Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 15:28



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 rapid 136 prehrievanie motora 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Bydliště: Poprad, Kosice
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
po dlhsom case zas zdravim....

prejavujem nesmierne uznanie k vasim odbornym vedomostiam, mali ste pravdu pri urcovani diagnozy. naozaj bolo vadne tesnenie pod hlavou, aj ked bolo nove. fukalo to cez druhy a stvrty valec. auto je prave rozpitvane tak, ze ostal len holy blok, museli ist vonku aj piesty, lebo ked do nich nalial brat naftu, aby zistil, ci tesnia, tak za dve hodiny bola vsetka v olejovej vani. takze sa jej tym stracala kompresia a preto to ani nechcelo ist. to s tym tesnenim zapricinili pravdepodobne stare sruby co drzia hlavu na bloku. museli sa povolit posobenim tepla alebo dajak tak, lebo brat ich pri skladani dotahoval momentovym klcom na predpisany moment. ta uz zohnal nove a ked dopitve aj piesty, tak ju uz asi zacne skladat...snad to bude fungovat... :lol:


22.2.11, 21:01
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
hlavně když už máte písty ven, tak zkontroluj ty přesahy vložek, popřípadě i rovinnost bloku, je nejlepší příležitost ty vložky znovu usadit pokud budou přesahy v nepořádku...a hlavu pro jistotu taky přeměř...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


22.2.11, 21:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
bongi: mali ste skontrolovat presahy a nie rozoberat cely motor, beztak bola chyba v utopenych vlozkach. Co sa tyka tej nafty - to ze za dve hodiny vytiekla mi pride normalne vzhladom na to ze kruzky maju tzv 'zamky' tzn vzdy je tam minimalna vola v studenom stave, ked sa to zahreje vola sa minimalizuje.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


22.2.11, 22:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
to měření nalitím čehokoliv na píst je hovadina jedinej vypovídající údaj je změření tlaku nad pístem na teplej motor. Když už to ale rozdělali, tak co s tim...hlavně aby se to tentokrát složilo dobře a mohlo to dlouho a bezproblémově chodit...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


22.2.11, 23:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Bydliště: Poprad, Kosice
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
no, tak uz konecne sa motor sklada, po 2 mesiacoch.... :D

sruby co drzia hlavu v bloku su nove, hlava bola zase zrovnana, slo z nej dole dalsich 0,2mm, vlozky utopene nie su, boli premerane.

mam vsak otazku ohladom dotahovania hlavy. dnes ju bracka konecne nasadil(uz ju tam raz daval, ale na jednej srube sa mu podarilo v bloku strhnut zavit, ale uz to zavlozkoval tak jak sa ma) a pritiahol momentom 20N. cez noc to nechava usadnut, rano pojde dalsich 20, vecer prvych 90° a v pondelok poslednych. v originalnej knizke ku autam rady 105-130 sa spomina, ze hlavu treba po prejdeni urciteho mnozstva km znova dotiahnut. v inych knihach, kde su aj 136 motory vsak to dotahovanie uz nieje. ziadna sa vsak nevenuje specialne 136 motorom, vzdy je to len vseobecne. preto by som chcel vedet, ci to potom este treba dotahovat alebo nie. tu na fore som cital, ze uz sa dotahovat nema, ale neviem uz o jaky motor sa jednalo...

a jedna nesuvisiaca otazka...kvapka mi ventil kurenia pod palubovkou. neviem, ci je zly ventil, tesnenie, paska alebo co. len chcem vedet, ci to dokaze utesnit ten pripravok na utesnenie chladiaceho systemu alebo to nakonec bude treba rozobrat...


2.4.11, 21:49
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
Rozdíl je do 130 a vejš. Jak je hlava z hliníku, je NUTNÉ dodržet postup jako na favoritu, tzn dotáhnout na moment a nechat být. To s tím postupným přitahováním se mi nelíbí, byl bych pro postup tak jak je předepsaný výrobcem. Šrouby máte nové nebo původní?

ventil rozeber a vyměn v něm o kroužek, utěsnovač nejenom že to neutěsní, ale ještě ti zasere komplet chladící soustavu.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


2.4.11, 22:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Bydliště: Poprad, Kosice
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
ok, uz mu poviem, ze pritahovat uz potom netreba. sruby su uplne nove, povodne sa pouzili pri predchadzajucej oprave a pravdepodobne to nevydrzali, kedze to tesnenie povolilo.

ten utesnovac je az taky zly? a pravdepodobne ho budem muset pouzit, lebo po odstraneni vodneho kamena sa zacalo oblavovat v nadobke a vo vode dost piesku...doslova....a nechcel by som, zeby mi to dakde v okruhu zas zacalo tiect...moj neodborny nazor :P


2.4.11, 22:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Bydliště: Poprad, Kosice
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
po dlhsej dobe zas otazka k teme :D
vcera som si tak siel domov, idem takych 40 km rovnou cestou bez problemov, rychlost kludna, 100-110 :D zrazu mi trosku stupla teplota, len o par stupnov. tak som jej podradil, dostala otacky a teplota hned klesla. asi za kilometer zacal riadny kopec a tam to zacalo zas, uz nepomohlo ani podradzovanie a zacala vret az do cervena, lebo nebolo vobec miesto na odstavenie az hore na soroske. tak som ju nechal uplne vychladnut, dolial vodu co som mal a skusil to dalej. teplota zacala okamzite stupat, tak som zastavil zas a kedze som este potreboval prejst 100 km, tak som ako nudzove riesenie na dajazd vyhodil termostat, lebo bol studeny chladic. zas som dolial vodu a v pohode presiel dalsich 50 km takym istym stylom. teplota bola nizka, lebo okruh bol velky. zrazu prisiel dobsinsky kopec a uvaril som ju zas. otazka teda je : jak je mozne uvarit auto bez termostatu, a jak je mozne, ze bez termostatu som mal zase uplne studeny chladic. vobec som nesiel pomaly, takze slabym naporom vzduchu to nebude, ventilator nezoplo ani raz. az do vcera som ziaden unik vodi nezistil, a nemam ani ziaden bordel na vicku, takze tesnenie pod hlavu by malo byt ok. ked by bol vodny kamen v trublach alebo by odisla vodna pumpa tak by to vrelo stale, ale odvtedy som presiel v pohode dalsich 200 km. takze ma dakto dajaky napad?


28.4.13, 21:41
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
Dal si tam cierne TEMAC tesnenie co? Tak si das repete, hlava dolu, zrovnat, skontrolovat presahy, vycistit zavity v bloku, vycistit zavity na sroboch, a tentokrat zlozit s poriadnym tesnenim. Ci uz elring, alebo victor reinz. Temac nedavat, kedze sivy uz zohnat moc nejde a cierny vydrzi tak 2000km.

V pripade ze nebolo pouzite temac tesnenie ciernej farby tak by som to videl na zlu techniku montaze hlavy. A dufam ze to prve tesnenie s ktorym ste urvali zavit v bloku si vyhodil potom ako ste hlavu povolili a dal nove.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.4.13, 21:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Bydliště: Poprad, Kosice
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
to co je tu pisane ohladom predchadzajuceho tesnenia a podobnych veci je uz davno vyriesene, uz je tam iny motor :D
len som pouzil tu istu temu, kedze som ju sam zalozil a ide o rovnaky problem :D


28.4.13, 22:07
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
Takze problem s uplne inym motorom ktory nebol rozoberany?
1. upchaty chladic
2. KO vodna pumpa
3. tesnenie pod hlavou (napr kvoli zlej nemrznucej zmesi alebo holt uz ma svoje za sebou a rozsypalo sa vekom)
4. prasknuta hlava
5. deformovany blok (prepadnute vlozky)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.4.13, 22:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Bydliště: Poprad, Kosice
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
presne tak. ten motor sme tam hodili jak celok
body 4 a 5 sa mi nezdaju pravdepodobne, lebo auto normalne jazdi bez problemov, aj dnes som spravil vyse 100 km a take vazne poruchy by sa prejavovali asi stalo a jazda by bola nemozna...ci?
bod 3 by znamenal aj stracanie vody a ten bordel na viecku, ale to nemam..ci? nemrznuca tam bola G48 riadne v pomere jak ma byt do -40°C. to ci je stare povedat neviem
bod 1: mohol by sa upchavat len niekedy? ked by bol zapchaty vodnym kamenom, tak by prietok nebol mozny vobec..ci?
bod 2: osobne sa k tomu tiez priklanam jak k najpravdepodobnejsiemu, ale potom by nebola cirkulacia zabezpecena vobec a auto by vrelo zase stale...ci?
dnes vecer som sa k tomu nedostal to rozoberat, ale ked na to pride cas, tak to spravim. chcem len vedet, ci tam neje aj dajaka ina moznost


28.4.13, 22:22
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
Pozri, ked uz si to uvaril, tak je velka pravdepodobnost ze nech uz to bolo sposobene hocicim, tak hlava musi dolu lebo u favomotoru rado fukne tesnenie pod hlavou. Odporucam skontrolovat vsetko co som tu pisal.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.4.13, 22:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
bongi píše:
otazka teda je : jak je mozne uvarit auto bez termostatu, a jak je mozne, ze bez termostatu som mal zase uplne studeny chladic. vobec som nesiel pomaly, takze slabym naporom vzduchu to nebude, ventilator nezoplo ani raz. az do vcera som ziaden unik vodi nezistil, a nemam ani ziaden bordel na vicku, takze tesnenie pod hlavu by malo byt ok.

Co ti je divne na tom, ze vyvres bez termostatu a chladic je studeny? Proste ti foukaji spaliny do vody pres vadne tesneni pod hlavou, no zavzdusnenym systemem to tezko uchladis..ze ti nejde voda do oleje neznamena, ze tesneni neni podpalene

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


28.4.13, 22:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: rapid 136 prehrievanie motora
hlavne ked berem pochybny motor u ktoreho neviem, kto do chladiaceho okruhu ake chcanky lial, tak sa treba pozriet pod/za vlozku na 4. valci, ci na nej nie je usadeny kotlovy kamen, to sa pak ta vlozka moc chladit nebude a bude to furt vret aj s neviem ako dobrym termostatom.

a ako ti pisu hore, uvarit motor bez termostatu je mozne tak, ze ti to fuka do chladiaceho okruhu, cize skladaniu hlavy sa nevyhnes.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


29.4.13, 06:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz