom vyhozený peníze, lít to do motoru s pocitem, že mu dávám pošmáknout něčeho dobrýho.
Martine,
do svojeho auta bych to nemíchal, nějaká Avia, nebo Liazka by to zežrala, ale do svojeho si radši kup novej olej, stejné třídy, co tam máš.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
10.5.07, 16:08 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Martin píše: Když se tu bavíte o těch olejích - já se v tom nevyznám, tak se zeptám: Dostal jsem několik nových flašek oleje Mogul M5AD, M6AD, M8AD, pechovka Super Mogul atd. Mohu to použít do motoru, když tam liji M7ADSIII? Lze ty oleje míchat dohromady? Nebo to mám radši dát do olejničky a do auta si koupit nový M7ADSIII.
to tam per nic se neděje, já jsem ho kdysi koupil asi 150 litrů po lacinu motorky je mlaskaly, co tu píšeš ty třídy, to je jak acylpirin, když nepomůže tak neublíží, já jsem teda superturbák a motorky mám jak sklo, akorát cena stovku za litr, už mi pár lidí řeklo, že je to moc laciný olej, že pod tisícovku by nešli, to jo ale pod víčkem jsem u nich viděl pěkný hnůj, možná dlouhý interval výměny nebo co miloš
|
10.5.07, 16:42 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Míchat ty oleje můžeš, průměrná škodovka to ani nepozná...
Ale jestli máš motor v takovém stavu, že jedeš olej od výměny do výměny, tak mu nekaž apetit těmahle olejema...
jestli Ti žere litr na 1K kilometrů, tak to neřeš a lej to tam pikslu po piksle
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.5.07, 16:59 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Dobře, použiju ho do staršího auta.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.5.07, 17:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|