Autor |
Zpráva |
hans
von GLEXR
Příspěvky: 1246 Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
|
Radic píše: Tak zavzdusnene to nemam. Ale tatik se nechal slyset ze kdyz jemu varila 120L tak stacilo proplachnout chladic jakymsi sajrajtem a vsechno bylo ok. Mam dojem ze to byla kyselina solna, ktera zere vodni kamen a jine zmetky z vody. Leju tam ale jen destilku tak nevim. V lete to pozkousim
S tím odstraňováním vodního kamene pozor, abys to nepřehnal - on často působí jako dodatečný těsnění různých netěsností, takže aby ti to pak někde nezačalo téct...
Jinak 4 z 5 opravářů praček doporučují Calgon!
_________________ 1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD 2) Sarah - Škoda 105 S 3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk
Škoda 742 Forever Team
|
22.5.07, 22:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
škoda 105 na 120 píše: Tak jsem dneska udělal pokus ale nevim jestli to bude přesné.....vzal jsem budík ze staré přístrojovky a připojil ho místo rapiďackého jen tak mimo.....a na něm teplota nevylezla více jak na 80°C, přes 80 too nešlo, a ten rapíďácky při zatáčce doprava ukazoval uprostřed a doleva ve třičtvrťe, takže bych to tipnul na vadný ukazatel....
ja měl s budíkem zas jiný problémy ale dá se to opravit
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=4566
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
22.5.07, 23:04 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
Nechci zakladat novy tema, tak to napisu sem. Par tydnu mam jako priblizovatko 120L rv 84 najeto ma 106kkm. Motor sem seridil slape dobre, dobre tlaky (9bar +-0,5bar rozptyl), voda do motoru neprolina, spotreba oleje ujde (necely litr na 1000km). Zpocatku sem musel vyresit teplotu. Jak zacaly pocatkem kvetna vedra hned mi to lezlo ke 100°C a to sem to moc nehonil (jezdim max 90km). Takze sem vyplachl chladici okruh, chladic sem vzal vapkou a vyplachl sracky co byly za ty roky mezi lamelami. Chlazeni se podstatne zlepsilo. Dal sem novou kapalinu (fridex stabil cca 1:1,5 s vodou). Cerpadlo funguje dobre (aspon myslim), voda mi prosakuje akorat pres zpuchrelou hadici odvzdusneni telesa topeni (musim vymenit, akorat jeste nevim jak). Termostat otvira tesne pred 80°C - vidim to po ranu, rucicka se skoro dotkne 80ky a pik klesne na cca 65°C jak se otevre a do motoru proudi studena voda.
Akorat ted v tech teplech se po rovince zacinam dostavat k 95°C a na krizovatce skoro ke 100°C. Ventilator spina a fuci jak o dusi ale nic moc nepomaha. Cetl sem tady na foru ze skudka by si mela umet udrzet teplotu 85-90°C vzdy, tak se ptam. Pomuze mi vymena chladice za novy? Nekdy se teplota divne chova jedu po rovince a vyleze nad 90°C, pak stoupam do kopce na nizsi prevod a vyssi toccky tak zase klesne. Nasledne jedu z kopce na volnobeh a s vyrazenou rychlosti tak se zase zvedne nahoru a nasledne pak klesne jak se motor vychladi. Ze by neuplne se otviraji ci termostat? Poskozena vrtulka cerpadla? Vcera sem dojel vecer domu, dojezdova teplota byla necelych 95°C a koukam do nadobky to po vypnuti motoru pekne bublalo. Moc se mi to teda nelibi, v krizove situaci si vypomuzu topenim coz zabere, ale fakt se mi to nelibi. Hlava se mi sundavat nechce, abych koukal esi za zadnim valcem neni sracka z vodniho kamene. Kdyz sem vypoustel vodu z bloku, tak sem diru po sroubu prosprtnul dratem a voda tekla volne a rychle ven. Motor se neprehriva nejak prudce ze by hned varil. Jen hezky pomalu. Byl bych rad kdyby me nekdo kdo ma se skudkou vetsi zkusenosti poradil. Nerad bych nakoupil nove dily a zjistil ze to je stejne k nicemu. Dik Nak
|
23.5.07, 09:05 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Nakadah píše: Nechci zakladat novy tema, tak to napisu sem. Par tydnu mam jako priblizovatko 120L rv 84 najeto ma 106kkm. Motor sem seridil slape dobre, dobre tlaky (9bar +-0,5bar rozptyl), voda do motoru neprolina, spotreba oleje ujde (necely litr na 1000km). Zpocatku sem musel vyresit teplotu. Jak zacaly pocatkem kvetna vedra hned mi to lezlo ke 100°C a to sem to moc nehonil (jezdim max 90km). Takze sem vyplachl chladici okruh, chladic sem vzal vapkou a vyplachl sracky co byly za ty roky mezi lamelami. Chlazeni se podstatne zlepsilo. Dal sem novou kapalinu (fridex stabil cca 1:1,5 s vodou). Cerpadlo funguje dobre, voda mi prosakuje akorat pres zpuchrelou hadici odvzdusneni telesa topeni (musim vymenit, akorat jeste nevim jak). Termostat otvira tesne pred 80°C - vidim to po ranu, rucicka se skoro dotkne 80ky a pik klesne na cca 65°C jak se otevre a do motoru proudi studena voda.
Akorat ted v tech teplech se po rovince zacinam dostavat k 95°C a na krizovatce skoro ke 100°C. Ventilator spina a fuci jak o dusi ale nic moc nepomaha. Cetl sem tady na foru ze skudka by si mela umet udrzet teplotu 85-90°C vzdy, tak se ptam. Pomuze mi vymena chladice za novy? Nekdy se teplota divne chova jedu po rovince a vyleze nad 90°C, pak stoupam do kopce na nizsi prevod a vyssi toccky tak zase klesne. Nasledne jedu z kopce na volnobeh a s vyrazenou rychlosti tak se zase zvedne nahoru a nasledne pak klesne jak se motor vychladi. Ze by neuplne se otviraji ci termostat? Poskozena vrtulka cerpadla? Vcera sem dojel vecer domu, dojezdova teplota byla necelych 95°C a koukam do nadobky to po vypnuti motoru pekne bublalo. Moc se mi to teda nelibi, v krizove situaci si vypomuzu topenim coz zabere, ale fakt se mi to nelibi. Hlava se mi sundavat nechce, abych koukal esi za zadnim valcem neni sracka z vodniho kamene. Kdyz sem vypoustel vodu z bloku, tak sem diru po sroubu prosprtnul dratem a voda tekla volne a rychle ven. Motor se neprehriva nejak prudce ze by hned varil. Jen hezky pomalu. Byl bych rad kdyby me nekdo kdo ma se skudkou vetsi zkusenosti poradil. Nerad bych nakoupil nove dily a zjistil ze to je stejne k nicemu. Dik Nak
imho, ked otvoris vyrovnavaciu nadrzku hned po jazde, tak ti voda zacne samozrejme bublat, pretoze pri jazde je voda pod stalym tlakom (nie velkym, ale je) a ked otvoris nadrzku, tlak v sustave klesne na prevadzkovu teplotu a voda zacne vriet (znizenie tlaku povedie k znizeniu teploty fazoveho prechodu).
Dalej to, ze pri vyradeni rychlosti po dlhej namahe motora jemne stupne teplota vody, ale nepreleze cez polovicu zeleneho pola, by som nevidel ako vadu, ved pri znizenych otackach je znizeny prietok vody motor je po predoslom namahavom stupani zohriaty, navyse vdaka svojmu objemu a dlzke ma chladiaca sustava nejaku dost velku zotrvacnost.
Chladic by som asi nemenil, pokial nie je prehrdzavety, extremne zdeformovany (ci uz lamely, alebo teleso), netecie a nie je upchany.
S tou vrtulkou vodneho cerpadla to mozno skusit, ak je stara, moze sa vcelku lahko stat, ze ma odkorodovane lopatky, popripade ak mas uz Mku, tak si pozri, ci mas cerpadlo s vysokymi lopatkami (zistis to podla toho, ze medzi telesom prietokoveho cerpadla a motorom je vlozena asi 5mm hruba podlozka, ktora umoznuje vlozenie lopatiek s vyssim profilom, ktore lepsie prehanaju vodu chladiacim okruhom pri nizsich otackach.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
23.5.07, 09:22 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
asi bych proplach ten chladic zevnitr a, ale predtim bych nejdriv vymnil tu malou hadicku, co spojuje u motoru trubky topeni..takova 7cm dlouha tenka vpravo dole...potom ten chladic...
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
23.5.07, 09:23 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
Tak podlozka cca 5mm z hliniku na bloku cerpadla je (auto je 12MOOL tedy MII). Hadicka spojujici ty dve trubky do topeni vypada nove ale zkusim ji prostouchnout. Chladic sem poctive vyplachl tlakem vody, ale pokud jsou uz nejak trubicky zabetonovane tak to tezko pujde. Voda jim protekala podle me dobre. Prave ze tu expanzni nadobku sem neotviral, jen sem otevrel kryt motoru a slysel sem jak to do nadobky pekne buble. Uzaver na nadrzku sem daval novy, tesni a voda pres nej neutika - mozna ze bublani ma na svedomi prosakujici hadice od odzvdusneni topeni. Chladic jako takovy netece,. nevidim nikde mokvajici misto a lamely ani jeho telo neni nikde bouchnute. Kazdopadne omrknu vrtulku cerpadla. Jak se asi pohybuje kdyz tak cena chladice, vrtulky a termostatu? diky Nak
|
23.5.07, 09:41 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
12MOOOL je zkratka VIN pro Š120L. Tu měly už užovky.
MII je kastle M s dírama v přednim čela pro chlazení brzd
A termostat je cca stokorunová záležitost. Musíš ale koupit buď francouzský nebo Wahler Ostatní výrobci jsou šmejd
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.5.07, 09:44 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Nakadah píše: Tak podlozka cca 5mm z hliniku na bloku cerpadla je (auto je 12MOOL tedy MII). Hadicka spojujici ty dve trubky do topeni vypada nove ale zkusim ji prostouchnout. Chladic sem poctive vyplachl tlakem vody, ale pokud jsou uz nejak trubicky zabetonovane tak to tezko pujde. Voda jim protekala podle me dobre. Prave ze tu expanzni nadobku sem neotviral, jen sem otevrel kryt motoru a slysel sem jak to do nadobky pekne buble. Uzaver na nadrzku sem daval novy, tesni a voda pres nej neutika - mozna ze bublani ma na svedomi prosakujici hadice od odzvdusneni topeni. Chladic jako takovy netece,. nevidim nikde mokvajici misto a lamely ani jeho telo neni nikde bouchnute. Kazdopadne omrknu vrtulku cerpadla. Jak se asi pohybuje kdyz tak cena chladice, vrtulky a termostatu? :D diky Nak
a co takto vyplachnut ten chladic chemicky? (ale potom teoreticky moze zacat tiect, ked sa uvolni vsetok bordel) novy chladic na S120 stoji v Askofe na slovensku zevraj 450 korun, ale to sa mi zda prilis malo. Hoci, ceny chladicov na ine auta su bliblizne podobne, takze to bude asi nejaka ta orientacna cena. Jo a rec je o novom, nie pouzivanom.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
23.5.07, 09:45 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
novy chladic tak 400-700 jak kde, vrtulka z vrakoviste jedine s cerpadlem, tj tak 100 a termostat 100, NE POLSKEJ,TURECKEJ...dobry sou francouzsky..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
23.5.07, 09:46 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
No já zatím dobrou zkušenost s německou firmou MotoRad...od nich mám termostat...a půl roku dobrý...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
23.5.07, 09:46 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
kachnis píše: novy chladic tak 400-700 jak kde, vrtulka z vrakoviste jedine s cerpadlem, tj tak 100 a termostat 100, NE POLSKEJ,TURECKEJ...dobry sou francouzsky..
vrtulku z vrakaca NIE. Komplet vrtulka (s vysokym profilom), obe loziska a nejake tesniace prvky vyjdu tak na 200 - 250 SkK.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
23.5.07, 09:48 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
Tak to asi dnes navstivim muj oblibeny moto-dilo-obchod na jugoslavske stejne sem chtel sady na svisle cepy. Myslel sem ze casti VINu pomuzu, no jedina posledni vec kterou vim, je ze cislo motoru vypada xxx xxx/2 vic uz nevim Chemicky se ten chladic bojim, aby se treba nerozpadl. Kdo vi jak to uvnitr po 20ti letech vypada. Neco zprcim a pak nebudu mit jak dojet do prace ale kazdopadne diky moc za rady Nak
|
23.5.07, 09:55 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Podívej se, jestli máš vysoké lopatky na vrtulce, já jsem měl blok z M, hliníkovou podložku jsem tam taky měl a vrtule byla ta nízká a taky jsem se pořád trápil proč to vaří. Nakonec jsem koupil novou vysokou vrtuli i s hřídelkou asi za 150Kč a je klid. Ještě by ti třeba mohlo utíkat těsnění pod hlavou, to bys musel zkusit natlakovat splalováky a kouknout se, jestli ti nejdou bubliny z expanzky.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.5.07, 10:24 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Koukám že problému s vodou a vařením má hodně z vás, teď do rapiďacké palubky dodělal budík z 120 ten kulatý, jsem tam dopasoval a jsem zvědavý, je to podle mě lepší vidět stupně než jen nějaké nic neříkající políčka.
|
23.5.07, 11:55 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Když ti bublá voda v expanzce, tak je pravděpodobné, že někde uniká tlak ze soustavy, což by mohlo být také příčinou toho kolísání
Začal bych zkoumat nejdříve víčko expanzky, jestli nemá zpuchřelé těsnění...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
23.5.07, 15:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|