Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Skopčáci tam stříkali methanol, přesně tak. Jen dodám, že podobný systém používali i sověti. Při takovém přidání plynu údajně (nepamatuju to ) šlahaly z fůfuků plameny a letoun vypadal jako by byl zasažen. Je to jednou z možných příčin lišících se počtů hlášených sestřelů na straně jedné a počtu ztracených letadel na straně druhé.
Ale i voda asi trochu funguje, je to už dlouho, ale v nějakém článku jsem četl, že škoda motorsport zkoušel vtřikování vody do motoru octavie wrc. Rozhodně ale nešlo o nějké čistící účinky. Vodou se totiž nechá umýt prach a bláto, ale to v motoru snad nikdo z nás nemá.
|
16.5.07, 08:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
Martin 007 píše: No co já vim, tak do Messerschmitů Bf - 109 napřidávali vodu ale methylalkohol...duplo jim na chvíli dalších několik set koní ale jenom na chvíli páč se motooooooooooor začal přehřívat...
No vsak proto to tam strikali, aby se to neprehrivalo. Zadna forsaz. Kratkodobe zvysovali vykon znacnym zvysenim plniciho tlaku. A ten metanol tam vstrikovali proto, aby vlivem vyparneho tepla snizili teplotu spalovaciho prostoru a predesli detonacim. Metanol zaroven zvysuje OC paliva.
|
16.5.07, 10:11 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
PetrVTR píše: Martin 007 píše: No co já vim, tak do Messerschmitů Bf - 109 nepřidávali vodu ale methylalkohol...duplo jim na chvíli dalších několik set koní, ale jenom na chvíli páč se motooooooooooor začal přehřívat... No vsak proto to tam strikali, aby se to neprehrivalo. Zadna forsaz. Kratkodobe zvysovali vykon znacnym zvysenim plniciho tlaku. A ten metanol tam vstrikovali proto, aby vlivem vyparneho tepla snizili teplotu spalovaciho prostoru a predesli detonacim. Metanol zaroven zvysuje OC paliva.
Tak koukám zase to je jinááááč...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
16.5.07, 10:31 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Voda se doopravdy vstřikovala, teď nevím, u jakýho to bylo motoru, ale testovaly to formule 1, šlo o to, že se vstřikem vody jednak mírně zvýšil kompresní poměr, protože voda je nestlačitelná a při určitým tlaku a teplotě se část vody rozkládá na vodík a kyslík, což je prudce výbušná směs a tím pomáhala zvýšit výkon. Bylo to ale náročný jak na výrobu, tak na finance, že od toho nakonec upustitli. Chrstat vodu do sání rozprašovačem mi ale přijde trochu zcestný, toho karbonu zas v motoře není tolik, aby to bylo nějak výrazně na škodu a při výměnách těsnění pod hlavou se může odstranit manuálně.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
16.5.07, 18:11 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Drak píše: Voda se doopravdy vstřikovala, teď nevím, u jakýho to bylo motoru, ale testovaly to formule 1, šlo o to, že se vstřikem vody jednak mírně zvýšil kompresní poměr, protože voda je nestlačitelná a při určitým tlaku a teplotě se část vody rozkládá na vodík a kyslík, což je prudce výbušná směs a tím pomáhala zvýšit výkon. Bylo to ale náročný jak na výrobu, tak na finance, že od toho nakonec upustitli. Chrstat vodu do sání rozprašovačem mi ale přijde trochu zcestný, toho karbonu zas v motoře není tolik, aby to bylo nějak výrazně na škodu a při výměnách těsnění pod hlavou se může odstranit manuálně.
draku já jsem to zas slyšel že ta voda se tam odpařila, zvedla tlak, a odpařením odebrala teplo a tím to víc chladilo, ta voda se snad vstřikovala do válců, o to vodíku nebyla řeč, já jen tak jsem to jen slyšel miloš
|
16.5.07, 18:58 |
|
|
PetrVTR
Příspěvky: 110
|
slovacek.milos píše: Drak píše: Voda se doopravdy vstřikovala, teď nevím, u jakýho to bylo motoru, ale testovaly to formule 1, šlo o to, že se vstřikem vody jednak mírně zvýšil kompresní poměr, protože voda je nestlačitelná a při určitým tlaku a teplotě se část vody rozkládá na vodík a kyslík, což je prudce výbušná směs a tím pomáhala zvýšit výkon. Bylo to ale náročný jak na výrobu, tak na finance, že od toho nakonec upustitli. Chrstat vodu do sání rozprašovačem mi ale přijde trochu zcestný, toho karbonu zas v motoře není tolik, aby to bylo nějak výrazně na škodu a při výměnách těsnění pod hlavou se může odstranit manuálně. draku já jsem to zas slyšel že ta voda se tam odpařila, zvedla tlak, a odpařením odebrala teplo a tím to víc chladilo, ta voda se snad vstřikovala do válců, o to vodíku nebyla řeč, já jen tak jsem to jen slyšel miloš
No tak velmi nepatrna cast vody se skutecne rozlozi ale to je zcela bezvyznamny jev. Duvodem je skutecne vnitrni chlazeni spalovaciho prostoru aby nedochazelo k detonacim pri prudkem zvyseni plniciho tlaku. To ze by se vstriknuta voda rozlozila na kyslik va vodik, ty ze by se spalili (takze by zase vznikla voda) a jeste to zvedlo vykon je samozrejme nesmysl, to by bylo perpetuum mobile
|
17.5.07, 08:53 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
tak tak, ak sa nejaka voda rozlozi na vodik a kyslik (skor nie ako ano) tak to nie je nikdy ani meratelne mnozstvo.
Pokial by to takto fungovalo, uz by sme mohli vsetci jazdit na vodu a nemame sa o com bavit....
na reakciu 2(H2O)--> 2(H2) + O2 treba velke mnozstvo elektrickej energie (elektrolyza). tolko ze ziskana energia je mensia ako vynalozena a teda sa to neoplati. tato reakcia trapi vedcov uz dobrych par desatroci
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
17.5.07, 12:29 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Proto se to přestalo testovat, ekonomika výroby směsi a váha celýho zařízení prostě byly velký, vyvíjelo se to pro závodní motory a ne pro běžnej provoz, někde sem o tom měl článek, zkusím to dohledat.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
17.5.07, 12:58 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
vstřikování vody
Systém vstřikování vody testovala snad každá druhá automobilka (co vím tak s tím experimentovala i Tatra u motorů do náklaďáků) ale u pístových motorů se nikdy neosvědčil. U turbovrtulových motorů v letadlech se používá běžně, zejména v tropických oblastech pro zvýšení výkonu motoru (vstříknutá voda ochladí kompresor a částečně i spalovací komoru), používá se zásadně demineralizovaná voda a celý systém se používá jenom při startu, po startu zbytek vody pilot vypustí do atmosféry
|
20.5.07, 17:54 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
Tatik rikal ze kdysi v 80. letech si na stovce udel nejake prisavani vody. Na 100 km asi 1,5l vody. Prej to jelo lip tak nevim. O zadnem odkarbonovani nemluvil. Jen ten vykon diky rozkladu na vodik a kyslik. Ted nevim co si o tom mam myslet
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
26.5.07, 21:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Nevěřte tomu, že se v motoru rozkládá voda na kyslík a vodík. Stejně k tomu rozkladu je potřeba více energie než lze zpět z vodíku dostat.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.5.07, 06:29 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Radic píše: Tatik rikal ze kdysi v 80. letech si na stovce udel nejake prisavani vody. Na 100 km asi 1,5l vody. Prej to jelo lip tak nevim. O zadnem odkarbonovani nemluvil. Jen ten vykon diky rozkladu na vodik a kyslik. Ted nevim co si o tom mam myslet
To měl známej udělaný taky, ale pouze ne letní provoz, kdy přikapáváním vody ochlazoval směs - to je podle mýho názoru ten důvod...vodík je kravina...
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
27.5.07, 09:31 |
|
|
prdik
Příspěvky: 18
|
na rozkad vody na H2 a O2 je potreba silnyho katalyzatoru (urcite nestaci spalovani v komore motoru) System rozkladu se pouziva v raketovejch motorech. Takze pokud chcete se svou skodkou do vesmiru.....
_________________ seru si to v bledemodrym Trabantu.....
|
1.6.07, 18:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|