Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 13:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 teplota vody.... 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Radic píše:
Tak zavzdusnene to nemam. Ale tatik se nechal slyset ze kdyz jemu varila 120L tak stacilo proplachnout chladic jakymsi sajrajtem a vsechno bylo ok. Mam dojem ze to byla kyselina solna, ktera zere vodni kamen a jine zmetky z vody. Leju tam ale jen destilku tak nevim. V lete to pozkousim :D


S tím odstraňováním vodního kamene pozor, abys to nepřehnal - on často působí jako dodatečný těsnění různých netěsností, takže aby ti to pak někde nezačalo téct... :roll:

Jinak 4 z 5 opravářů praček doporučují Calgon!

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


22.5.07, 22:40
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
škoda 105 na 120 píše:
Tak jsem dneska udělal pokus ale nevim jestli to bude přesné.....vzal jsem budík ze staré přístrojovky a připojil ho místo rapiďackého jen tak mimo.....a na něm teplota nevylezla více jak na 80°C, přes 80 too nešlo, a ten rapíďácky při zatáčce doprava ukazoval uprostřed a doleva ve třičtvrťe, takže bych to tipnul na vadný ukazatel....


ja měl s budíkem zas jiný problémy ale dá se to opravit :lol:
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=4566

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


22.5.07, 23:04
Profil

Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Nechci zakladat novy tema, tak to napisu sem. Par tydnu mam jako priblizovatko 120L rv 84 najeto ma 106kkm. Motor sem seridil slape dobre, dobre tlaky (9bar +-0,5bar rozptyl), voda do motoru neprolina, spotreba oleje ujde (necely litr na 1000km). Zpocatku sem musel vyresit teplotu. Jak zacaly pocatkem kvetna vedra hned mi to lezlo ke 100°C a to sem to moc nehonil (jezdim max 90km). Takze sem vyplachl chladici okruh, chladic sem vzal vapkou a vyplachl sracky co byly za ty roky mezi lamelami. Chlazeni se podstatne zlepsilo. Dal sem novou kapalinu (fridex stabil cca 1:1,5 s vodou). Cerpadlo funguje dobre (aspon myslim), voda mi prosakuje akorat pres zpuchrelou hadici odvzdusneni telesa topeni (musim vymenit, akorat jeste nevim jak). Termostat otvira tesne pred 80°C - vidim to po ranu, rucicka se skoro dotkne 80ky a pik klesne na cca 65°C jak se otevre a do motoru proudi studena voda.

Akorat ted v tech teplech se po rovince zacinam dostavat k 95°C a na krizovatce skoro ke 100°C. Ventilator spina a fuci jak o dusi ale nic moc nepomaha. Cetl sem tady na foru ze skudka by si mela umet udrzet teplotu 85-90°C vzdy, tak se ptam. Pomuze mi vymena chladice za novy? Nekdy se teplota divne chova jedu po rovince a vyleze nad 90°C, pak stoupam do kopce na nizsi prevod a vyssi toccky tak zase klesne. Nasledne jedu z kopce na volnobeh a s vyrazenou rychlosti tak se zase zvedne nahoru a nasledne pak klesne jak se motor vychladi. Ze by neuplne se otviraji ci termostat? Poskozena vrtulka cerpadla? Vcera sem dojel vecer domu, dojezdova teplota byla necelych 95°C a koukam do nadobky to po vypnuti motoru pekne bublalo. Moc se mi to teda nelibi, v krizove situaci si vypomuzu topenim coz zabere, ale fakt se mi to nelibi. Hlava se mi sundavat nechce, abych koukal esi za zadnim valcem neni sracka z vodniho kamene. Kdyz sem vypoustel vodu z bloku, tak sem diru po sroubu prosprtnul dratem a voda tekla volne a rychle ven. Motor se neprehriva nejak prudce ze by hned varil. Jen hezky pomalu. Byl bych rad kdyby me nekdo kdo ma se skudkou vetsi zkusenosti poradil. Nerad bych nakoupil nove dily a zjistil ze to je stejne k nicemu. Dik Nak


23.5.07, 09:05
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6570
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Nakadah píše:
Nechci zakladat novy tema, tak to napisu sem. Par tydnu mam jako priblizovatko 120L rv 84 najeto ma 106kkm. Motor sem seridil slape dobre, dobre tlaky (9bar +-0,5bar rozptyl), voda do motoru neprolina, spotreba oleje ujde (necely litr na 1000km). Zpocatku sem musel vyresit teplotu. Jak zacaly pocatkem kvetna vedra hned mi to lezlo ke 100°C a to sem to moc nehonil (jezdim max 90km). Takze sem vyplachl chladici okruh, chladic sem vzal vapkou a vyplachl sracky co byly za ty roky mezi lamelami. Chlazeni se podstatne zlepsilo. Dal sem novou kapalinu (fridex stabil cca 1:1,5 s vodou). Cerpadlo funguje dobre, voda mi prosakuje akorat pres zpuchrelou hadici odvzdusneni telesa topeni (musim vymenit, akorat jeste nevim jak). Termostat otvira tesne pred 80°C - vidim to po ranu, rucicka se skoro dotkne 80ky a pik klesne na cca 65°C jak se otevre a do motoru proudi studena voda.

Akorat ted v tech teplech se po rovince zacinam dostavat k 95°C a na krizovatce skoro ke 100°C. Ventilator spina a fuci jak o dusi ale nic moc nepomaha. Cetl sem tady na foru ze skudka by si mela umet udrzet teplotu 85-90°C vzdy, tak se ptam. Pomuze mi vymena chladice za novy? Nekdy se teplota divne chova jedu po rovince a vyleze nad 90°C, pak stoupam do kopce na nizsi prevod a vyssi toccky tak zase klesne. Nasledne jedu z kopce na volnobeh a s vyrazenou rychlosti tak se zase zvedne nahoru a nasledne pak klesne jak se motor vychladi. Ze by neuplne se otviraji ci termostat? Poskozena vrtulka cerpadla? Vcera sem dojel vecer domu, dojezdova teplota byla necelych 95°C a koukam do nadobky to po vypnuti motoru pekne bublalo. Moc se mi to teda nelibi, v krizove situaci si vypomuzu topenim coz zabere, ale fakt se mi to nelibi. Hlava se mi sundavat nechce, abych koukal esi za zadnim valcem neni sracka z vodniho kamene. Kdyz sem vypoustel vodu z bloku, tak sem diru po sroubu prosprtnul dratem a voda tekla volne a rychle ven. Motor se neprehriva nejak prudce ze by hned varil. Jen hezky pomalu. Byl bych rad kdyby me nekdo kdo ma se skudkou vetsi zkusenosti poradil. Nerad bych nakoupil nove dily a zjistil ze to je stejne k nicemu. Dik Nak


imho, ked otvoris vyrovnavaciu nadrzku hned po jazde, tak ti voda zacne samozrejme bublat, pretoze pri jazde je voda pod stalym tlakom (nie velkym, ale je) a ked otvoris nadrzku, tlak v sustave klesne na prevadzkovu teplotu a voda zacne vriet (znizenie tlaku povedie k znizeniu teploty fazoveho prechodu).

Dalej to, ze pri vyradeni rychlosti po dlhej namahe motora jemne stupne teplota vody, ale nepreleze cez polovicu zeleneho pola, by som nevidel ako vadu, ved pri znizenych otackach je znizeny prietok vody motor je po predoslom namahavom stupani zohriaty, navyse vdaka svojmu objemu a dlzke ma chladiaca sustava nejaku dost velku zotrvacnost.

Chladic by som asi nemenil, pokial nie je prehrdzavety, extremne zdeformovany (ci uz lamely, alebo teleso), netecie a nie je upchany.

S tou vrtulkou vodneho cerpadla to mozno skusit, ak je stara, moze sa vcelku lahko stat, ze ma odkorodovane lopatky, popripade ak mas uz Mku, tak si pozri, ci mas cerpadlo s vysokymi lopatkami (zistis to podla toho, ze medzi telesom prietokoveho cerpadla a motorom je vlozena asi 5mm hruba podlozka, ktora umoznuje vlozenie lopatiek s vyssim profilom, ktore lepsie prehanaju vodu chladiacim okruhom pri nizsich otackach.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


23.5.07, 09:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10552
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
asi bych proplach ten chladic zevnitr a, ale predtim bych nejdriv vymnil tu malou hadicku, co spojuje u motoru trubky topeni..takova 7cm dlouha tenka vpravo dole...potom ten chladic...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


23.5.07, 09:23
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Tak podlozka cca 5mm z hliniku na bloku cerpadla je (auto je 12MOOL tedy MII). Hadicka spojujici ty dve trubky do topeni vypada nove ale zkusim ji prostouchnout. Chladic sem poctive vyplachl tlakem vody, ale pokud jsou uz nejak trubicky zabetonovane tak to tezko pujde. Voda jim protekala podle me dobre. Prave ze tu expanzni nadobku sem neotviral, jen sem otevrel kryt motoru a slysel sem jak to do nadobky pekne buble. Uzaver na nadrzku sem daval novy, tesni a voda pres nej neutika - mozna ze bublani ma na svedomi prosakujici hadice od odzvdusneni topeni. Chladic jako takovy netece,. nevidim nikde mokvajici misto a lamely ani jeho telo neni nikde bouchnute. Kazdopadne omrknu vrtulku cerpadla. Jak se asi pohybuje kdyz tak cena chladice, vrtulky a termostatu? :D diky Nak


23.5.07, 09:41
Profil ICQ

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
12MOOOL je zkratka VIN pro Š120L. Tu měly už užovky.
MII je kastle M s dírama v přednim čela pro chlazení brzd :wink:

A termostat je cca stokorunová záležitost. Musíš ale koupit buď francouzský nebo Wahler :wink: Ostatní výrobci jsou šmejd :?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.5.07, 09:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6570
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Nakadah píše:
Tak podlozka cca 5mm z hliniku na bloku cerpadla je (auto je 12MOOL tedy MII). Hadicka spojujici ty dve trubky do topeni vypada nove ale zkusim ji prostouchnout. Chladic sem poctive vyplachl tlakem vody, ale pokud jsou uz nejak trubicky zabetonovane tak to tezko pujde. Voda jim protekala podle me dobre. Prave ze tu expanzni nadobku sem neotviral, jen sem otevrel kryt motoru a slysel sem jak to do nadobky pekne buble. Uzaver na nadrzku sem daval novy, tesni a voda pres nej neutika - mozna ze bublani ma na svedomi prosakujici hadice od odzvdusneni topeni. Chladic jako takovy netece,. nevidim nikde mokvajici misto a lamely ani jeho telo neni nikde bouchnute. Kazdopadne omrknu vrtulku cerpadla. Jak se asi pohybuje kdyz tak cena chladice, vrtulky a termostatu? :D diky Nak


a co takto vyplachnut ten chladic chemicky? (ale potom teoreticky moze zacat tiect, ked sa uvolni vsetok bordel) novy chladic na S120 stoji v Askofe na slovensku zevraj 450 korun, ale to sa mi zda prilis malo. Hoci, ceny chladicov na ine auta su bliblizne podobne, takze to bude asi nejaka ta orientacna cena. Jo a rec je o novom, nie pouzivanom.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


23.5.07, 09:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10552
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
novy chladic tak 400-700 jak kde, vrtulka z vrakoviste jedine s cerpadlem, tj tak 100 a termostat 100, NE POLSKEJ,TURECKEJ...dobry sou francouzsky..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


23.5.07, 09:46
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No já zatím dobrou zkušenost s německou firmou MotoRad...od nich mám termostat...a půl roku dobrý...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


23.5.07, 09:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6570
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
kachnis píše:
novy chladic tak 400-700 jak kde, vrtulka z vrakoviste jedine s cerpadlem, tj tak 100 a termostat 100, NE POLSKEJ,TURECKEJ...dobry sou francouzsky..


vrtulku z vrakaca NIE. Komplet vrtulka (s vysokym profilom), obe loziska a nejake tesniace prvky vyjdu tak na 200 - 250 SkK.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


23.5.07, 09:48
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Tak to asi dnes navstivim muj oblibeny moto-dilo-obchod na jugoslavske :D stejne sem chtel sady na svisle cepy. Myslel sem ze casti VINu pomuzu, no jedina posledni vec kterou vim, je ze cislo motoru vypada xxx xxx/2 vic uz nevim :D Chemicky se ten chladic bojim, aby se treba nerozpadl. Kdo vi jak to uvnitr po 20ti letech vypada. Neco zprcim a pak nebudu mit jak dojet do prace :D ale kazdopadne diky moc za rady :) Nak


23.5.07, 09:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Podívej se, jestli máš vysoké lopatky na vrtulce, já jsem měl blok z M, hliníkovou podložku jsem tam taky měl a vrtule byla ta nízká a taky jsem se pořád trápil proč to vaří. Nakonec jsem koupil novou vysokou vrtuli i s hřídelkou asi za 150Kč a je klid. Ještě by ti třeba mohlo utíkat těsnění pod hlavou, to bys musel zkusit natlakovat splalováky a kouknout se, jestli ti nejdou bubliny z expanzky.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


23.5.07, 10:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
Koukám že problému s vodou a vařením má hodně z vás, teď do rapiďacké palubky dodělal budík z 120 ten kulatý, jsem tam dopasoval a jsem zvědavý, je to podle mě lepší vidět stupně než jen nějaké nic neříkající políčka.


23.5.07, 11:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Když ti bublá voda v expanzce, tak je pravděpodobné, že někde uniká tlak ze soustavy, což by mohlo být také příčinou toho kolísání ;)
Začal bych zkoumat nejdříve víčko expanzky, jestli nemá zpuchřelé těsnění...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.5.07, 15:35
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz