Autor |
Zpráva |
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
Chalani mám problém. Fávo 94 BMM 135 aj s LPG žerie olej a neťahá, takže som sa rozhodol s tým niečo robiť. Spotreba oleja je cca 1l/500km, kat už asi zničený, lambda možno tiež. Plynu to zožerie 9-10l/100km. A teraz kde je problém. V zásade sú 2 možnosti, piestne krúžky a guferká ventilov. Mohli by to byť krúžky, na druhú stranu motor má 150 000km a ani nefúka z víčka ventilov viac ako Felda so 100 000. Nežerie vodu, štartuje na brnknutie. No každopádne, chcem najrpv spraviť hlavu (guferká, vyleštiť ventily, dopasovať parohy, odstrániť karbón atd.) a uvidí sa. Ak nie, je tu možnosť. Zohnal som motor 135 z roku 90 s karburátorom. Má údajne najazdených len 80 000km. Chcel by som prehodiť komplet hlavu z toho starého (aj kvôli váhadlám ventilov a hliníkovým tyčkám) ktorá už bude opravená... Viem aké nástrahy ma čakajú (Rozdeľovač, zotrvačník)no jedna vec ma trápi. Pôvodý blok je 781.135B a tento je 781.135. Čo na to legislatíva? STK a tak?
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
9.6.11, 20:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
pokud tě nic jinýho netrápí tak moje legislativa řiká čáry máry ŤUK a B je na světě hned za číslem, jen si změř jak velký numera to jsou ať máš stejně velké písmeno nejsem si jistej jestli to jsou 7ky bo 8ky.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
9.6.11, 20:52 |
|
|
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
Napadlo ma to, akurát staršie motory majú kliňák taký ako Škodovka a takisto na bloku je vyrazený rok výroby 90. Ale tak keď mi sedí typ Skorej mám problém s tým olejom... Ale myslím, že skorej sa oplatí dať spodok z dobrého motora, ako dávať prekrúžkovať starý. Idem meniť spojku takže pri tej príležitosti sa to spraví.
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
9.6.11, 20:55 |
|
|
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
skumaju sa pri STK este vyrobne cisla? brat mi tvrdil, ze motor sa uz takto nekontroluje, kedze sa povazuje uz len za vymenitelnu suciastku...
|
9.6.11, 22:16 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
výrobní číslo jako takové se nekontroluje ale typ motoru ano a ten je u starších aut v podstatě součástí výrobnýho čísla a u novějších jako samostatné označení většinou ražené na místě kde by jsi původně hledal ono výrobní číslo.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
9.6.11, 22:20 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
150tis sú piestne krúžky akurát zabehnuté, daj dole hlavu, zabrús sedlá, vymeň gugerá ventilov...
pokiaľ to urobíš poctivo aj so zarovnaním hlavy tak máš na ďaľších 150tis pokoj...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
10.6.11, 08:35 |
|
|
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
Ale že by to toľko oleja žralo cez tie guferká? Ono fakt dakedy riadne dymí a dakedy nie. Čo s katalyzátorom? Dať tam rúru? BTW ešte sa objavil jeden problémik. V motore mi na voľnobehu klepoce za studena. Keď pridám tak prestane, ako klesajú otáčky tak zas zaklepoce a potom už veľmi nie. Myslel som, že vôľa ventilov ale údajne to môže byť aj ojničné ložisko?
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
10.6.11, 09:31 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
No, pokial sa klepanie ozyva hlavne po pusteni plynu tak je to ojnicne lozisko. Jazdit sa na tom da, ale dival by som sa po inom motore. Vid: http://www.youtube.com/watch?v=VFGWe94MgVs
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
10.6.11, 09:43 |
|
|
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
Idem skúmať a rozobrať ten motor z roku 1990. Chalani len tak v skratke, pri montáži hlavy ževraj treba kontrolovať presah vložiek? Čo ak nesedí? Inak na STK kontrolujú ak rok výroby motora? Tak či tak STK ani EK legálne neprejdem, bude to chcieť chalanom pár € do vrecka.
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
13.6.11, 14:00 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
ak nesedí tak je musíš vyndat a podložit
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.6.11, 18:40 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
Hlavně bych se vůbec nezabýval motorem 135 - pro provoz na LPG je daleko lepší větší kompresní poměr, překopal bych to na 136, klidně ještě trošku snížit hlavu. Klesne i spotřeba
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.6.11, 19:32 |
|
|
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
Momentík. Hlavu budem rovnať, tá by znížiť šla, ale prerábkou 136 sa myslí aj výmena vačky? Ono neviem neviem či nebude problém aj s riadiačkou, pokiaľ hlavu veľmi znížim.
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
13.6.11, 20:30 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
prerábkou 136 se myslí hlavně rovné písty bych řekl...) michal poradí...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
13.6.11, 20:31 |
|
|
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
No, 16.7. čaká môj Favorit dovolenka do Štúrova, takže do tej doby by mal byť nový motor v aute... Hlavu môžem dať znížiť tak, aby kompresný pomer bol aspoň blízky 136ke... Som v tomto skorej opatrný, ale keby sa mi podarilo z motora aspoň 46-48kW nebolo by to márne Miestami ľutujem, že nemám klasického karboša-kamoša
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
13.6.11, 20:50 |
|
|
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Re: Zámena bloku 135B a 135 - Legislatíva
Ešte sa chcem spýtať, je mi jasné že pri BMM musím prehodiť zotrvák, ale treba zvažovať kľuku a zotrvák? Či sa bude dať nejako jednoznačne nasadiť tak, aby bola dodržaná poloha tých drážok pre snímač polohy?
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
14.6.11, 09:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|