|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Po studeném startu nepravidelný chod
Autor |
Zpráva |
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Po studeném startu nepravidelný chod
Potřebuji poradit. Mám asi měsíc Fabia 1.2HTP 47kw, r.v.2005, 31tis.km.
Doposud jsem najel 1500km a vše v pořádku, spotřeba cca 5,7l/100km dle tankování. Jedinou vadu spatřuji v tom, že když jedu např. v koloně a potřebuji jet téměř bez plynu na cca 1200 ot/min, tak motor při přidání plynu trochu škubne. Jinak na volnoběh je motor klidný a to s vypnutou i zapnutou klimou. Stejně tak pokud jedu z kopce 90km/h a potřebuji z ubraného plynu lehce přidat, anebo naopak, tak je cítit malé zrychlení/zpomalení - jakoby trochu škubne. Doposud popsaný problém přičítám úsporné, navíc 3válcové koncepci motoru. Uvádím to spíš, pokud to může mít spojitost s problémem co popíšu dále.
A teď ten skutečný problém. Auto při studeném startu (doposud nebyly mrazy) vždy chytalo bezproblémově a mělo okamžitě klidný chod. Teď ale jak začly mrazy cca -5°C, se již potřetí při studeném startu motor choval velmi neklidně. Chytl sice nadrc, chod se zdál klidný ale následně to znělo jako by jel na 2válce a když jsem nepřidal plyn, tak motor zdechl, přičemž problikávala kontrolka "systému kontroly výfukových plynů". Motor šel znovu nastartovat pouze s přidaným plynem, a to ještě po výrazně delším startování než stačí obvykle. Jakmile motor chytil, tak se zdálo, že jede pořád na dva válce a po vytočení na cca 3500ot/min se zklidnil. Poté běžel již zcela klidně i na volnoběh. Venku šel cítit zápach něco mezi vyprchaným benzínem a petrolejem, ale to asi z toho, že jeden válec nespaloval .
Prosím poradte mi čím to může být. A zda s tím jet na diagnostiku, na co se zaměřit a jaká je asi cena těchto úkonů.
Asi zkusím do benzínu nalet Aquafobin, zda není problém v benzínu...dokud jsem nestartoval v mrazu, tak problém nebyl. Navíc u druhého auta v rodině (Opel), které máme již řadu let a chytá bezproblémově byl teď o víkendu také problém s nastartováním, auto se jakoby zachlastalo a šlo nastartovat pouze s plným plynem. Podotýkám však, že jsme v poslední době ani jednou netankovali na stejných benzínkách. Možná kvalita našich benzínů je uplně mizerná a s příchozími mrazy se to začíná projevovat.
Nebo máte jiné vysvětlení a hlavně radu co stím?
|
13.11.11, 19:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
davemo
Příspěvky: 295 Bydliště: Ostrava-Zábřeh
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
No zkusit vyměnit svíčky ale to asi nebude ono protože říkaš že to chyta dobře ja bych to vyděl na nějaký bordel v palivové soustavě zkus nějaký čistič.Kdy byly naposledy měněny tyto věci víš palivový filtr, svíčky, vzduch. filtr
_________________ Škoda felicie 1.9D combi 47KW rv.96 Prodáno Seat toledo 1.9TDI sedan 66KW rv.2004/12 (2005)
|
13.11.11, 21:49 |
|
|
davemo
Příspěvky: 295 Bydliště: Ostrava-Zábřeh
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Zkus hledat tady http://forum.skodahome.cz/forum/174-motor-12-htp/ benzín jsem nikdy neměl jedu v dieslu
_________________ Škoda felicie 1.9D combi 47KW rv.96 Prodáno Seat toledo 1.9TDI sedan 66KW rv.2004/12 (2005)
|
13.11.11, 22:17 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Taky dobře prostuduje tohle.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.11.11, 10:39 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Dnes jsem nalil do nádrže aquafobin, dolel benzín do plna a ujel 250km. Ráno zkusím nastartovat, tak ještě uvidím. Jinak problém se dnes opakoval. Chytlo nadrc, a postupně motor začal blbnout. Přidal jsem plyn a v pohodě. Kdybych nepřidal, veřím, že chcípne. Další provoz a další teplé a vlažné starty zcela bezproblémové.
Zastavil jsem se u jednoho mechanika a povídal, že diagnostika je nyní zbytečná. Ať se na tom autě udělá servis, tj. svíčky, palivová soustava a jestli to nepomine, tak kdyžtak až potom. Povídal, že pravděpodobně to bude EGR ventil a ten mi navrhuje vyčistit, že to většinou pomůže a nový je drahý. Druhá možná závada je že to budou trafa svíček. Ceny mi nebyl schopen moc říct.
Není takové jednání divné? přece kdyby se udělala diagnostika, tak by hned věděl jestli to nejsou ty trafa ne a nešla by závada lépe identifikovat? Nebo je diagnostika drahá a nechce mě tahat z kůže?
|
14.11.11, 17:25 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Fábie neznám, ale nedělá to nějaké čidlo pro teplotu chladící kapaliny? Kamaradovi něco podobného dělalo u Fábie, ale 1,4MPi. Taky mu to při studeném motoru chcípalo, nebo v lepším případě se to hrozně trápilo. Na vag-com jsem mu našel chybu právě čidla chl. kapaliny. Vyměnil to čidlo na termostatu, já mu vymazal tu chybu vagem a má klid. Nevím ale, jestli je to u toho tříhrnku stejné jako u čtyřválce. A s tím startováním po zdechnutí, to asi bude normální. Mě když to u naši feliny MPi nechtíc zdechne, tak to taky nejde hned nastartovat. Musím chvíli počkat a potom to jde nastartovat ale s delším točením startérem. Pak to jede chvíli nepravidelně a po prošlápnutí plynu se to napraví.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.11.11, 19:00 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Ta teplota na to bude mít nějaký vliv, protože dokud nebyly mrazy problém nebyl. Stejně tak pokud někde dojedu a startuju za cca 2-3hodiny, tak taky zcela bezproblémové. Jinak když motor chcípne mou vinou, tak jde natočit snadno. Nevím jestli je to problém třiválcové koncepce 1.2 HTP, vadného EGR ventilu, nebo zatuhlé škrticí klapky, ale bez přidání plynu je rozjezd téměř nemožný. Musí se to nejprve dostat trochu do otáček (aspoň 1200-1500) než se začne pouštět spojka, jinak se mu nechce. Rozjezd do kopce bez ruční brzdy je docela obtížný....ale už jsem si na to zvykl, spíš to uvádím pokud to má nějakou souvislost a třeba to není standardní. S mou Š110LS se rozjedu po rovině bez plynu i na dvojku , ale tam tlačí i vrtule . Zpět k Fabii, volnoběh má auto uplně klidny, když zapnu klimu otáčky se navýší a jsou opět klidné....ale mírná regulace plynu je taková neklidná (skoková) a možná i opožděná...ale to je myslím klasika že?, nebo je to projev zatuhlého EGR, či zanesené klapky?
|
14.11.11, 19:38 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
...včera jsem nalel aquafobin a ujel 250km.
Dnes jsem zkusil ráno v mrazu natočit motor a chytil nadrc a běžel bezproblémově. Dnes tedy do servisu nepojedu, ať neplatím za opravu a čištění něčeho co to nepotřebuje. Ještě to nechám buď znovu projevit, anebo v lepším případě si ověřím zda se závada tímto vyřešila.
Ale myslíte si, že ten aquafobin mohl vyřešit muj problém ranních zmrzlých startů?
|
15.11.11, 08:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Jen se blbě zeptám. To jako ze š 100 rozjezd na asi 800ot./min.? Na volnoběh se nerozjede pomalu ani fáčko na jedničku, natož na dvojku a š100 je takové dělo? Tříhrnek nevím, no. Rozjezd u tak slabého motoru při otáčkách 1200-1500 je něco nenormálního? Vždyť to není diesel.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.11.11, 15:26 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Ke škodě 100: Mám tam motor 110LS, a když nad tím tak přemýšlím, tak jsi nejsem jistý zda jsem se na tu dvojku opravd pokoušel rozjet bez plynu u tohoto auta. Teď to nevyzkouším, protože auto jsem už zazimoval. S Opelem Astra (1.4 rv95 benzín) co má otec, to ale mám vyzkoušené (rozjet se bez plynu na 2)...tam je ale cítit, že si přidává sama elektronika. Na tomto autě (opel) je nejplynulejší plyn, co jsem zažil. Říkám, že s tím autem se rozjede i hluchý a slepý aniž by motor podtočil nebo přetočil.
K fábii. Ve srovnání se Š110, je fábie při rozjezdu taková tvrdá...špatně se hledá poměr plyn/spojka. Snadno se podtočí a snadno přetočí. Chce to větší pozornost.
|
15.11.11, 18:35 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
No, Dundee, ešte pojazdi, možno bude veru problém iba tým benzínom...tiež mám podobné problémy s mojou 306kou, štartuje bez problémov, ale voľnobeh je taký nepravidelný...teda, kým sa motor nezohreje...ale tiež plánujem vyjazdiť nádrž a nabrať Shell...a budem vidieť...inak ale moje dedukcie ma tiež vedú k čidlu teploty motora, ale ešte odskúšam ten benzín...
Apropo, Š110LS a pohnúť sa na voľnobeh bez plynu? No, to musí byť motor veľmi čudne nastavený, bo normálne by to ísť nemalo. Mal som 110LS a nehrozilo sa pohnúť bez plynu ani na 1ku,nieto ešte na 2ku...totiž pri motoroch so vstrekovaním proste RJ nedovolí, ab ymotor zdochol, preto pri pomalom pridávaní sa človek pohne...ale to by malo ísť aj na HTP...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.11.11, 18:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Jak psal ferrari, tak při tom trápení motoru bez přidání plynu se snaží ŘJ motoru otáčky stále dorovnávat aby motor nezdechnul. Nesmí se to ale zase nějak moc přehánět, jinak se zadusí i tak. Kdysy mi učitel v autoškole taky ukazoval, jak se ve felině rozjede bez plynu, jen na spojce, ale bylo to na zpátečku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.11.11, 20:05 |
|
|
Dunde.e
Příspěvky: 67
|
Re: Po studeném startu nepravidelný chod
Chcete-li znát odpověď na mou otázku...včem je problém...pak čtěte.
Včera se mi podařilo nastarotovat bez problému. Ujel jsem cca 300km a začla svítit kontrolka motoru (poprvé za jízdy, ale auto mám teprve dva měsíce a najel jsem s nim zatím 2000km). Vypl jsem a zapl motor a zas to jelo bez problému. Po 5minutách znovu svití kontrolka. Teď už ale nepomáhá restart, ...ještě se vypálila pojistka a z motoru jde cítit zápach spálené elektroniky. Auto není schopné jízdy a ani nelze zatopit, jsem 300km od domova, venku mrzne, a další den je svátek...nedobrá situace.
Následuje odtah (platí se z pojistky povinného ručení) a servis (autorizovaný servis Škoda).
V servise udělali diagnostiku, a našli závadu. Jedna cívka byla doslova roztavená. Prý ji bylo problém dostat z hlavy a štěstí, že to šlo. Na druhé cívce prý jednotka taky vypsala chybu, ale tu proměřili a je prý dobrá. Vyměnili mi tedy jednu cívku a vše je dobré.
Motor se začal i lépe chovat na volnoběh, má lepší přechod při ubrání/přidání plynu. Navíc i při rozjezdu se začal chovat lépe.
|
17.11.11, 12:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|