Autor |
Zpráva |
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
no na teplovodni hadici to zapojene neni a myslím, že ani na těch obrázkách z virtu. někde k sání to vede,ale tam poznat kde. a u mě ten malý výstupek zapojení není vůbec a jestli něco při tom sání je, to teď nevím. zjistím a nafotím o vikendu
|
8.7.11, 07:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
john: Nemáš zač. ventYl: Promiň, ale to se mi nezdá. Víc bych věřil vysvětlení jaké poskytl ondie popřípadě i trochu COL. Vzhledem k tomu, že tam se s teplotou motoru neoperuje. Jde tam vlastně jen o vazbu mezi odfukem z víka ventilů, sáním a podtlakovou regulací. Možná že u Audi to třeba vypadlo podobně, ale funkci to mělo od tohoto odlišnou. Můj dojem z té fičury je asi takový... Defalutně je potřeba aby emise byly v pásmu nejčastějšího provozu (v částečným zatížení) co nejnižší... SEDR má v oblasti částečnýho zatížení bohatější směs než LEKR a podle mého to mělo v téhle oblasti provozu směs ochudit tak aby to vyhovělo přísnějším západním limitům které Fav. potažmo LEKR už splňoval. Ty limity byly zavedené nějak v roce 1987 jestli se nepletu a snad to platilo tenkrát jako dnes že auta uvedená na trh po začátku platnosti limitu už jej musí splňovat a v tomhle případě šlo o nové motory 742.135/136. Edit: Teď jak se dívám znovu tak dole na fotce je nějaká spojka na sání, ale na nějaký termospínač/termoventil mi to příliš nepřipadá (i když chtělo by to lepší fotku). Navíc bych si dokázal představit jeho lepší umístění než na štef sacího potrubí... a na dalších fotkách motorů s tímhle už to ani nevidím. No těžko říct no každopádně to s emisema bude mít souvislost určitě.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
8.7.11, 08:58 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
omlouvám se za foto, je to focene nahonem mobilem. já jsem rád, že jsem ten motor vůbec zprovoznil, páč stal dlouhou dobu a to co bylo v nádrži benzínem vůbec nesmrdělo, takže se mu muselo pomoct. jinak LEKR to není.
|
8.7.11, 11:24 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
johne já nemyslel tvojí fotku, ale tu na virtu hned první odspodu.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
8.7.11, 11:27 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
tak jsem to konečně nafotil, ta malá hadička co měla přijit do T kusu na odvzdušnění ventilů je zaslepená šroubkem, takže to tam je spíše na parádu
|
10.7.11, 21:25 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
kam smeruje ta dolna hadica? u mna jedna hadica smerovala od toho ventilu na teplovodnu hadicu, kde bol ventil, ktory do toho systemu pustal vzduch zpopred skrtiacej klapky. presnu schemu uz neviem, pretoze som to demontoval, ale fotky by sa snad este niekde nasli.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
11.7.11, 07:59 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
jestli myslíš tu dolní hadici z toho bazmegu na první fotce, tak ta jde to T kusu který je mezi víkem ventilu a filtrboxem. je to vidět hned na prvni fotce v tohle tématu
|
11.7.11, 09:15 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
zaujimave zapojenie, no bez rozobrania toho ventilu, pripadne minimalne preskusania mimo vozu nie je sanca zistit, ako ta vec funguje (a ci vobec funguje)
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
12.7.11, 08:07 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
tak zjistit by se to mohlo třeba na paltestu, pokud bych ještě zapojil tu malou hadičku. ale stejně je tam EDSR karbec ze 120tky ( který umělec to tak zpaskvil ? ) tak nevím, zda to bude mít nějaký vliv na emise
|
12.7.11, 08:49 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
ja by som to odtial demontoval v plnom rozsahu a odlozil niekam do krabicky ako starozitny exponat. v nemecku to mozno nejakym sposobom menilo emisnu triedu, tudiz clovek za to auto platil nizsiu poistku. v CR taketo nic nehrozi, takze je tam to zariadenie viac menej zbytocne, po tolkych rokoch po skusenosti s podobnym zariadenim u mna na podobne starom aute predpokladam, ze je aj nefunkcne (a nove stoji vyse 100 EUR - argumentuju tym, ze rocne to usetri ovela viac na nizsej poistke) a ak nie je, tak sa kedykolvek pokazit moze a tym padom bude cinit iba problemy...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
12.7.11, 11:16 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: motor favorit v rapidu - podtlak
půjde to komplet pryč
|
12.7.11, 11:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|