Na neutrál svítí kontorlka mazání
Autor |
Zpráva |
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
otazka teda zostava: preco mas tak nizky volnobeh? Nebudu popraskane vyfukove zvody pod tym krytom vpredu?
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
27.11.11, 18:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
pparek
Příspěvky: 31
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
Já měl ale takovéhle otáčky už od začátku co jsem auto koupil. Jsou to 3 roky a najezdil jsem cca 40tisíc.
|
27.11.11, 19:40 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
pparek píše: Bliká to jen na ten neutrál, jakmile přidám malinko plynu, nemusí to být až na těch 700ot tak to zhasne. Tak problém vyriešený...zvýš voľnobeh a bude dobre...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
30.11.11, 06:23 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
ako u mpi zvýšiť voľnobeh
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.11.11, 18:17 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
vyčistit klapku + výmaz adaptace?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.11.11, 18:26 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
spatnej filtr! viz viewtopic.php?f=6&t=28220kdyz sviti na volnobeh kontrolka, neni tam tlak....proc? nema to nahodou milion najeto?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.12.11, 21:43 |
|
|
Pan-zer
Příspěvky: 73
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
Felda 1.6 taky mě potkal tenhle problem. Po větši zatěži (zpravidla dalnični jizda) mi sviti kontrolka mazani na volnoběh. Ten mam mimochodem vpořadku. Nova klapka. Snažim se jit po přičině problemu. Jak je již psano tady, nebo na jinych forech, muže to zpusobovat vice faktoru. Vysoká viskozita oleje při provozní teplotě, špatný olejový filtr, vůle v olejovém čerpadle, zanesený sací koš (což se mi zdá nepravděpodobé, to by mazání svítilo spíše za studena, když je olej hustší), špatný některý z hydroštelů nebo netěsnost jinde v motoru. Netěsnosti jsem vyloučil, dlouhodobě motor pozoruju a nikde neni stopa po úniku oleje, motor jsem před časem čistil. Spínač při nízkém tlaku to taky nebude, ten jsem vyměnil. Filtr je měněný před 5 tkm (cinol super GX 15W40 SD/CB) spolu s filtrem Bosh. V oleji tušim zradu. Zbyva teda vule v čerpadle, nebo ten saci koš, ale jak řikam, ten se mi moc nejevi pravděpodobny. No ale k věci. Chci shodit olejovou vanu a chci se zeptat na zkušenost sundavani vany bez sundani vyfukovych svodu. Nechce se mi je moc sundavat, protože ty šrouby v hlavě valcu nevypadaji moc na to, že by povolovani vydržely. Neslo by to pak taky s sebou vyměnu těsněni, proto se mi moc do toho nechce. Jde to tedy bez sundavani svodu ? Předem sory, esi to tu je už někde jednoznačně napsane.
|
28.3.12, 14:53 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
vola v cerpadle z opotrebovania sa obvykle u tychto motorov zacne prejavovat niekde okolo 350 - 450t km ak vobec, pokial ten motor nejazdil na vyjazdeny fritovaci olej miesto normalneho motoroveho, zjedene cerpadlo by som riesil az ako fakt poslednu vec... predsalen je to najlepsie mazana suciastka na celom motore. Ja osobne by som siel po zahnojenom olejovom cidle (hlavne ak sa z motora vylieva pri vymene uplne cierny olej; v takom pripade by som vymenny interval oleja niekolko krat skratil kludne aj na 1/3), potom po srackovom oleji (z rovnakeho dovodu som prestal pouzivat Mogul, ktory mi robil presne to iste, momentalne mam nejake turbo plus, alebo superturbo, to to nerobi ani ked je uz interval vymeny letmo presiahnuty na mesiace) a ak nepomoze ani to, tak su po smrti nejake klzne loziska v motore, bud na ojnicnych capoch (obvykle), alebo hlavne loziska na kluke. Tomu sa da mierne pomoct tym, ze sa doleje viac oleja, nech sa pri jazde po dialnici tak masivne nevyvara, alebo motor otvorit a loziska vymenit. U 1.6tky si akurat nie som isty, ci sa to da spravit s motorom na aute bez toho, aby clovek musel mat titul kundologa.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
29.3.12, 06:58 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
Ondras83 píše: spatnej filtr! viz viewtopic.php?f=6&t=28220kdyz sviti na volnobeh kontrolka, neni tam tlak....proc? nema to nahodou milion najeto? zase nedělej... v té diskusi sme se bavili o kontrolce mazání první 3sekundy po nastartování po delším stání... pak to se špatným filtrem svítí ale jak po těch 3s zhasne, můžu jet 100km na plnej kotel a nikdy se nerožně ani když to 20x chcípnu a startnu tak se nerožne... Rožne se jen když mám filtr VIKA,AQ nebo podobný shit a auto třeba 2dny stojí. Když mám filtr mann neudělá to nikdy ani jednou jedinkrát za 10000km provozu. A takovou zkušenost má více lidí... ale jestli máme všichni motory v háji a ty se jako zázrakem opraví kvalitním filtrem tak prosím jo ale pokud ta kontrolka svítí pořád tak to pak už ten motor asi ten milion km má
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
|
30.3.12, 18:35 |
|
|
Pan-zer
Příspěvky: 73
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
No, tak jsem se teda pustil do oprav a nějak to tu popišu pro jine, co se jednou rozhodnou pro domaci prostředi. Naštesti mam šikmy vjezd do sklepa, a široky akorat na auto, takže jsem si nasimuloval kanal. V prvni řadě šel dolu předni velky šusplech, co je pod motorem. Potom olej šel ven (byl tam 5000km Cinol 15W40 API SD/CB (pokud si dobre pamatuju) a filtr bosh. Potom byl na řadě kryt praveho homokinetickeho kloubu, drži ho dva šrouby, celkem přistupne. Olejova vana byla uchycena 20ti M6 s imbus hlavou. Dva se mi podařilo rozžvykat tak šly ven až za pomoci velkych pakovych nužek na kulatinu. Zpočatku bylo vyjmuti vany ven stejne jako vyndat ježka z klece. Dole ani tak nepřekažely svody jako spiše kryt setrvačniku a přesně na opačne straně těsně vedená trubka od serva. Ta šla šroubovakem vyhnout a tak se dilo podařilo. Mimochodem celkem mě překvapilo, že ze strany od vany je vklidu vidět na setrvačnik, ten pruzor jen častečně zakryva vana, ale voda si tam podle mě cestu najde. Nasledovalo vyčištěni saciho koše, do ktereho je ,,vynikajici přistup,, zahnutym prstem a vyhrabal jsem z něj dost hrudek karbonu. Nasledovalo oškrabani a dukladne očištění styčnych ploch bloku s vanou a pak komplet očištěni cele vany. Na to jsem sundal viko ventilu, vycucal ještě dost oleje, ktery se nedostal ze všemožných zákoutí k odrokovým kanálkům, očistil a namontoval zpatky. Pak jsem šoupnul nový olejový filtr mann, napatlal styčnou plochu vany těsnící pastou a nahodil ji zas krkolomně k motoru a přidělal už novýma M6 v nerezi. Podotahoval jsem to dvakrat jeden za druhym, namontoval zpět všechny věci okolo a tim na dalšich 24 hodin prace skončila kvuli zavadnuti těsnici pasty. Zitra naliju novy olej, tentokrat už Mogul Extreme API SL/CF 10W40 namisto 15W40. No a pak se uvidi možna to tu kontrolku mazani i potom nezhasne, ale aspoň budu mit zas o něco lepši pocit. Jinak ke shrnuti, prace zabrala cca 7 hodin i s obědem, k praci stačila běžna domaci gola sada, pořadne kladivo, hadry, a dalši domaci vercajk, nic specialniho. Jen se mužu divit, že z motoru při vyměně oleje nevytečou ven ty sračky jako karbon apod, když ústí otvoru vypouštěcího šroubu je skoro 1 cm nad dnem vany. Pokračovani napišu asi zitra.
|
30.3.12, 20:12 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
No to by ma inak zaujímalo, čo koho viedlo k tomu, aby tam nalial Cinol API SD...ten olej tam veľmi nepatrí a aj to môže byť príčina, že pri jazde s väčším zaťažením proste príliš zredne...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
30.3.12, 20:37 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
Buď olejové čerpadlo, nebo je ten motor vylágrovaný.
|
30.3.12, 21:05 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
A olej sa ti nestraca?
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
31.3.12, 11:00 |
|
|
Pan-zer
Příspěvky: 73
|
Re: Na neutrál svítí kontorlka mazání
Olej se mi neztraca, jak jsem již uvedl vyše. No nicmeně dneska jsem tam teda nalil ten mogul, udělal zatežovy test, po kterem mi to dřive svitilo a kontrolka se už nerožla. Tak považuju problem za vyřešeny. Je i poznat rozdil 10W namisto 15W, kdy teď cvakani ventilu celkem hned utichne. Dal už do toho radši nehrabu, auto jezdi, pěkně tahne, dlouhodoba pruměrna spotřeba (pruměr za cca 10000km) je 6,5 litru, tak chodit a ani nedychat
|
31.3.12, 16:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|