Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.9.24, 06:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Výroba tempomatu 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek tempomat
co ja vim tak ve skodovce zkoušeli vyvyjet tempomat na 120ku byl mechanockej neco naspusob odstredive regulace naftovyho vstřikovaciho čerpadla.Vzhledem k vikonu motoru by se ti pri prvnim kopci a zařazene 5ce asi totalne zblbla eslektronika.


1.5.06, 13:07
Profil
Pspvek Reklama

   
Příspěvek 
Jakou elektroniku myslíš? ECU, nebo to co bych vyrobil pro řízení toho tempomatu?
Tempomat bych stejně nepoužíval někde v horských průsmycích :) nebo tak - jen při jízdě mimo město, nebo po dálnici, kde stejně nechám zařazenou 5 a držím to na 90, resp. 130. A v kopcích stejně nepodřazuju, ta 5 to bere v poho, a když už by přišel jó velkej kopec, tak i tak bych musel podřazovat - tempomat netempomat :)


1.5.06, 15:55
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Nepér píše:
Servo se ale řídí takhle, http://robotika.cz/guide/servo/cs, ale to už chce nějakou řídící elektroniku...

Casovac 555 je schopny tohle ridit v katalogovem zapojeni.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


2.5.06, 08:09
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
To mě nenapadlo, ale jestliže umožňuje řízení střídy, tak stačí jeden poťák, IC555 a pár součástek...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.5.06, 09:04
Profil ICQ
Příspěvek 
:shock: Taaak, a teď jsem zmatený jako lesní trubec :cry: Mohu poprosit o osvětu? :) Co je to časovač 555? Jak to funguje? Bylo by to složité?


2.5.06, 11:10
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
http://www.national.com/ds.cgi/LM/LM555.pdf
Stručně je to obvod, určený pro generování obdelníkových impulzů, dá se různě zapojit, zřejmě umožňuje řídit jak kmitočet, tak střídu... bohužel osobně s ním nemám moc zkušeností...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.5.06, 17:13
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Nepér píše:
http://www.national.com/ds.cgi/LM/LM555.pdf
Stručně je to obvod, určený pro generování obdelníkových impulzů, dá se různě zapojit, zřejmě umožňuje řídit jak kmitočet, tak střídu... bohužel osobně s ním nemám moc zkušeností...

V tom PDF je to zapojeni dokonce zmineny, ale urcite existuje jeste jiny. Kdysi jsem videl regulator pro vetrak do PC, ktery umel regulovat PWM od 0 do 100%, ackoliv se pise, ze 555 to neumi, byl to atyp a nemelo to konstantni frekvenci. Kontaktuju kamarada co dela letecky modely, snad poradi, mohlo by to bejt uzitecny.

Mimochodem.... jedina nevyhoda: vraceni do nulovy polohy po vypnuti napajeni se bude muset zajistit elektricky, servo myslim zustava viset v posledni poloze. Ale v praxi by to vubec nemuselo mit vyznam, uvidime.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


3.5.06, 08:37
Profil ICQ YIM
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
tak co? nikto sa toho nechopil nakoniec? :D dost seriozne rozmyslam ze si to namontujem, ale 6 tis kč je moc

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


3.8.07, 14:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
http://www.9000.cz/zbozi/63-tempomat-pneumaticky

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


3.8.07, 17:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Zkus si to nejdřív nanečisto lankem nataženým do boudy, abys pak nebyl zklamanej z výsledku a vyhozených peněz, u manuální převodovky v kombinaci se slabým motorem to ztrácí smysl.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


3.8.07, 18:22
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Drak píše:
Zkus si to nejdřív nanečisto lankem nataženým do boudy, abys pak nebyl zklamanej z výsledku a vyhozených peněz, u manuální převodovky v kombinaci se slabým motorem to ztrácí smysl.


na dialnici a rovinke je to snad jedno nie? hlavne ma zvykava boliet noha po dlhsej ceste

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


3.8.07, 18:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Ona tě bude bolet stejně, protože i s tempomatem ju budeš mít ze zvyku v poloze "postřeh" těsně nad pedálem a je to ještě horší. :P U nás se tempomat mimo dálnici požít moc nedá, aspoň mě to teda nevyhovuje, protože do každé zatáčky si přidávám a vyřadím tím tempomat a zas ho musím nastavovat, ale na dálnici je to bomba.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


3.8.07, 21:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz