Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 03:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Problém s těsněním pod hlavou.. 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Pokud ti připadá jednoduché naházet si do vany bordel s bloku, rozhodit kroužky, kdovíjak držet píst a při přehnaném podložení ho vytahovat znovu... Tak máš asi pod vanou betonový blok.
Osobně bych šel do sundání vany, rovnou ji vyčistíš, vyčistíš i karter, dáš nové těsnění, no a máš klid...


30.6.11, 22:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
na ten bordel treba dávať pozor, to je pravda, ale keď tomu necháš čas aby to preschlo, šroubovákom to ide ošklabnúť tak že nič dole nepadne... a keby, spadne to na dno, buď to zachytí koš, alebo filter určite, na to to tam je...

s tými krúžkami by som to tak horúce nevidel, vložky Favo ktoré majú viac ako 100tis km, majú stále honovanie, piesty a krúžky minimálne známky opotrebenia,max karón, žiadne vybehané drážky vo vložke hore dole podľa krúžkov, to je prežitok zo starých motorov kde sa to dralo, naštastie metalurgia kovov a systém mazania pokročil...

a máš pravdu, nemám jamu ani rámový zdvihák, takže iba podkladanie a hever...

stejne je to iba škodovka...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


30.6.11, 22:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 355
Bydliště: Pardubice
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Zdravím,

tak jsem dle rady ,,pošukal´´ ne netu a mám pár firem, některé dokonce i z blízkého okolí, které provádějí rovnání hlavy..myslel jsem, že to bude fakt mrda, ale vypadá to, že se to točí kolem 500,- Kč, což mi nepřijde tak hrozný..takže do toho určitě půjdu..teď ovšem budu muset zřejmě řešit ty přesahy..nějak z toho nemám dobrej pocit :oops: ..nějakou literaturu jsem i pročetl a většinou tam teda píšou ,,alespoň tuto činnost by jste měli přenechat odborníkům´´..:o)..ale jak říkám, nemám rád servisy, takže bych se do toho rád pustil..jen teda konkrétnějším návodem, či alespoň radou, na co si mám třeba dát pozor nepohrdnu..:o)

Takže díky moc! :wink:


5.7.11, 07:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
To srovnání hlavy zkus pořešit přes AHRA Hradec Králové nebo Lopaur Hradec Králové obojí jsou brusírny hlav a válců a možná by bylo vhodný ji zrovna u nich nechat otlakovat. a co se týče těch přesahů tak pokud jsi to nikdy nedělal tak to možná bude trochu problem potřebuješ k tomu úchylkoměr a takovou destičku do který ty hodinky nasadíš a hlavně mít připravený měděný kroužky různej síly bejvaly 0,10 0,12 0,14 a jak sundáš hlavu tak necháš válce tak jak jsou a hned ty přesahy změříš a potom teprve uvidíš co s tím dál ale pokud budou v háji tak nejlepší je sundat vanu vyházet ven písty, vložky vytahat ven sundat z nich starý kroužky a vložky posadit zpět a změřit jejich přesah ( v tuhle chvíli bejvá většinou nulovej nebo kousek utopený) a už potom víš jak silnej kroužek nebo několik kroužků pod vložku dát ale další věc je že pro finální změření skutečnýho přesahu po znovuurovnání vložek je potřeba ty vložky utáhnout v bloku ale na to je potřeba velkej silnej podložky na každej šroub a ještě zkrácený šrouby se závitem M11. jo a potom rozdíl mezi jednotlivejma válcema v hodnotě toho přesahu by neměl být větší jak 0,04mm. Jinak samozřejmě všechny plochy dosedací plochy musej být čistý.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


5.7.11, 08:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 355
Bydliště: Pardubice
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Ahoj, hele já jsem zase našel tohle http://www.miloslavjanouch.cz/ a taky se mi to zdá fér.Nebo ty máš s některou z těch firem osobní a dobré zkušenosti?

Ehm..otlakovat znamena..? :oops:

Do háje..to je právě to, čeho jsem se obával..začíná to znít pěkně složitě..úchylkoměr je co?Já myslel, že postačí šuplera :wink: ..a destičku, hodinky, cože..? :oops:

S těma podložkama jsem počítal, snad se budou dát sehnat v mototechně, jen třeba nevím, jestli musí bejt vždy jenom jedna, nebo se můžou dávat na sebe..

Jo a taky jsem myslel, že to půjde tak, že sundám hlavu, změřím přesahy, zespodu potřebné povolím a vyndám písty i s vložkama, abych odboural měnění kroužků..pak že nahodim potřebné podložky a zašroubuju z5..ale koukám, že si to představuju jako hurvínek válku, co?:o/..


5.7.11, 08:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
stačí ocelový pravítko a spárový měrky mezi pravítko a blok. Hodinky jsou pro fajnšmekry. Nicméně pokud si s tím nevíš rady, možná by bylo lepší si najít nějakýho schopnýho mechanika v okolí...nebo třeba někdo zde z fóra co je poblíž by pomohl...

"otlakovat" znamená provést tlakovou zkoušku těsnosti hlavy - jestli není někde prožraná nebo prasklá, kde sis toho nevšimnul...

jo a podložky se dají skládat na sebe bez problému.

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


5.7.11, 10:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 355
Bydliště: Pardubice
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Tak to bych měl mít oboje:)..tak někdo tady odsud, kdo to už dělal by bylo určitě parádní a flaška něčeho dobrého by ho určitě neminula:)..ale jinak bych si s tím chtěl poradit bez mechanika, jen teď sbírám informace a odvahu:)..

Jo taknějak jsem si to představoval..ehm..i když možná lepší nevědět, páč bej to ještě prožraný, tak to už by bylo pomalu lepší sehnat jinej motor/hlavu.. :cry:


5.7.11, 10:36
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
S podložením válců může být malý problém, dole může být okolí kroužků vyžrané natolik, že ti nebudou těsnit. Takže si pro sychr připrav nějaký vhodný motorový tmel.


5.7.11, 10:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
pokud je to dole tak vyžrané, že kroužek netěsní, měla by ke slovu přijít frézka a zafrézování dosedací plochy vložky. Ale v praxi jsem se s tím ještě nesetkal...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


5.7.11, 11:04
Profil
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Já jo a 2x. O frézování nemohla být řeč, protože podkládací kroužky v 10mm výšce neseženeš, blok byl taky v háji...


5.7.11, 11:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Tak ale to je případ starých bloků - velmi pochybuji, že by se tento jev u 136 objevil.

Nic si z toho nedělej, všichni tě straší, včetně knih - ale je to celý opravdu jak sešroubovat valník z Merkuru, pokud zvládneš držet šroubovák tak, aby jsi se s ním nepíchl do oka, nebudeš mít problém :D

Hlavu nech srovnat, klidně i otlakovat, ale Favo hlavy běžně nepraskají. A kdyby, jiných se válí ve sběrnách surovin 3 pr*ele :)

na přesahy Ti stačí ocelové pravítko (ale kup si nové, aby bylo rovné) a sada spárových měrek. Hned jak sundáš hlavu, pravítko položíš přes vložku válce a změříš spáru mezi pravítkem a blokem. To provedeš u všech 4.
Kroužky můžeš dávat na sebe, takže pokud třeba naměříš přesah 0.05mm, je třeba 0,07 až 0,10mm přidat - přidej tedy kroužek 0.14mm na každý válec, při dotažení hlavou si to sedne, počítej tak o necelou polovinu tloušťky nového kroužku

Přesahy bývají na všech válcích zpravidla stejné, takže odpadne kontrola rovinnosti. Pouze pokud by byl jeden či více válců výrazně jinak (i s tím se lze čas od času setkat), je třeba to měřit po podložení a stažení válců šrouby jak píše Kristensen (což je ale stále snadno uskutečnitelné v domácích podmínkách)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.7.11, 12:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 355
Bydliště: Pardubice
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Jeežkovy voči, dííky :wink: ..to jsem potřeboval slyšet.. :mrgreen:

Šroubovák si vetšinou jen bodnu do ruky, nebo tak, takže mám evidentně šance na úspěšné zvládnutí převložkování:oD..
A pístní kroužky teda měnit nemusím, jelikož vyndám vložky i s pístama, že..?

Tak moc díky kluci a snad se do toho příští týden pustím.. :x


5.7.11, 13:11
Profil ICQ

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Taková hloupá otázka
Když se nechávají písty ve vložkách, to se vytáhne pístní čep anebo se oddělává ojnice od kliky?

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


5.7.11, 16:51
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Jak bys chtěl vyndavat pístní čep když je píst uvnitř válce?
Samozřejmě se odšroubuje ojnice od kliky

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.7.11, 17:31
Profil

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek Re: Problém s těsněním pod hlavou..
Díky za objasnění.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


5.7.11, 20:59
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz