Autor |
Zpráva |
fajfy
Příspěvky: 26 Bydliště: Habartov, Karlovarský kraj
|
Re: fávo se dusí
Mám karburátor a přípravu směsi nevím jak myslíš. Jsem amatér, ale pokud jsem to dobře pochopil, tak směs = benzín + vzduch a reguluje se jejich poměr, když je moc benzínu tak je směs bohatá když málo tak chudá.
|
18.4.11, 17:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: fávo se dusí
Ano, tak to je. A tuhle směs připravuje právě buď karburátor nebo mísí benzín se vzduchem vstřikovací jednotka - tomu se říká příprava směsi. Směs ti tedy připravuje karburátor. Chtělo by to jednoznačně vysledovat, zda je problém v zapalování, nebo v karburaci. Podle čeho si myslíš, že máš bohatou směs? Bohatost se moc nastavit nedá, je dána velikostí trysek a vzdušníků. Nastavit jde v podstatě jen množství volnoběžné směsi a doraz klapky I. stupně - kvůli volnoběhu. Nebo se dá případně ladit i doraz klapky II. stupně, aby se přisávalo víc nebo míň vzduchu a tak ovlivnit bohatost směsi v zátěži, k těmto pokusům je ale vhodné měřit lambdu. Proč se hrabali v rozdělovači? Jaký je základní předstih? Jak se to chová s a bez podtlakové regulace předstihu (nezapomenout ucpat hadičku třeba šroubkem)? Jede to v zátěži na všechny válce? Zkoušel si jinou cívku?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
18.4.11, 20:22 |
|
|
fajfy
Příspěvky: 26 Bydliště: Habartov, Karlovarský kraj
|
Re: fávo se dusí
Bohatou směs si myslím že mám bohatou kvůli tomu, že už mi to pár lidí říkalo co tomu trošku rozumí, ale na druhou stranu jsem nedávno byl na technický a emise jsem měl v pořádku, takže to zas až tak hrozný nebude. Rozdělovač mám novej, protože když se na tom starým nastavil předstih, tak to vydrželo max týden a pak se to zase rozštelovalo. Jaký je základní předstih netuším, ani netuším jak to chová bez podtlakové regulace předstihu. Jestli se to dá zjistit nějak jednoduše a popíšeš mi to jak, tak se to pokusím zjistit. Jinou zapalovací cívku jsem nezkoušel (jinou nemám) a myslím že to jede na všechny válce. Jinak kabely a svíčky mám v pořádku.
|
18.4.11, 20:47 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: fávo se dusí
Jednoduše se odpojí od rozdělovače tenká hadička, která vede od karburátoru a hadička se ucpe, tím se vyřadí podtlaková regulace, která má za úkol zvyšovat předstih v částečném zatížení. Bez ní by to mělo jet skoro stejně. Jen si tak ověříme, jestli tam není nějaká bota s předstihem.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
18.4.11, 21:30 |
|
|
fajfy
Příspěvky: 26 Bydliště: Habartov, Karlovarský kraj
|
Re: fávo se dusí
Dobře, o víkendu to vyzkouším a napíšu jak jsem dopadl. Je nějaká možnost jak vyzkoušet jestli to nedělá zapalování?
|
19.4.11, 09:12 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: fávo se dusí
Tak právě při přidání plynu z volnoběhu při částečném zatížení se docela rychle mění podtlak těsně pod klapkou, který ovládá podtlakovou regulaci předstihu. Pokud je nějaká zásadní bota tam, minimálně se to chování nějak změní. Kdyby byla vadná cívka nebo kabely, projevilo by se to spíš vynecháváním ve vyšších otáčkách (kratší "doba plnění cívky"). Spíš bude ale nějaký problém v karburátoru, pokud máš možnost zkusit nějaký jiný, byla by to asi první věc, co bych udělal. Nemáš v sání vosí hnízdo?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
19.4.11, 13:34 |
|
|
josa
Příspěvky: 133 Bydliště: Palárikovo okres NZ
|
Re: fávo se dusí
Takze ako som pisal: po uplnom zosliapnuti plynu favo akokeby zadusilo. Skratka neakcelerovalo. Vcera som vymenil palivovy filter a uz to slape ako hodinky.
_________________ Favorit 135LX BMM '94 red 40kW (781.135B)
|
21.4.11, 15:09 |
|
|
fajfy
Příspěvky: 26 Bydliště: Habartov, Karlovarský kraj
|
Re: fávo se dusí
Nepér píše: Tak právě při přidání plynu z volnoběhu při částečném zatížení se docela rychle mění podtlak těsně pod klapkou, který ovládá podtlakovou regulaci předstihu. Pokud je nějaká zásadní bota tam, minimálně se to chování nějak změní. Kdyby byla vadná cívka nebo kabely, projevilo by se to spíš vynecháváním ve vyšších otáčkách (kratší "doba plnění cívky"). Spíš bude ale nějaký problém v karburátoru, pokud máš možnost zkusit nějaký jiný, byla by to asi první věc, co bych udělal. Nemáš v sání vosí hnízdo? Tak jsem se do toho pustil, ale než jsem to stačil vyzkoušet tak fávo přestalo jet Po detailnějším zkoumání jsem zjistil, že odešel 3/4 roku starý rozdělovač. Průser je, že jak jsem byl naštvaný, tak jsem povolil šroub, kterým se asi šteluje zapalování a byla tam kápnuta barva, kterou jsem nejspíš porušil záruku. Takže za moment jedu na vrakoviště sehnat jiný, ale mám strach, aby ten rozdělovač něco vydržel
|
22.4.11, 06:34 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: fávo se dusí
Jak odešel rozdělovač?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.4.11, 07:35 |
|
|
fajfy
Příspěvky: 26 Bydliště: Habartov, Karlovarský kraj
|
Re: fávo se dusí
Na rozdělovači vypadl takovej špalíček co drží plíšek, a zaseklo se to tam a strhl se ten prostředek. Dal jsem tam novej rozdělovač z vrákáče, měl jsem problémy ho seřídit, nakonec jsem ho seřídil, ale auto příšerně škubalo a vůbec nejelo. Dojel jsem s tím do servisu aby mi to pořádně seřidili pod stroboskopem, ale tam zjistili že to je seřízené. Jel jsem pak na emise, aby mi seřidili karbec, lae ten je prý taky v pohodě. výfuk ucpaný není. Mezi otáčkami 1000 - 1600 to je celkem v poho, ale pak to škube, skáče, nejede. Navíc bych potřeboval i nový rozvody a v servise kde mi to už několikrát měnili, mi říkali že to je bludný kruh, že než zjistím co to je, tak do toho mužu nastrkat ještě víc peněz. Proto momentálně zvažuju zda auto dát sešrotovat a koupit třeba Fabii SDI nebo ještě zkusit koupit celej novej motor. Upřímně jsem v poslední době do toho fáčka včetně technický vrazil cca 12 tis., takže už nemám vůbec chut do něj něco vrážet
|
26.4.11, 08:35 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: fávo se dusí
Že zjistili, že je to seřízené znamená co? Že změřili základní předstih, nebo celý průběh regulace? Co je to za servis a odkud jsi (vyplň si v kartě bydliště).
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.4.11, 09:11 |
|
|
fajfy
Příspěvky: 26 Bydliště: Habartov, Karlovarský kraj
|
Re: fávo se dusí
To že to je seřízené, že je správně nastavený předstih. Měřili to stroboskopickou lampou a měřili i přes halovu sondu asi napětí na kabelech. Vše bylo v pořádku, pak mě poslali na emise, a tam mi řekli že karbec funguje jak má. Říkali, že to neco bud bude v rozdelovaci nebo v karburátoru. Bylo by nákladné zjistit co, jelikož rozdělovač jsem měl už třetí a karburátor mi kdysi taky kontrolovali. Hlavní problém bude v tom, že původní majitel si hrál s motorem, nastříkal ho i speciální bstříbrnou barvou co dělá akorát bordel. Rozhodl jsem se, že do tohoto auta investuju poslední peníze a zkusím vyměnit motor. Připomínám, že jsem amatér, tak se nezlobte kdybych něco popisoval špatně nebo neodborně, jinak v servisy v kterých jsem byl jsou ověřené.
|
26.4.11, 13:18 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: fávo se dusí
myslim ze motor ako taky je v tom nevinne. bude to skor tou elektrikou...Ak ti to nezerie olej, neklepkaju ojnicne capy ci nechrastia rozvody strasidelnym sposobom. Kazdopadne rozborka favomotora je relativne jednoducha.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
26.4.11, 13:37 |
|
|
fajfy
Příspěvky: 26 Bydliště: Habartov, Karlovarský kraj
|
Re: fávo se dusí
Olej mi to žere a rozvody co jsem slyšel nejsou v nejlepším stavu. Jak říkám, tohle je moje poslední investice do fáva, mám už z toho velikou hlavu jako nafukovací balon.
|
26.4.11, 13:39 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: fávo se dusí
To kup celý jiný auto.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.4.11, 13:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 65 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|