Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
To byla asi reakce na mě. Jediná řídící jednotka v autě totiž sídlí na mém krku.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.4.11, 19:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
mironov.p: to bylo opravdu na Gokralíka. Ty to máš udělané elektronicky samočinně. kdysy jsem viděl myslím v AR něco podobného ale na benzín u š 120 apod. Při brždění motorem se nějak vypínal benzín, myslím že se vypínal ten el. ventil volnoběhu a chtěli tím ušetřit. Jestli to mělo nějaké kladné výsledky nevím. Já osobně to moc nemusím. Kdyby mělo auto například spotřebu na LPG 10l/100km a ten obvod by udělal spotřebu např. 7,5-8l/100km, tak budu čučet jak puk, protože to už stojí za to. Ale těch pár korun se moc nevyplatí podle mě. Já si nechám teď zpátky namontovat nádrž na LPG do fáčka a i tak budu šťastný že ušetřím. Je to oproti benzínu hrozný rozdíl. Sice teď jezdím do práce něco okolo 10km tam a 10km zpátky, ale i tak to na plyn udělá rozdíl.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
8.4.11, 07:49 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
když mám auto na LPG, abych ušetřil oproti benzínu, tak proč ještě šetřit na LPG? Motor bych za jízdy určitě nevypínal ani z kopce, navíc to není bezpečné. Ušetřit se dá ekonomickou jízdou, správně seřízeným motorem, nevozit plný kufr nářadí jako já dobře nahuštěné gumy, kvalitní palivo ...
|
8.4.11, 08:09 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
A nepotěšilo by vás ještě více šetřit? Jezdit za 160kč/100km a 120kč/100km je taky přece rozdíl. Podle mě je každé ušetřené deci dobré.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.4.11, 15:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
John simple: Tak nějak jsem to myslel i já.
Gokralík:Je to každého věc. kdyby jsi ušetřil třeba těch 100,- kč na 100km, to je něco jiného. To je 1000,- kč na 1000km. 40,- kč neušetříš skoro nic. Tohle je spíše pro srandu.
Ale ať dělá každý jak chce. Jen mě zajímá, co by si dělal, kdyby si vypnul plyn při jízdě z kopce a motor u by nešel zpátky zapnout? Si rozbiješ hubu, protože ti nepůjde posilovač brzd?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
8.4.11, 17:34 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Nechávám tam kvalt samozřejmě. Zapalování nevypínám, jen odpojím LPG. No a když ušetříš 40 kč na 100km, tak na tisíci už ti to udělá 400. To je pořád zanedbatelné? Za to už mám 3/4 nádrže.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.4.11, 17:39 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Jen dodám. Můj loňský letní průměr byl někde kolem 7,8L/100Km Pokud se letos vejdu do 6,5 tak si myslim že je to uspokojivé.
Ty jo sem nevěděl že když vypneš motor, že by sis kvuli nefunkčnímu posilovači brzd měl robít hubu. Pokud sem táhl kámošku s favoritem 12Km a na cestě byl vážně sešup jako prase a ona to s nefunkčním motorem ubrzdila tak ty musíš bejt hustá slečinka, že to neprotlapneš hrubou silou.
|
8.4.11, 18:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Já nevím co je podle tebe velký sešup. U nás je pár opravdu velkých prudkých kopců a kdyby jsi alespoň párkrát nepřibrzdil, tak dole už máš možná více než sto. Při té rychlosti nevím. Sice staré úžovky myslím taky neměli posilovač brzd, ale asi proto ho tam začali dávat, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
8.4.11, 19:43 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
No ony hlavně stará auta bez posilovačů měla trochu jinak vyřešené brzdy, takže to není jak u nových aut s vypnutým motorem.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.4.11, 21:03 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Viš co je to jedno. Já si troufám tvrdit, že auta jako je favorit felicie donutíš brzdit se zvukovým projevem i bez posilovače. Párkrát sem to už aplikoval. Spíš sem měl strach aby něco neprdlo.
|
9.4.11, 07:43 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Napoprvé jo, ale když zabrzdíš tak 2× - 3×, pak už tam vzduch není vůbec a pedál je jak beton. Pak už to do smyku nedostaneš. Teda pokud nemáš nohy jak Arnld Švorcnegr.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
Naposledy upravil gokralik dne 9.4.11, 17:25, celkově upraveno 1
|
9.4.11, 12:38 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Nevím jestli jsem slečinka, jsem malý, ale síly mám myslím dost. Jak psal gokralík, zkus jet třeba z kopce, který je pomalu kilometr dlouhý a hodně prudký. My máme jeden Bludovický, potom jak se jede z těšína jsou minimálně dva. Jeden kousek za těrlickou přehradou a ten je opravdu extra. Je asi v polovině zatáčka, která dost vynáší. když nebudeš brzdit, skončíš v 10m škarpě. párkrát jsem to zažil, ale naštěstí na rovince a není to nic příjemného, když na fáčku chcípne motor a nejde brzdit.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.4.11, 16:51 |
|
|
Bery
Příspěvky: 25
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Na zapojení toho odpojovače plynu ve feldě nic složitýho není. Já mám v 1,6ce holandský LPG AG DGI - je to předchůdce sekvence, má jenom 1 vstřikovač a z něj je to rozvedený čtyřma hadičkama do trysek vedle benzínovejch vstřiků. Hlavní je, že to NEUMÍ přestat vstřikovat při brzdění motorem Takže jsem prostě přerušil signál z LPG jednotky do LPG vstřikovače kontaktama relátka, jehož cívku napájí signál z benzínový jednotky, ovládající při jízdě na benzín benzínový vstřiky. Takže plynovej vstřikovač dostává signál jenom když by vstřikovala benzínová jednotka. Jakmile ta se rozhodne nevstřikovat (přestane kolem 1800ot/min a začne kolem 1300ot/min), odpojí se mi plynovej vstřikovač a je to. Dost poznat je to i na brzdný síle motoru. No a takhle by to šlo udělat u každýho auta se vstřikováním benzínu a klidně jen tím elektroventilem na reduktoru zmíněným v úvodu diskuze, není třeba žádná složitá elektronika a její ladění, prodtš to ovládá původní benzínová jednotka. Jinak k cívce relátka jsem akorát paralelně připojil kondík a ze signálu pro všechny 4 vstřiky to mám svedený (kvůli okamžitý reakci )přes diody a odpor (ochrana,aby výstupy z benzínový jednotky při sepnutí netlačily natvrdo proud do vybitýho kondíku).
|
18.6.11, 19:32 |
|
|
mironov.p
Příspěvky: 46
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
Nevim zdá se mi to příliš jednoduché co tu píšeš. Mě to totiž tímto způsobem při přechodných otáčkách neuvěřitelně drnčelo ventilem. No a nebo sem tam měl ten nehoráznej rozdíl co píšeš a za důsledek to mělo při rychlém pádu otáček zdechnutí. No a strašně moc nešvarů. Protože u reduktoru musíš počítat ještě s časem jak dlouho trvá než se reduktor naplní plynem je to cca 0,5 s ale i toto stačí na prodlevu ke zdechnutí.
Momentálně se už v tom nevrtám pouze to slouží vypíná to při 1300ot/min. A zapíná 1200ot/min.
Jen jsem sem chtěl napsat moji dlouhodobou spotřebu. mám najeto od sestrojení a odladění cca 7000 Km a průměr dělá 6,6. Pokud jezdím prázdný tak 6,5. Momentálně vozím stavební materiál a pohybuju se po městě 6,7.
Tím pádem jsem spokojen splnilo to co jsem požadoval.
|
8.8.11, 20:50 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6589 Bydliště: Kosice
|
Re: Vypínání lpg při brždění motorem u felicie 1,3MPi
podobne problemy, ako pises ma to zapojenie setrica paliva, ktore sa tu niekto pokusal zostrojit na benzinove karburatorove motory, ktore pri zavretej klapke a brzdeni motorom grcaju benzin do sania. tiez to zdochynalo, aj ked to malo nejaky druh predcasneho pripojenia pri rychlo padajucich otackach. tebe sa tieto problemy zrejme podarilo vyriesit.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.8.11, 12:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|