Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 07:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Klepaní v motoru u Fava 
Autor Zpráva

Příspěvky: 21
Bydliště: Litoměřice
Příspěvek Klepaní v motoru u Fava
Ahoj, mám takový problém.
U Favorita 136L (najeto 135000km), když nastartuji tak než olej získá tlak tak to v motoru klepe. Je to jako když někdo klepe kladivem někde v motoru. Mám dotaz jestli to může bít pístní čep nebo spíš ojniční ložiska? Kontrolka oleje se ale nerozsvěcí ani na volnoběh. A zhasíná cca 4s po nastartování.
Předem dík za radu.


24.5.07, 09:22
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To klepáni je nedostatečný tlak oleje (žádný). Náš žigul tro dělá taky, ale jakmile zhasne kontrolka oleje tak ztichne a je klid. Na volnoběh mu mazání taky nesvítí ani po dlouhé jízdě po dálnici :wink: Nech to klidně být, je to normální jev :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.5.07, 09:36
Profil

Příspěvky: 21
Bydliště: Litoměřice
Příspěvek 
Šemik píše:
To klepáni je nedostatečný tlak oleje (žádný). Náš žigul tro dělá taky, ale jakmile zhasne kontrolka oleje tak ztichne a je klid. Na volnoběh mu mazání taky nesvítí ani po dlouhé jízdě po dálnici :wink: Nech to klidně být, je to normální jev :wink:

Tak úplně se mi to nechce nechat, protože to je horší a horší(pomalu už několi měsíců, jezdím denně). Sice zatím žádný velkej kravál. :(
Nejaký čas to ještě vydrží. To jo. :wink:


24.5.07, 09:43
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Možná by ti pomohl řidší olej, dostane se dřív do kanálků, cvaká většinou ojniční ložisko na klice, to se opotřebuje nejdřív, ale 4s na zhasnutí kontrolky je moc, chtělo by to asi zkontrolovat čerpadlo a pročistit hlavní mazací kanál, kontrolka je v něm a měla by zhasnout někdy už při startování (spíš jen v zimě), ale nejpozději do 2 sekund, rozhodně bych to nepodceňoval a zkontroloval. Otázka je, jestli se to vyplatí spravovat, motor v normální kondici pořídíš za 2000,-

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


24.5.07, 11:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 709
Bydliště: Milovice
Příspěvek 
to že ti zhasne ontrolka mazání po 4s je dlouhá doba.Je to způsobený ojničními ložisky(šálami) který maj vůly a při startu než tam doběhne olej tak mlátěj,jakmile to začne mazat tak ten olej tu vůli vymezí a přestaneto.Ty šály stojí asi kolem 300kč a není to špatná práce na výměnu....... :D

Když to necháš být tak počítej že se to bude zhoršovat... :oops:

_________________
Obrázek


24.5.07, 11:08
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
roman heller píše:
to že ti zhasne ontrolka mazání po 4s je dlouhá doba.Je to způsobený ojničními ložisky(šálami) který maj vůly a při startu než tam doběhne olej tak mlátěj,jakmile to začne mazat tak ten olej tu vůli vymezí a přestaneto.Ty šály stojí asi kolem 300kč a není to špatná práce na výměnu....... :D

Když to necháš být tak počítej že se to bude zhoršovat... :oops:


romane a máš zkušenosti s výměnou ojničních ložisek jen tak bez výbrusu, já velmi špatné, nemělo to dlohého trvání a tak před 12 lety byla i klika na půl a vůle tam byly sice kontrolované jen rukou a okem, neznám jediný připad že by to bylo OK miloš


24.5.07, 15:31
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Drak píše:
Možná by ti pomohl řidší olej, dostane se dřív do kanálků, cvaká většinou ojniční ložisko na klice, to se opotřebuje nejdřív, ale 4s na zhasnutí kontrolky je moc, chtělo by to asi zkontrolovat čerpadlo a pročistit hlavní mazací kanál, kontrolka je v něm a měla by zhasnout někdy už při startování (spíš jen v zimě), ale nejpozději do 2 sekund, rozhodně bych to nepodceňoval a zkontroloval. Otázka je, jestli se to vyplatí spravovat, motor v normální kondici pořídíš za 2000,-


ale zas ked das redsi olej tak mu to bude na dialnici pri velkom zatazeni na neutral svietit furt.
ja mam 10W40 a pri startovani to asi 1s svieti kym je tam tlak a potom je vse ok ale po jazde 140km/h 30min ked dam neutral tak to svieti furt (len na volnobeh)

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


24.5.07, 17:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
deekay píše:
Drak píše:
Možná by ti pomohl řidší olej, dostane se dřív do kanálků, cvaká většinou ojniční ložisko na klice, to se opotřebuje nejdřív, ale 4s na zhasnutí kontrolky je moc, chtělo by to asi zkontrolovat čerpadlo a pročistit hlavní mazací kanál, kontrolka je v něm a měla by zhasnout někdy už při startování (spíš jen v zimě), ale nejpozději do 2 sekund, rozhodně bych to nepodceňoval a zkontroloval. Otázka je, jestli se to vyplatí spravovat, motor v normální kondici pořídíš za 2000,-


ale zas ked das redsi olej tak mu to bude na dialnici pri velkom zatazeni na neutral svietit furt.
ja mam 10W40 a pri startovani to asi 1s svieti kym je tam tlak a potom je vse ok ale po jazde 140km/h 30min ked dam neutral tak to svieti furt (len na volnobeh)


jestli dáš řídký, nebo hustý olej u fáčka, při velkém zatížení a bude ti svítit kontrolka oleje, tak ten motor je jasný půjde do háje i ten hustý uvaříš vlétě na vodu, pokud bys denně měnil motorové oleje tak to pochopíš a ten klepec jsou ojniční šálky, když přidáš na volnoběh tak zaklepou, napiš bez GO se nikam nehneš a úspěšnoust GO 40 % miloš


24.5.07, 18:10
Profil

Příspěvky: 21
Bydliště: Litoměřice
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
jestli dáš řídký, nebo hustý olej u fáčka, při velkém zatížení a bude ti svítit kontrolka oleje, tak ten motor je jasný půjde do háje i ten hustý uvaříš vlétě na vodu, pokud bys denně měnil motorové oleje tak to pochopíš a ten klepec jsou ojniční šálky, když přidáš na volnoběh tak zaklepou, napiš bez GO se nikam nehneš a úspěšnoust GO 40 % miloš


Právě že když už motor běží, olej má tlak tak už nic nezaklepe. :?
Takže mám určitě udělat olejové čerpadlo?! Mám sehnat nový i sací koš nebo stačí jen víko rozvodů a kola?


25.5.07, 09:47
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Dave136 píše:
slovacek.milos píše:
jestli dáš řídký, nebo hustý olej u fáčka, při velkém zatížení a bude ti svítit kontrolka oleje, tak ten motor je jasný půjde do háje i ten hustý uvaříš vlétě na vodu, pokud bys denně měnil motorové oleje tak to pochopíš a ten klepec jsou ojniční šálky, když přidáš na volnoběh tak zaklepou, napiš bez GO se nikam nehneš a úspěšnoust GO 40 % miloš


Právě že když už motor běží, olej má tlak tak už nic nezaklepe. :?
Takže mám určitě udělat olejové čerpadlo?! Mám sehnat nový i sací koš nebo stačí jen víko rozvodů a kola?


a když máš zahřátý motor na volnoběh přidáš tak mírně zaklepe? miloš


25.5.07, 11:00
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
No chtělo by to změřit tlak v hlavním kanále a sundat ventilový víko a podívat se, jak je mazanej klavír, potom se dá usoudit, kde může být chyba. Čerpadlo být nutně v háji nemusí, může dávat tlak dobrej, ale ten se může ztrácet přes vůle, největší bugr dělají opoitřebený futra na vačce, tam se ztrácí tlak nejvíc.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


25.5.07, 11:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
roman heller píše:
to že ti zhasne ontrolka mazání po 4s je dlouhá doba.Je to způsobený ojničními ložisky(šálami) který maj vůly a při startu než tam doběhne olej tak mlátěj,jakmile to začne mazat tak ten olej tu vůli vymezí a přestaneto.Ty šály stojí asi kolem 300kč a není to špatná práce na výměnu....... :D

Když to necháš být tak počítej že se to bude zhoršovat... :oops:


romane a máš zkušenosti s výměnou ojničních ložisek jen tak bez výbrusu, já velmi špatné, nemělo to dlohého trvání a tak před 12 lety byla i klika na půl a vůle tam byly sice kontrolované jen rukou a okem, neznám jediný připad že by to bylo OK miloš


Na škodovkách při překroužkování a přešálování jsem nikdy kliku nenechával brousit (pokud to nebylo zadřený) a jezdí to v pohodě, hodně záleží proč se to rozdělává, jestli třeba kvůli těsnění pod hlavou a problikávání kontrolky na olej ve volnoběhu tak je to většinou v poho, pokud už ten motor klepe tak to už moc dobrý není a je nejlepší to nechat přebrousit.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


25.5.07, 14:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Jinak bych v první řadě sundal vanu (pokud jsi už neměl) a vyčistil bych hlavně sací koš, a zrovna při tom bich změřil kola ozubenýho čerpadla jestli nemají moc velkou axiální vůly, v domácích podmínkách ji změříš když sundáš sací koš tak ti možná ty kola vypadnou tak je nasaď zpět podrž je dotlačený dovnitř a někdo ať tam přes blok a ty kola plácne něco sto pro rovnýho a zkusit nacpat měrku mezi kolo a to něco rovnýho.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


25.5.07, 14:05
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Kristensen píše:
Jinak bych v první řadě sundal vanu (pokud jsi už neměl) a vyčistil bych hlavně sací koš, a zrovna při tom bich změřil kola ozubenýho čerpadla jestli nemají moc velkou axiální vůly, v domácích podmínkách ji změříš když sundáš sací koš tak ti možná ty kola vypadnou tak je nasaď zpět podrž je dotlačený dovnitř a někdo ať tam přes blok a ty kola plácne něco sto pro rovnýho a zkusit nacpat měrku mezi kolo a to něco rovnýho.


já jsem měl dobré výsledky s překroužkováním, pokud to byly orginál kroužky, tak na 30000 a začalo se to horšit, dobé výsledky byly s kroužkama cords lamelové, jeden jezdil s erkem do itálie přes 100000 a v pohodě pak měli totálku, ale šálky, to fak neznám ani jednoho co by mu to dlohodobě bez přebroušení jezdilo, nejvíc co jsme se tu o tom bavili, tak opatrný řidič, húř to mazalo, výměna ojničních šálků ujel 5000 a motor šel na váhu kovošrotu, 1203 500 km a tak vloni jsem dělal tvingo uletěla ojnice, žádný škráanec, vše orginál, ojnici jsme na klice zkoušeli i samostatně dotáhnout, to jsem fakt u toho proseděl důlek, ujelo to 4000 a motor je slyšet miloš


25.5.07, 16:48
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Mě se taky teda zatím nepovedlo přešálovat kliku bez brusu tak, aby to vydrželo, rekord má Avia 2500 km. Měl sem tu i experta, co si nechal generálkovat motor do Avie, věci si dodal sám, podle jeho slov vyvážený ojnice, přebroušenou kliku, válcovky a těsnění, motor vydržel klapat půl dne na volnoběh, to už se mi zvuk moc nezdál a ujel asi 100 km a podala mu ojnice ruku přes blok. Nakonec z něho vylezlo, že ojnice vyvážil váhou, kterou sebral staré v kuchyni a vybral čtyři, který vážily stejně, přeleštil je šmirglpapírem a kliku si přebrousil vlastnoručně ve svěráku šestikilem šmirglpapírem pod vodou. A pak mám být slušnej na zákazníky...

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


25.5.07, 16:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz