Autor |
Zpráva |
Dundee
Příspěvky: 882 Bydliště: Mělník
|
Pokud to jde, měním celej vodič, když to nejde, tak pájím plus smršťovačka nebo fastony a v interiéru na místech, kde hrozí častý rozebírání, dám klidně i tu čokoládu.
_________________ Dacia Duster 1.6SCe+ LPG '17 s 85.380 km na tachecu- "Drobek"
|
25.4.10, 13:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
CROWACK píše: Karátek má garáž, hledej šmudlo
Už se kochám
_________________ Fávo pickup BMM, původně 50kW. Pokusnej králík, auto na hraní a černá díra na čas a prachy. Scénic 1.6 16V Expression, 79kW. Výletovací rodinný speciál. Volvo FH12/340kW. Pracovní nástroj a druhý domov.
|
26.4.10, 23:32 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Konečně mám trochu času doma, bohužel v práci nebyl čas a fotky nemám, ale budou příští týden. Za to jsem koukal na výsledky testu přípojnic a totální výbuch, díky pomalejšímu vypnutí jističe. Vše co bylo před a za jističem, zmizelo a odpojovač odpojil. Ta šlupka a exploze mě dostala.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
29.4.10, 17:38 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
tomasjavorsky píše: CROWACK píše: Karátek má garáž, hledej šmudlo Už se kochám
Opravdu? Akorát mám navíc fotku celého elektromotoru, včetně spojky.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
29.4.10, 17:40 |
|
|
alesak1188
Příspěvky: 5
|
Re:
CROWACK píše: Podle mě (a zvlášť na autě), jedinej spoj, kterej ti dlouhodobě zaručí kontakt, je letovanej, i když ho vystavíš povětrnosti. Na poměrně nízkým napětí jako je 12V (nebo nedej bože 6V jako mám na mašině) rády vznikají studený spoje, oxidace ti s tou smotaninou taky udělá pěkný věci a čokolády to je opravdu nouzová záležitost. Pokud jde o něco co je potřeba rozpojovat tak na to !naletuju! fastony a překryju smrěťovačkou... Však on vám šemík poví víc... Ahojte, dovolím si jednoznačně nesouhlasit a klidně bych to i prakticky dokázal, který spoj vydrží, jestli ten můj nebo letovaný . V autech už se nějaký pátek štourám a tak vím co dokáže čokoláda, samořezky a tomu podobný cetky. Začínalo to připojováním autorádia přes čokoládu, dnes už bych si to nedovolil někomu do auta nabastlit a ještě si za to vzít nějaké peníze. Zrovna jsem v práci dělal svazek u Fabie v motorovém prostoru a tak bych se ke spojování kabelů vyjádřil. Začnu otázkou, najdete v elktr. inst. vozu někde nějaký letovaný spoj? Vsadil bych cokoliv, že nenajdete, nemá tam totiž co dělat!!! Jakýkoliv pohyb letovaného spoje je pro spoj nebezpečí zlomení. Tak k věci, důležitá je čistota drátků, aby byla bez oxidace. Oholit dva cm rozdělit na dva pramínky a každý spojit spolu smotáním, rozhodit spoje jeden na jednu stranu a druhý na druhou, samozřejmě si předtím navléknout smrštovací bužírku někam bokem mimo spoj, na spoj nanest rozehřátý kofix a přetáhnout smrštovačkou a prohřát, kofix by měl vylézt na každé straně bužírky. A hotovo, důležitá je fixace všech kabelů jak do svzku, tak na držák někde na kastli atd. Trochu z toho motání bolej prsty, ale je to dobře odvedená práce.
|
21.9.11, 13:38 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Ono to letování v origo elektroinstalaci vozu se nedělá spíš z finančních a časových důvodů. Aspoň si myslím.
Já mám ve voze jak letované, tak neletované spoje, fastony a dokonce i zamotané dráty přetáhnuté bužírkou. Pár čokolád by se tam taky ještě našlo a i semtam nějaká ta zlodějka a vše funguje už několik let bez poruchy.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.9.11, 14:22 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Re:
alesak1188 píše: Oholit dva cm rozdělit na dva pramínky a každý spojit spolu smotáním, rozhodit spoje jeden na jednu stranu a druhý na druhou, samozřejmě si předtím navléknout smrštovací bužírku někam bokem mimo spoj, na spoj nanest rozehřátý kofix a přetáhnout smrštovačkou a prohřát, kofix by měl vylézt na každé straně bužírky. A hotovo, důležitá je fixace všech kabelů jak do svzku, tak na držák někde na kastli atd. Trochu z toho motání bolej prsty, ale je to dobře odvedená práce. Takhle udělaný spoj se uvnitř nemůže uklepat, takže si to mohl připájet. Tak by podle mě vypadal ideální "dodělávaný" spoj, včetně toho kofixu, či patexu, nebo jak to kdo nazývá. V praxi to jen pájím a schovávám do bužírek. Je pravda, že pájené spoje hrozí zlomením tam, kde končí proletování drátků v lanku ale to řeší dostatečně tuhá bužírka. Co se přechodových odporů týče, je pájený spoj nejlepší řešení.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.9.11, 14:36 |
|
|
Sagitt62
Příspěvky: 5
|
Re:
varok píše: Já ty fastony a podobně krimpuji krimpovacími kleštěmi. Čokoládu taky nepoužívám, jak už bylo psáno, oxiduje to v ní a navíc hrozí taky ulomení drátu těsně u ní. Souhlas. Když to jde,tak pájet+smršťovačka,v horším fastony,v nouzi nejvyšší čokoláda.Ale nedávám jen "oholenej" konec vodiče.Přehnu a zasunu do svorkovnice i s izolací,utáhnu-a vydrží to o chvíli dýl.Protože všichni víme,že nouzové řešení bývá řešením stálým...
|
7.10.11, 22:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Spojování kabelů
Co je na fastonech poctivě udělaných krimpovacími kleštěmi horšího? Pořád lepší než zapájené. U fastonu se dráty neulamují, neožidují pokud jsou v interiéru a když jsou venku, tak je schovávám do termobužírky. Navíc mě fastony přijdou zhruba na 2,- kč kus plus mínus.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
8.10.11, 07:03 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Spojování kabelů
By mě zajímalo, kde děláte spoje, když tak řešíte ulamování. Jestli spoj uděláte na jedné straně motorového prostoru a drát prověsíte směrem na druhou stranu, tak věřím, že to ani pájený spoj nemusí rozchodit. Pokud je drát upevněn, jak má být, nemá se co kde lámat. Používám spoje napůl krimpované a dopájené a pak přímo pájené. Měl jsem i čokolády. Nikdy nebyl problém.
|
8.10.11, 09:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|