|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
Ulomený podtlak na karburátoru
Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
u me je nejaka zavada, ze kdyz hodne mrzne, tak se nenastavi zvysene otacky, kdyz je jenom normalni zima blizko k nule apod, tak bez problemu, moc jsem to nezkoumal, ono to v zime uz stejne temer nejezdi (a jezdit uz vubec nebude), sice to i za obrovskeho mrazu na drc chytne, ale otacky jsou strasne nizko, bubla a prska to pritom jak stará V8, ale nechcipe, na plyn reaguje krasne, takze ho udrzim nohou na zvysenych, otackach, ale je to blbe, kdyz uz tam ten automat je, mel by fungovat automaticky
|
4.5.11, 20:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Mne to robilo na mrazaku to ze tie zvysene otacky sa dostavili asi tak po minute jazdy, hned po starte to bolo na chcipnutie. Otazka je nakolko za to moze prevadzka na plyn. Ale osobne si myslim ze pri tych teplotach hlboko pod -10 skorej za to mohol nejaky zatuhnuty bordel na karburatore ako nejaka vyslovena zavada.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
4.5.11, 20:27 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Kluci ona je ještě jedna hodně důležitá věc na kterou se hodně často zapomíná... Spousta lidí má za to že přívěra má být během startování (protáčení) motoru zůstat zavřená a otevře se až po startu prostřednictvím objemového ovladače. Ale to je zásadní chyba... Pokud se podíváte na karburátor v bezvadném stavu tak uvidíte jak se přívěra během startování mírně otevírá a zase uzavírá proti síle bimetalu (proto je přívěra uložena excentricky - osička mimo střed klapky) což naprosto přesně a jasně už nakousnul Nepér. Právě už v tomhle okamžiku se tvoří správná startovací směs... Pokud by během startování byla přívěra uzavřená pak motor dostane příliš bohatou směs což pro start bude OK ale pak motor začne haprovat a otevření přívěry objemovým ovladačem to jen tak tak zachrání aby motor nechcípl. Takže správně musí celý mechanismus a přívěra v uložení chodit naprosto volně a bez váznutí. I za nízkých teplot musí být slyšet jak po sešlápnutí pedálu (aktivaci sytiče) v ten samý okamžik brnknou zoubky stupňovité vačky o šroub zvýšených otáček a přívěra se ihned uzavře. Pokud tohle slyšet nejde a přívěra se jen líně uzavře pak je to špatně a nastává to co jsem popsal. Náprava je sundat filtrbox a celý mechanizmus promazat a rozhýbat i přívěru v uložení... používám na tohle malou stříkačku s tenkou jehlou. A co hlavně... nepoužívat WD 40 (vím že je uvedený v Andrtovi) ale výrobce používal olej Break Free CLP což je jeden z nejlepších olejů na zbraně a hlavně ani za nízkých teplot netuhne a nezamrzá což se o WD nedá tak úplně říct. Já měl to štěstí že Break Free CLP jsem našel po otci v garáži a opravdu nic lepšího na tohle neznám, ale myslím že bude stačit i jiný kvalitní olejíček na zbraně. Takže tolik asi k tomu.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
Naposledy upravil Capricorn dne 4.5.11, 21:11, celkově upraveno 1
|
4.5.11, 21:08 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
No to moze byt v klude pravda. Kazdopadne kym ma to odveze do prace v kazdom pocasi tak takyto detail ma nerozhodi
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
4.5.11, 21:10 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Tak a další objemový ovladač vyměněný... Byla docela sranda sledovat radost majitelky (mimochodem moc fešné slečny) jakmile se Favoušek studený nakopnul a běžel naprosto pravidelně bez jakýchkoliv příznaků popsaných předtím. Prý se s tím skoro rok trápila a měla to ve dvou servisech a nepřišli na to. Za to ale vyměnili spoustu jiných dílu mimo jiné i třeba palivové čerpadlo (což taky může být - padání paliva). A jinak s jistotou můžu potvrdit, že bohatě stačí po výměně ovladač nastavit jen sáním ústy (na spodním vývodu "A") napřed bez blokování horního vývodu "B" pro malou mezeru a potom se zaslepeným vývodem pro velkou mezeru. Opravdu tam jde jen o "dorazové polohy" tj. v případě malé mezery kdy talířek táhla uvnitř podtlakovky narazí na ventil a začne propouštět vzduch od termoventilu a poté kdy se termoventil uzavře tak konečná poloha kdy se táhlo přesune ještě dál. Abych nezapomněl... jak jsem tady jednou četl že se víčkem ovladače nastavuje tuhost membrány tak to je nesmysl... v onom víčku je pouze usazený přepouštěcí ventil kterým se šroubováním pouze nastavuje vzdálenost ventilu k talířku táhla. No snad tohle někomu pomůže jelikož jak už tady Nepér několikrát zmínil v jiných diskuzích tak tohle je jedna z nejčastějších věcí která na karburátoru odchází prostě těch 10 let nebo 100 tkm a většinou je šlus a jak pak dokáže potrápit. Tak to by asi zatím bylo všechno... Jestli budu mít nějaké nové poznatky tak je sem připojím.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
13.5.11, 14:35 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Já si taky původně myslel, že se tím nastavuje pružina, ale ve skutečnosti se tím nastavuje ta "malá" mezera, když termoventil propouští, což je ale až někdy při mínusových teplotách.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
13.5.11, 18:24 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Pružina je na tom pořád stejně... tam se šroubením víčka její předpětí neovlivní. Když si vezmeš podtlakovku tak pružina dosedá na talířek táhla a pak na zadní stěnu podtlakovky... S víčkem a ventilkem vůbec nepřijde do styku. Aby se nějak pružina ovlivnila tak by se muselo dát šroubit celou zadní stěnou což nejde. Ale to už určitě víš protože si v jedné diskuzi psal že si jí měl rozdělanou. Tam je to opravdu jen o tom že šroubením víčka se ventil buď táhlu víc přibližuje nebo naopak.... respektive se takto tvoří rozpětí chodu táhla při malé mezeře... jakmile narazí talířek táhla do ventilu tak ten začne propouštět vzduch od termoventilu a tím pádem ani dál táhlo nepustí. Jinak máš recht... malá mezera se tvoří až od nižších teplot... Ona se sice přívěra pod 20°C uzavře, ale termoventil má jisté rozpětí a nad určitou teplotu se tvoří jen velká mezera protože je (termoventil) už i tak uzavřený i bez nahřívání. Když tak bych to zkusil pak nějak sesumírovat a hodit to do FAQ.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
13.5.11, 19:16 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Ulomený podtlak na karburátoru
nechcete to přejmenovat na Objemový ovladač-opravy? jen tak bo tohleto nemá co s podtlakem společného jak tady čtu
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
13.5.11, 23:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|