Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 12:24



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 chlazení 
Autor Zpráva

Příspěvky: 24
Příspěvek chlazení
chci se jen zeptat, jestli je normální u feldy 1.3, když ventilátor běží ještě tak 10 min po vypnutí motoru....


27.5.07, 19:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: chlazení
dilada píše:
chci se jen zeptat, jestli je normální u feldy 1.3, když ventilátor běží ještě tak 10 min po vypnutí motoru....


asi ne dej nový spínač co je na chladiči miloš


27.5.07, 20:01
Profil

Příspěvky: 24
Příspěvek 
spínač je pět dní novej...tak nevim


27.5.07, 20:10
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
dilada píše:
spínač je pět dní novej...tak nevim


jedině ho promměřit ve vodě s multimetrem a teploměrem, zda spínací teplota odpovídá miloš


27.5.07, 20:14
Profil

Příspěvky: 24
Příspěvek 
ok, díky


27.5.07, 20:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
10 sa mi zda vela ale 2 az 3 minuty v poho. Ak si vymenil spinac a robi to rovnako, tak to asi bude OK.


27.5.07, 20:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Mě na R19 běží po vypnutí cca 1 minutu ale za další minutu se klidně pustí znova a pak už ne, je tam od výroby čerpadlo s časovým relé, když vypnu klíček spustí se na 15min el čerpadlo na vodu který táhne vodu přímo z hlavy do chladiče, jednou jsem to zkoušel měřit a když ho odpojím tak po vypnutí klíčku stoupne teplota hlavy až o 20 stupňů!!!!!!! Proto asi francouzi dodali čerpadlo po vypnutí motoru.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


27.5.07, 21:15
Profil

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Kristensen píše:
Mě na R19 běží po vypnutí cca 1 minutu ale za další minutu se klidně pustí znova a pak už ne, je tam od výroby čerpadlo s časovým relé, když vypnu klíček spustí se na 15min el čerpadlo na vodu který táhne vodu přímo z hlavy do chladiče, jednou jsem to zkoušel měřit a když ho odpojím tak po vypnutí klíčku stoupne teplota hlavy až o 20 stupňů!!!!!!! Proto asi francouzi dodali čerpadlo po vypnutí motoru.

To je užitečná věc. Kolikrát jsem si říkal, co si o mě motor myslí, když ventilátor běží a já vypnu zapalování - větrák vypne a teplota na motoru roste :?

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


27.5.07, 21:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
tých 10min je prirodzených, keď vypneš motor voda prestane cirkulovať a čidlo sa ochladzuje prirozdene bez cirkulácie vody, napr na mojom fave je to zapojené tak že ventilátor je napájaný s okruhu zapaľovania, čiže ak vypnem motor pri bežiacom ventilátore tak sa vypne aj ten... a nevadí mi to, aj tak keď do 5min znova štratujem voda teplota je trocha vyžšia, ale nie v červenom a rýchlo klesne....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.5.07, 09:08
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
normální to není, mám tu feldu chladič stáří pět měsíců, nová chl.kapalina, nový termospinač, nový termostat, ten co nepraská, dojedu ventilátor běží čtyři minuty, za pět měnut jsem nastartoval a vyjel z garáže ventilátor běžel čtyři minuty, pořád si na to zedníci stěžují, že to nikomu nedělá, tak nevím co jim mám ještě vyměnit, je to pořád stejné příště jim nabídnu asi jiné auto miloš


28.5.07, 15:06
Profil

Příspěvky: 24
Příspěvek 
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(


28.5.07, 19:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
dilada píše:
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(


tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.5.07, 20:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
michalkatka píše:
dilada píše:
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(


tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...


to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


28.5.07, 21:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Kristensen píše:
to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.


ja to tak mám origo z fabriky a nemám s tým žiaden prolém, keď vypnem motor trocha teplota stúpne, max tak o 2mm...
a keď to máš z trvalého napájania stejne po vypnutí motora voda necirkuluje a chladí sa iba ten kruh ktorý zasahuje ventilátor a čidlo je aj tak mimo toho.... a keď sa ti náhodou zasekne tak vybije baterku...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.5.07, 21:23
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kristensen píše:
michalkatka píše:
dilada píše:
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... :(


tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...


to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.


Proč myslíš že je to špatný? Já to Rapidovi taky tak zapojil (přes relé) aby ten větrák mohl foukat jen při klíčku :wink: Myslím, že když se s autem přijede s běžícím ventilátorem a vypne se motor, tak že už je zbytečné aby se nadále ochlazovala voda v chladiči, ne? Či je v tom nějaké jiné hledisko??

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


29.5.07, 12:00
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz