AQ jsem nedával dlouho dávám z kelly starline, filtron, champion, počkám jak jsou v akci pro servisi a nakoupím, samozřejmě že dávám i many, a cokoliv co si kdo přeje,
ale co se týček těch keláckých tak kontrolky zhasnou hned a když vypne motor ještě chviličku nesvítí, ale zas regulerně o tom kecat je těžko já dávám superturbo olej,
dávám i manny a oleje podle norem, ale že bych nakopl a tři vteřiny svítila kontrolka oleje to jedině po výměně filtru,
když ten filtr kupuju tak se dívám zpětný ventil má aby zněj nevytekl olej musí mít, pokud ho nemá a je tam jen papír tak shasíná pozdě tam bude problém debaty a značek filtrů
ZPĚTNÝ VENTIL
11.12.11, 20:00
Reklama
Reklama
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Jaký olejový filtr použít?
Že má zpětný ventil? To mají prakticky všechny filtry dneska vyráběné i ty nejlevnější šunty... nejde totiž o nic jiného než o manžetu nebo klapku (jak kdo chce) kryjící vtokové otvory. Ale ono jde taky hlavně o to jak je onen zpětný ventil provedený a jak kvalitní je na něj použitý materiál. Sorry Miloši, ale argumentovat jen tím že hlavní je zpětný ventil je dost nešťastný. Těch informací na zahraničních serverech je jako sraček s doslova podrobnou pitovou filtrů a zhodnocením a že je sakra na co se dívat a těch rozdílů nejen ve zpětných ventilech tam je opravdu dost. Takže v tomhle byť nejsem profík s tebou nesouhlasím.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
11.12.11, 20:15
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
Re: Jaký olejový filtr použít?
kdyz vam sviti kontrolka, mate v haji motor a ne spatnej filtr
ja mam na facku jeste starej komunistickej rozebiratelnej filtr, tam neni ani jeden ventil, jen pruzina, ktera tlaci filtracni vlozku k hrdlu a kontrolka nesviti...
zeptejte se treba Martina007, jak mu zhasina kontrolka s mannem, stejny zkusenosti mam ja...svitila stejne s mannem a svitila stejne, ikdyz jsme tam dal nejakou viku nebo co...akorat vika me stala 46kc, mann 126kc
gokralik: ty original filtry jsou taky co kus, to original. Vzdycky, kdyz to menim, tak na to koukam, a ze jich vymenim za ten tejden mrte, no a nekdy je to UFI, nekdy MANN, nekdy FILTRON, ale vsechny jsou zabaleny v original krabici VW AG...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
11.12.11, 20:38
Mex
Příspěvky: 278
Re: Jaký olejový filtr použít?
Ondras83: No fajn... když svítí kontrolka je v háji motor.
Takže pokud teda není problém ve filtru jakto že se to s výměnou za renomovanou značku filtru úplně vytratí. To ovšem znamená že filtr v tom případě i tak svou roli hraje. A navíc. Zvláštní je že tohle se stává právě jen u těch filtrů zn. AQ, Pride, Vika apod... u renomovaných výrobců jako MANN, Purolator atd. se tohle prostě nestává.
_________________ Favorit GLXi
11.12.11, 20:53
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
Re: Jaký olejový filtr použít?
asi kus od kusu, ja mel po 3 vymeny MANN (45 tis) a zadnou zmenu jsem teda neshledal a to jsem to hodne peclive sledoval a meril. Pak uz jsem na to kaslal, daval tam tusim starline nebo co a svitilo (spis nesvitilo) to porad stejne...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
11.12.11, 20:57
Pavucina
Příspěvky: 121
Re: Jaký olejový filtr použít?
Ja tam mam taky nakej Filtron a strasne dlouho to trva nez to namaze, a motor spatnej nebude, respektive mazaci soustava, to bych to uz davno zadrel nebo znicil turbo. Mam koupenej orig. VW tak uvidim po vymene jak se to bude chovat. Ale je pravda, ze to delal i puvodni motor a tam se davali ruzne filtry, takze bud mam pech nebo netusim.
11.12.11, 21:09
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
Když se pod to podepíše Škodovka, tak by si tam nenechala zabalit úplnou sračku. Já teda nevím, ale všechny filtry co jsem kdy vytáhl z těch origo krabiček byly stejného výrobce.
Tohle jsem si prostě musel natočit. Bylo to poprvé co jsem použil ten origo filtr, předtím jsem kupoval sračky a opravdu mi to za těch ušetřených 50 kč nestálo.
kdyz vam sviti kontrolka, mate v haji motor a ne spatnej filtr
ja mam na facku jeste starej komunistickej rozebiratelnej filtr, tam neni ani jeden ventil, jen pruzina, ktera tlaci filtracni vlozku k hrdlu a kontrolka nesviti...
No Ondro pokud myslíš filtr zn. Ekvita (jiný rozebiratelný se tam snad ani nedával) tak tam je zpětný ventil taky. Měl ho totiž brácha na svým Fáčku z 89 roku. On ten ventil je totiž ta membrána kterou přitlačuje pružina a takový talířek. A s tím vyběhaným motorem taky ne úplně souhlasím... dělalo to i na Feldě s naběhanýma 35 tis. km po výměně za MANN klid (ale to už je snad 8 let zpátky).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
11.12.11, 21:14
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
Re: Jaký olejový filtr použít?
OK, filtr je nahouby
stejne ta kontrolka sviti, protoze neni tlak na baroskopu, ale na vlozkach, lagrech, zdvihatkach a cepech vahadel se jen tak nevytrati a nevytece, protoze nema kam, takze zadreni nehrozi....stouralove
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
11.12.11, 21:40
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9438 Bydliště: Kolín
Re: Jaký olejový filtr použít?
konecne jim to nekdo rekl
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
11.12.11, 21:42
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
Re: Jaký olejový filtr použít?
a zase ja...se snad ani nemuzu ukazat na srazu
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
11.12.11, 21:44
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Jaký olejový filtr použít?
A já se na to tady taky můžu vykvajznout... Mě nikdy kontrolka po startu nesvítila... zhasíná už při startování za každých okolností ať tam mám filtr jakejkoliv (dokonce i Pride jsem chvilku měl) a třeba i po měsíci stání. Ale že v kvalitě filtrů rozdíl je tomu věřím jak říkám stačí jen zapátrat po internetu a podívat se na testy. Nebo takhle věřím tomu že renomovaní výrobci si drží kvalitativní standard (jak materiálem tak provedením, zpracováním) na dobré úrovni. U těch ostatních typu AQ apod si tím nejsem tak úplně jistý.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
Naposledy upravil Capricorn dne 11.12.11, 21:57, celkově upraveno 1
11.12.11, 21:50
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
Re: Jaký olejový filtr použít?
ja nevim, ja delam do vcel
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
11.12.11, 21:55
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Jaký olejový filtr použít?
Hmm... hodil by se med.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
11.12.11, 21:58
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
Re: Jaký olejový filtr použít?
slovacek.milos píše:
kolik najedeš za rok
za rok 8-10tisíc. Ale jde o to že po výměně za jakýkoliv filtr ta kontrolka zhasíná ihned. Ten jev, že motor po startu 1s běží se svítící olejničkou nastane tak po ujetí 5tisíc km a pak až do výměny se ten čas pomalu prodlužuje. Vymění se olej a filtr a zase je všechno jak má být. Já vím že ten motor úplně na sucho neběží. Ale stejně... ta kontrolka prostě nemá co svítit. A když to vyřeší filtr, který je o 50korun dražší než ten se kterým mě deprimuje kontrolka, tak není co řešit. Nevím co kdo vidí na ušetřených 50korunách... to máte 1,5l benzínu... párkrát si odpustím předjíždění a mám ušetřeno na filtr na celý rok.
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
Naposledy upravil big.jedla dne 11.12.11, 22:10, celkově upraveno 2
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru