Autor |
Zpráva |
dilada
Příspěvky: 24
|
chlazení
chci se jen zeptat, jestli je normální u feldy 1.3, když ventilátor běží ještě tak 10 min po vypnutí motoru....
|
27.5.07, 19:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: chlazení
dilada píše: chci se jen zeptat, jestli je normální u feldy 1.3, když ventilátor běží ještě tak 10 min po vypnutí motoru....
asi ne dej nový spínač co je na chladiči miloš
|
27.5.07, 20:01 |
|
|
dilada
Příspěvky: 24
|
spínač je pět dní novej...tak nevim
|
27.5.07, 20:10 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
dilada píše: spínač je pět dní novej...tak nevim
jedině ho promměřit ve vodě s multimetrem a teploměrem, zda spínací teplota odpovídá miloš
|
27.5.07, 20:14 |
|
|
dilada
Příspěvky: 24
|
ok, díky
|
27.5.07, 20:19 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
10 sa mi zda vela ale 2 az 3 minuty v poho. Ak si vymenil spinac a robi to rovnako, tak to asi bude OK.
|
27.5.07, 20:29 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Mě na R19 běží po vypnutí cca 1 minutu ale za další minutu se klidně pustí znova a pak už ne, je tam od výroby čerpadlo s časovým relé, když vypnu klíček spustí se na 15min el čerpadlo na vodu který táhne vodu přímo z hlavy do chladiče, jednou jsem to zkoušel měřit a když ho odpojím tak po vypnutí klíčku stoupne teplota hlavy až o 20 stupňů!!!!!!! Proto asi francouzi dodali čerpadlo po vypnutí motoru.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
27.5.07, 21:15 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Kristensen píše: Mě na R19 běží po vypnutí cca 1 minutu ale za další minutu se klidně pustí znova a pak už ne, je tam od výroby čerpadlo s časovým relé, když vypnu klíček spustí se na 15min el čerpadlo na vodu který táhne vodu přímo z hlavy do chladiče, jednou jsem to zkoušel měřit a když ho odpojím tak po vypnutí klíčku stoupne teplota hlavy až o 20 stupňů!!!!!!! Proto asi francouzi dodali čerpadlo po vypnutí motoru.
To je užitečná věc. Kolikrát jsem si říkal, co si o mě motor myslí, když ventilátor běží a já vypnu zapalování - větrák vypne a teplota na motoru roste
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
27.5.07, 21:36 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
tých 10min je prirodzených, keď vypneš motor voda prestane cirkulovať a čidlo sa ochladzuje prirozdene bez cirkulácie vody, napr na mojom fave je to zapojené tak že ventilátor je napájaný s okruhu zapaľovania, čiže ak vypnem motor pri bežiacom ventilátore tak sa vypne aj ten... a nevadí mi to, aj tak keď do 5min znova štratujem voda teplota je trocha vyžšia, ale nie v červenom a rýchlo klesne....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.5.07, 09:08 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
normální to není, mám tu feldu chladič stáří pět měsíců, nová chl.kapalina, nový termospinač, nový termostat, ten co nepraská, dojedu ventilátor běží čtyři minuty, za pět měnut jsem nastartoval a vyjel z garáže ventilátor běžel čtyři minuty, pořád si na to zedníci stěžují, že to nikomu nedělá, tak nevím co jim mám ještě vyměnit, je to pořád stejné příště jim nabídnu asi jiné auto miloš
|
28.5.07, 15:06 |
|
|
dilada
Příspěvky: 24
|
no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne...
|
28.5.07, 19:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
dilada píše: no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne...
tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.5.07, 20:29 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
michalkatka píše: dilada píše: no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo...
to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
28.5.07, 21:06 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Kristensen píše: to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.
ja to tak mám origo z fabriky a nemám s tým žiaden prolém, keď vypnem motor trocha teplota stúpne, max tak o 2mm...
a keď to máš z trvalého napájania stejne po vypnutí motora voda necirkuluje a chladí sa iba ten kruh ktorý zasahuje ventilátor a čidlo je aj tak mimo toho.... a keď sa ti náhodou zasekne tak vybije baterku...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.5.07, 21:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Kristensen píše: michalkatka píše: dilada píše: no normální to nebude, včera mi nevypnul a běžel celou noc, takže baterka ráno total vybitá...tak jsem ho odpojila a dám to mechanikovi, at se na to koukne... tak to musí byť vadný ten termospínač, musel zostať zlepený... daj si to prerobiť aby ventilátor išiel iba pri zapnutom zapaľovaní a hotovo... to není dobrý aby šel jen na zapnutý zapalování, obvzlášť když majitel prostě dojede a vypne motor nehledě na to zda ventoš běží nebo ne.
Proč myslíš že je to špatný? Já to Rapidovi taky tak zapojil (přes relé) aby ten větrák mohl foukat jen při klíčku Myslím, že když se s autem přijede s běžícím ventilátorem a vypne se motor, tak že už je zbytečné aby se nadále ochlazovala voda v chladiči, ne? Či je v tom nějaké jiné hledisko??
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
29.5.07, 12:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|