Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 22:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Nafťák plus vodík? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek Nafťák plus vodík?
Zkoušeli jste to někdo? prej se stím dá jezdit za 3litry na sto, něco jsem už obkoukal jen nevím jak udělal elektrody, stačí obyč měděný dráty? díky

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


18.4.11, 20:23
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
chces jako delat v aute delat elektrolyzu? co budes mit za altik,ze ti vyrobi tolik vodiku abys to ukrmil :)

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


18.4.11, 21:38
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
:mrgreen: Na to zapomeň.


18.4.11, 21:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
abys nedopadl s vodíkem jako tady


18.4.11, 22:12
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
¨Na jatubku je toho dost chválí si to, a ne málo... nemyslím čistý vodík ale přidávat ho do sání, tudíš nemusím tolik dávat naftu

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


19.4.11, 18:31
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
Nekolikrat jsem to psal, kdysi jsem to zkousel motor mi na to blafal, ...ALE....vyroba elektrolyzeru je dost narocna, hlavne na tesnost elektrody se hodne zanasi, takze na to moc daleko nedojedes, ale zalezi asi na vode co do toho nalijes, ja chemii moc nerozumim tak mozna tim to bude.... :lol: elektrody jsem mel nerezove, spotreba proudu byla taky slusna, mel sem tam altiky dva :D a nakonec podpaleny saci ventil a vybusna smes v sacim potrubi ucinila za sve, pul milimetru plech se rozerval jak alobal......a zbyten filtr boxu se obtisknul do blatniku 8)


do naftaku jako takoveho nevim, na internetu je toho spousta, taky se da cele zarizeni koupit, co ale vim...opet z internetu, nejsem chemik tak v podstade toho vodiku je tak malo ze skoro nema zadny vliv....co hraje roli je kyslik ktery podpori horeni ve valci a tim je vykon vyssi......tim padem k ziskani stejneho vykonu potrebujes mene puvodniho paliva....je to velice zajimave tema......me osobne by se moc libilo v tom vrtat ....ale chtelo by to nejakej ten milionek na vyzkum a k tomu tak pet let casu..... :D

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


19.4.11, 21:48
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
kdyz chces blbnout, tak pridavej k palivu oxidacni cinidlo, treba H2O2 :-) pro zavodni ucely se to k palivu primichavalo..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


20.4.11, 00:03
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
Tak trochu vážněji. Zápalná teplota vodíku je pod teplotou, kterou by měl diesel mít při HU. Takže hádám že shoří dřív než se tam vůbec dostane nafta. Jestli výsledné zvýšení teploty, tlaku a vlhkosti navýší efektivitu následného spalování nevím. Ale nevěřím tomu, že by takové perpetum mobile (altík - elektrolýza - spalování) fungovalo...

Mimochodem, když to tak na yutubku chválí, nezmiňoval se tam někdo o doletu hlavy motoru při předávkování vodíkem? :mrgreen:


20.4.11, 04:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
leje se ta destilka, aby se to tolik nezanášelo, pokud to sem tam přepoluješ, tak se ty elektrody i sami vyčistí...
prej je někde detailní návod ale ještě jsem ho nenašel hledám to vždy po chvilkách:(

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


20.4.11, 14:00
Profil ICQ

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
vodík do dízlu nepchaj, nefunguje to, detonuje pred HU, nemá to teda absolútny zmysel.

Už zdravý sedliacky rozum hovorí, že benál u dízlu detonuje jedna radosť a čo bude robiť asi vodík, keď je ľahšie zapáliteľný a menej stabilný, no čo asi? ;)

(jazdí na dízel a chcel by ešte lacnejšie... )

_________________
Škoda Favorit 136L '89


20.4.11, 23:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
Miesto na naftu jazdi na olej. Alebo skus LPG ;) Vraj to ide aj do naftakov: http://www.autolpg.cz/lpg_diesel.html

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


20.4.11, 23:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
škodař píše:
Zkoušeli jste to někdo? prej se stím dá jezdit za 3litry na sto, něco jsem už obkoukal jen nevím jak udělal elektrody, stačí obyč měděný dráty? díky


na vodík se normálně jezdí, ty obyčejné bubláky ti ušetří tak litr, jsou bubláky které nevyrábí vodík klasickou elektrolýzou ale nějakým vlněním a ty nežeou tolik alternátor,


na netu najdeš přesně postupy na výrobu, prodjce i montážníky, můj kluk se tím zabývá na VUT,

debaty na toto téma jsou pořád dokola jak přes kopírák, je to něco nového jak třeba kdysi vyfrit jezdit na něj bylo zcela nemožné,
nebo domácí výroba meřa to jsem předpár lety přitáhl na internet myslím že jsem byl první v tého republice kdo to trvale vyrábí doma, to mě kamenovali naprostý nesmysl doma meřo vyrobit,
dneska to vaří spostu lidí a nasli se i výrobci technologií :wink:


21.4.11, 06:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
elektrody z medi ponorene v elektrolyte ti budu zozrane, cize akykolvek medeny drat musi byt vodotesne zaizolovany. nerezove plechy su OK. ak to neprezenies s prudom a budes mat v tej destilke spravny elektrolyt o spravnej koncentracii, elektrody by ti s prehladom mohli vydrzat aj niekolko sezon. nie je ale vobec jednoduche dosiahnut dobru efektivnost elektrolyzy. z hladiska strat bludivymi prudmi su vyhodnejsie "suche" clanky, kde je ale kopec problemov ako s izolaciou, tak s doplnanim elektrolytu. aj tak treba ratat so spotrebou okolo 10A na 1l zdvihoveho objemu.

no a ako hovori milos, vyssi divci vodikoveho pohonu su rezonancne systemy. tam je ale este krucialnejsia presnost, nez pri kvalitnych suchych clankoch, takze s tym netreba experimentovat hned na zaciatku.

taketo veci sa inac daju zohnat uz zostavene priamo z internetu. niektore su uplne nekvalitne, ale existuju kusky, ktore nie su ani nijako silene drahe a pri dobrom zapojeni realne dokazu priniest meratelny efekt (podla toho, co som sa rozpraval s ludmi, tak 10 - 15% znizenie spotreby).

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


21.4.11, 07:12
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
Když nebudeme řešit do jakýho motoru to máš..Je toho plnej net.Je to snad 100 let starý.V USA jsou z toho na větvi a jak jsou blbí už od narození tak je jich čím dál víc,ale pro výrobu spotřebuješ tolik proudu a tedy odběru výkonu z kliky na alt.tolik energie,že nula od nuly pojde :!: ..Měl jsem to taky v autě.Okolo plexi kříže namotanej nerezovej drát do CO 1mm silný motaný do závitů které se křižovaly cca 7 mm od sebe.Bralo to cca 7A...ale kyslíkovodíku bylo málo,aby to vůbec něco dělalo.Prostě nic.Přidala se soda aby se zvíšil odpor vody a tím i rozklad na vodík a kyslík,bralo to najednou 22A,alt byl horkej hned jako kamna a motor skomíral čím větší bylo venku horko.Volnoběh se musel zvíšit.Plynu tak na ten volnoběh...Pokud ti došla voda,což za takovejch 15km ty 3 decky už nebyly,tak se to začalo tavit,až to vyhodilo 30A pojistku.Vyhodil jsem to asi po 300km.Spotřeba pořád stejná,i když ten motor šel jako by byl kufr naloženej pytlem brambor..Auto na vodík jako plyn stlačený v bombě ano,vyrobený elektroliticky nebo chemicky někde v Linde,v německu běžné v malém měřítku hlavně ve vozech BMW pár čerpacích stanic.Ale jinak to nemá smysl a klidně do toho můžeš zabřednout taky :) .Na netu je toho plno a už pěknou řádku let,všichni přesvědčují všechny,že mají to a to a že to nevytáhnou protože by je OPEC odsoudil na smrt :lol:Jak najivní.Kdyby to bylo tak jednoduchý,ropa by se nezdražovala a možná přestala používat,protože by se to hned rozšířilo po celym světě jak to funguje a to kurňa pěkně rychle,nikdo by to nezastavil,OPEC není 6 miliard lidí.Všichni zainteresovaní jsou si vědomi,že to prostě nefunguje tak jak by mělo,ten zisk tam prostě NENÍ.Vem si že by se s tím dalo i topit,prostě všecko dělat,ale prostě není nic co by to levně vyrobilo.V autě akorát ropu maříš ve výrobu plynu,kterej má zbytkovej přínos toho cos do toho investoval u čerpací stanice.Jde o to investovat do energie mnohem méně na rozklad,než-li rozklad sám potřebuje a to ještě nikdo nevymyslel a pořád to zkoumá a pořád o tom mluví desítky let... :D Sestroj si tu hovadinu a vyzkoušej to.Je to zajímavý jak to šumí a vyrábí třaskavej plyn,ale je toho tak málo,že to prostě akorát bude ohřívat alternátor a na dobíjení ti nezbude z hola nic... Přínos je možná z tý páry,která ochlazuje vstup do válců,ale jinak to nemá nic...Ještě je to dobrý na sváření místo acetylenu,když není plyn je vody všude dostatek.Ale zas musíš ze sítě nějakej ten Amper tam poslat a tak to je sic kyslíkovodíková svářečka,ale na elektriku.A za docela hodně na elektroměru...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


22.4.11, 12:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek Re: Nafťák plus vodík?
zajimave, ja mel klasicke ploche elektrody a cele usazene v stare cerne baterii, viko z plexiskla, utesnene silikonem, vsechny ty vyrobky na netu jsou vetsinou v nejakych sklenicich....ja plyn poustel primo do benzinaku a vzdy to chvilku blafalo ale vykon zadny a roztavene draty od baterie...princip jako takovy funguje, ale jak si psal, nula od nuly pojde, na rozklad je treba energie a z motoru neziskas vic nez vlozis .....ja mel na mysli neco trosku jineho a to sice to ze takovy motor by mechanickou energii vyuzival k pohonu generatoru, tim by se mohl vyrabet vodik, ktery by sel do motoru treba v kombinaci s LPG.... :?: a vyuzivala by se pouze tepelna cast..chlazeni motoru..pro vytapeni......do auta nevim, tam potrebujes prave mechanickou energii pro pohon auta i alternatoru, tepelna energie jde bohuzel pryc.....nebo muzete pani koumaci k normalnimu spalovaku pribastlit jeste stirlinguv motor ktery vyuzije teplo a tim muzete tocit treba altik, klimu a vse okolo co zere vykon z motoru.....

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


22.4.11, 22:06
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz